Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Om å bruke bilbelte (VG.no)

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-07, 23:29   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Om å bruke bilbelte (VG.no)

Denne saken taler jo for seg selv(!) og trenger igrunnen ingen utfyllende kommentarer...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153008

men en morsom trykkfeil dukket opp et stykke nede i artikkelen:

- Jeg har laget t-skjortene for å få folk til å huske å bruke belte. Om noen tolker det annerledes er det deres sak. Selv bruker jeg alltid bilbelte selv når jeg er ute og kjører, sier Johannessen.


Til og med da! Flink, han

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 00:23   #2
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Om å bruke bilbelte (VG.no)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 00:36   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.823
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Hi hi - flinke mannen som bruker bilbelte, det!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 00:53   #4
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

«Utrolig, men denne funker. Passerte politiets kontroll på Nøtterøy to ganger på fredag. Kun iført shorts og t-skjorten med beltemotiv. Ble ikke vinket inn. Etter mitt regnestykke har jeg til nå spart 1301 kroner.»

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 08:44   #5
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Fint å spare 1300 kroner når man er ute for en ulykke

Men reint bortsett fra det, så synes jeg t-skjorten var litt tøff.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 09:07   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Sitat:

- Den koster bare 199 kroner og det er 750 kroner i gebyr for å bli tatt uten belte. Så i teorien så har du jo spart 551 kroner hvis du slipper unna en bilbeltekontroll med denne t-skjorta.

Eller man kan feste bilbeltet og spare hele beløpet.

Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte hvorfor noen ikke vil bruke bilbelte? Ikke er det i veien, ikke tar det lang tid å ta det på, ikke tar det lang tid og ta det av, og etter å ha brukt det jevnlig en periode, merker man jo ikke at det er der en gang.

Jeg kan for eksempel skjønne hvorfor noen har lyst til å kjøre motorsykkel uten hjelm, (Jeg skjønner ikke at de faktisk gjør det, men jeg skjønner hvor lysten kommer fra.) men hvor fristelsen ligger i å kjøre bil uten belte, det er jeg rett og slett ikke i stand til å skjønne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 09:08   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Men reint bortsett fra det, så synes jeg t-skjorten var litt tøff.

Jeg synes den var ultraharry – men det er nok mest fordi jeg går ut i fra at noen som bruker den faktisk prøver å lure seg unna bilbeltekontroll.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 09:11   #8
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes den var ultraharry – men det er nok mest fordi jeg går ut i fra at noen som bruker den faktisk prøver å lure seg unna bilbeltekontroll.

Ultraharry er ordet! Latterlige greier.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 09:24   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.971
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Selv når han kjører bil, ikke verst altså.

Ellers har jeg bare en "kommentar" til hele t-skjorta:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:17   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.886
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Dette er jo bare rett og slett farlig. Tenk at noen vil seg selv så vondt at de bruker belte bare fordi det er påbudt og nå er lykkelige over at de kan slippe.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:26   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.442
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Lurer på den finnes i barnestørrelse med barnesetemotiv jeg. Hadde vært innmari praktisk da, det er ganske styrete å sette fast poden bare for en liten kjøretur.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 12:57   #12
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes den var ultraharry – men det er nok mest fordi jeg går ut i fra at noen som bruker den faktisk prøver å lure seg unna bilbeltekontroll.

Jeg synes fortsatt den er tøff, eller kreativ er vel et mer rett ord. Og hadde jeg sett noen som hadde den på seg, så ville jeg aldri tenkt tanken at det var for å snike seg unna bilbelte. Regner med det er et fåtall som er så lavpannet at de tenker slik.
Synes det er flott at folk har på seg kreative t-skjorter. Selv er jeg blant dem som er ganske kjedelig i klesveien selv, så litt annerledeshet er flott!:fordomsfri:

Obs! oppdaget akkurat at jeg er på forumet flisespikkeri. Nei da må jeg jo se om jeg kan finne på en grunn til å pirke litt på dem som bruker denne skjorten


Sist redigert av Pelikan : 19-07-07 kl 13:14. Årsak: oppdaget plutselig jeg var på flisespikkeri forumet
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:25   #13
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Lurer på den finnes i barnestørrelse med barnesetemotiv jeg. Hadde vært innmari praktisk da, det er ganske styrete å sette fast poden bare for en liten kjøretur.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:23   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Fy flate, det finnes så mange tullinger. Mer trist enn Harry egentlig. Omtrent i samme gata som forsikring mot bøter:

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle1105233.ece

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:36   #15
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Fy flate, det finnes så mange tullinger. Mer trist enn Harry egentlig. Omtrent i samme gata som forsikring mot bøter:

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle1105233.ece


Dette hever nok moralen hos folk, ja

Sitat:
Nå kan du forsikre deg mot fartsbøter også i Norge. - Ikke umoralsk, mener forsikringsselskapet.

Neida. Det er jo en del av kapitalismen. Og det er jo løsningen på alt.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 21:44   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.930
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Han bruker vel t-skjorta når han både kjører og ikke kjører da. Eller er han stroppet fast hele tiden kanskje? Den t-skjorta blir laget og selges her i nærheten hvor vi bor, men jeg har ingen planer om å få meg et ekstrabelte.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 16:43   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Kreativ kar, det skal han ha, men først og fremts dum !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:51   #18
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.823
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å bruke bilbelte (VG.no)

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kreativ kar, det skal han ha, men først og fremts dum !

Så sant, så sant. Hvorfor ikke spare liv og penger og heller bruke bilbeltet i stedet? Snakk om å gjøre seg selv en bjørnetjeneste ved å bruke denne t-skjorten.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no