Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hodelykt

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-10, 17:48   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hodelykt

Jeg trenger en hodelykt. Jeg skal bruke den ute i lysløypa om kvelden. Jeg går ikke ut når det er så kaldt at batteriene ikke virker.

Noen som har hodelykt og er fornøyd med den? Anbefalinger?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:31   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hodelykt

Clas ohlson har hodelykter til grei pris, de billigste er bare med hvitt lys, mens du må litt opp i pris om du vil ha med rødt lys i tillegg til hvitt led-lys.

Fordelen med rødt lys er at det ikke tar nattesynet: hvis man skal bruke lykta rundt f eks et bål, i en snøhule el.lign., etter at man har gått med hvitt lys...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:34   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelykt

Jeg har en billig hodelykt som har vunnet noen tester (men den scorer altså bra pga. prisen - skikkelige hodelykter kommer gjerne opp i 2000-3000 har jeg skjønt etter hvert - men lykten er altså en veldig bra nybegynnerlykt når det gjelder nybegynner-med-hodelykt-som-vil-finne-ut-om-hodelykttrening-har-potensiale).



Den koster rundt 400,- og heter Led Lenser H7. De har den bl.a. på XXL.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:42   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelykt

Clas Ohlson hodelyktene er vi veldig fornøyd med. Utrolig hvor godt de lyser opp i mørke skauen. Veldig kjekt at de kan vippes på sånn at en får lyset enten rett frem eller ned i bakken ettersom en ønsker.


Sist redigert av Elisabet : 28-02-10 kl 19:48.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:43   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelykt

Det er sikkert forskjellige kvaliteter av Clas Ohlson-hodelykter også? (Jeg har bare prøvd 2 enkle - den ene til rundt 100 og den andre til nærmere 200 - som absolutt ikke kan måle seg med Led Lenser.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:46   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelykt

Led lenser er suveren på lysstyke og batteri levetid, men er litt dårlige mekanisk

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:48   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hodelykt

Jeg anbefaler Silva. Jeg har løpt mye nattorientering, og skal du ha en lykt som tåler en del bevegelse og som lyser godt er denne fin:


Sitat:

Halogenlampe med to pærer (10W/20W) som gir lys i inntil 120 m. Vekten er kun 190 gram og den leveres med oppladbart 9 Ah batteri (760g) og intelligent lader. Ved fulladet batteri er brukstiden 5 t. og 20 min. ved 10W og 2 t. og 40 min. ved 20W. Det anbefales å benytte bæresele til batteriet.

Da bærer man batteriet på ryggen i en liten bæresele. Ikke så stort, man merker det knapt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:19   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hodelykt

Takk. Jeg tenker jeg prøver Veronal sitt forslag.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:57   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelykt

Skal du ut i stupmørten eller er det bare for å ha litt lys med på veien i et delvis opplyst område?
Hvis det er det første anbefaler jeg virkelig en litt dyrere lykt med ordentlig lys - da får du gjerne også et batteri du må bære med deg men det å se hva som er rundt deg og tåler litt juling oppveier virkelig ulempene med å bære på en liten halvkilo altså

(then again - er du, som det virker som flertallet er, hvertfall fikk jeg det inntrykket da jeg skrev en tur om hyttetur i stupmørke ( )- redd skrullinger og verre i skauen kan det jo være greit å slippe å se dem også. Da får du hodelykter til noen hundrelapper og nesten uten lys, men som gir deg tryggheten i at du har jo lys med deg )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:01   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hodelykt

Jeg har LED Lenseren. Fint å ha med i sekken på langrennstur ifall man går seg litt vildt og det blir mørkt (har prøvd det flere ganger...). Jeg har også løpt en del med den. Da blir vippedelen desverre fort slarkt, og lyset detter ned, hvilket er irriterende. Stor forskjell i lysstyrke om batteriene er helt fulle eller litt halvtomme.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:05   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelykt

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg har også løpt en del med den. Da blir vippedelen desverre fort slarkt, og lyset detter ned, hvilket er irriterende.

Jeg har løpt mye med min (har ikke brukt den til annet enn løping) og min er ikke slarkete. (Går det an å stramme den også, kanskje?)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:08   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hodelykt

Jeg skal ikke løpe. Det skulle tatt seg ut. Jeg skal gå på ski i halvmørket.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 09:48   #13
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hodelykt

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har løpt mye med min (har ikke brukt den til annet enn løping) og min er ikke slarkete. (Går det an å stramme den også, kanskje?)

Du har nok en mer jevn, glidende gang.
Jeg har sett etter om den kunne strammes opp, men det kan den ikke. Det er bare å finne riktig sted å ha den på pannen, egentlig.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 09:49   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hodelykt

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg skal ikke løpe. Det skulle tatt seg ut. Jeg skal gå på ski i halvmørket.

Da tror jeg LED Lenseren holder i lange baner.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no