Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 15:06   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Stikk inn i vekttråden min, så ser du masse tips.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 15:08   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=84596

Og her litt om benkpress:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=84384

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 17:46   #43
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Jeg tror jentepolitiaspiranter (fint ord, hæ?) må ta 45 kg i benkpress for å komme inn på politihøyskolen. Ihvertfall for 10 år siden.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:50   #44
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du bør kanskje høre på Kjøkkenskriveren som ikke anbefaler styrke etter (lang og hard) kardiotrening. Knebøy etter spinning høres bare dumt ut. Men det ER en veldig bra øvelse, for mye av kroppen.

Knebøy er det beste i verden. Og finnes i utallige varianter. Som med alle styrkeøvelser egner den seg best til å øke styrke hvis man kjører med en belastning hvor man greier en håndfull repetisjoner i ett strekk, mens hvis man greier en hel haug blir det fort bare muskelutholdenhet man trener på.

Sitat:

Armkevinger kan du erstatte med benkpress. Det er også en kul øvelse å bli sterk i, og mye mer "målbar" enn armhevinger. Tenk setningen "jeg tar xx kilo i benkpress!", og smak litt på den. Kul, hva?

Armhevinger er OK hvis man greier "noen få" repetisjoner. Kommer man dit hen at man greier veldig mange begynner det å bli en litt poengløs øvelse. Det går an å slenge på ekstra belastning med vektvester eller strikk o.l. men det blir fort litt mer klønete enn benkpress, for å si det slik.

Sitat:

Men, som sagt, dropp det der med å trene først en time knallhard spinning og så styrke. Du får veldig lite ut av den styrketreningen da.

En slik organisering av treninga kan i høyden duge til å trene opp muskelutholdenhet, hvis styrkeøvelsene foregår med tilstrekkelig mange repetisjoner og tilstrekkelig lav belastning. For å stimulere til økning i maksimal styrke egner det seg dårlig, ja.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 11:06   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Har ikke jeg blitt flink, vel, skriver'n? Du trengs nesten ikke, når jeg er her.


Men altså, jeg stod faktisk og tenkte på denne tråden i går, da jeg stod og pusset tenner og tittet på den skrantne bicepsen min.

Smilefjes: Trener ikke du veldig mye "småmuskulatur"? Altså, kjernemuskulatur, skrå ryggmuskler, sit-ups, etc. Du vil nok ha glede av nettopp disse store, sammensatte øvelsene som knebøy, benkpress, markløft og militærpress, fordi det involverer store muskler, og mange muskler om gangen. Da er det ikke så mange reps som skal til, men, sier torsk og skrivern, men god oppvarming (med stang og lettere vekter), og gode pauser mellom hvert sett.

Jeg tror du vil møte helt andre utfordringer, da , og få en helt annen utvikling, enn det du har oppnådd og fokusert på nå. Du har fått kjempesterk og god kjernemuskulatur, på tide å gå til neste steg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 11:16   #46
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har ikke jeg blitt flink, vel, skriver'n? Du trengs nesten ikke, når jeg er her.

Bra jobba.

Sitat:

Smilefjes: Trener ikke du veldig mye "småmuskulatur"? Altså, kjernemuskulatur, skrå ryggmuskler, sit-ups, etc. Du vil nok ha glede av nettopp disse store, sammensatte øvelsene som knebøy, benkpress, markløft og militærpress, fordi det involverer store muskler, og mange muskler om gangen. Da er det ikke så mange reps som skal til, men, sier torsk og skrivern, men god oppvarming (med stang og lettere vekter), og gode pauser mellom hvert sett.

Knebøy, markløft med varianter og militærpress er også spesielt gode øvelser for å utfordre og styrke nettopp kjernemuskulaturen. For ikke å glemme asymmetriske øvelser med frivekter! For eksempel enhånds press over hodet, enhånds "koffertløft", osv.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 11:31   #47
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Knebøy er hat fordi jeg ikke får teknikken helt til. Jeg føler at jeg velter når jeg skal langt nok ned. Og fordi jeg som regel er kjempesliten i lårene fordi jeg nettopp har tatt det jeg hadde der ut på sykkel.

Mm, det er mye teknikk involvert, også fins det forskjellige skoler/varianter. Jeg kjører «lav stang» og mer fremoverbøyd, da er det lettere å ikke velte bakover. Knebøy etter sykling hadde jeg ikke orket/turt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 11:32   #48
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Militærpress er en morsom øvelse syns jeg, det er noe eget med å løfte ting over hodet. Og det kjennes godt i «stabiliseringsmusklene» selv med lav vekt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 11:33   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Jeg skal prøve å reorganisere litt så jeg får tatt styrken først og spinning etterpå trur eg.

Det er mye småøvelser jo. Det er kanskje derfor jeg hater bare knebøy og armhevinger fordi de andre ikke er så tunge?

  Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 12:39   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?

Det kan hende, smilefjes. Jeg var litt forsiktig i innlegget mitt.

Men det er jo ikke rart, når du har tatt deg sånn ut først.

Militærpress kjenner jeg forresten at det er VELDIG lett å glippe i teknikken nå, og begynne å svaie veldig i ryggen. Det har sikkert med kjernemuskulatur å gjøre, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no