Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynter du til påske?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-09, 20:38   #21
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Jeg pynter med årets produksjon fra barnehage og skole, og muligens en bukett gule tulipaner eller påskeliljer.
Gule duker og nips forøvrig er jeg ikke så glad i.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:39   #22
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Pynter med den pyntet ungene har laget i bhg og skole.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:41   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Bare på hytten. Her hjemme er det påske hele året med et blomsterpinnepåskeegg poden laget for 2 år siden, og en kylling fra i fjor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:44   #24
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Her har det aldri vært pyntet til påske, men jeg ser at jeg må krype sakte men sikkert til korset. Både tulla og lillegutt har laget påskekyllinger og malt egg, så d må i alle fall pynte opp stua og kjøkkenet. Utover det blir det ikke gule ting.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:46   #25
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Ikke så mye, men litt blir det.
Kjøpte en stor bukett med gule tulipaner på torsdag, når de visner kommer jeg til å ta inn gammeldagse små påskeliljer fra hagen.

Vi har alltid "egg-tre". I år er det to kvister vrihassel og en kvist Forsythia (som blomstrere med gule blomster på bar kvist), på grenene henger flere årganger med malte og dekorterte egg. Kjempekoselig!
Så finnes det vel en og annen kylling og annet som ungene har laget på skole og bhg.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:48   #26
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Skal kjøpe noen påskeblomster, og ellers pynte et lite tre med små egg, og kyllinger som barna har laget.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:49   #27
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Ikke i år. Vi reiser bort f.o.m palmesøndag t.o.m. 1. påskedag, så jeg gidder ikke. Ungene tar med seg årets produksjon til mormor.

De årene vi er hjemme, henter vi fram litt pynt. Har egg-tre med flere års egg-produksjon, og ellers noen kyllinger o.l.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:50   #28
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Jeg pleier å legge på limegrønne duker og legge limegrønne puter i sofaen før påske. Det er vårpynten, men litt påskepynt også. Ellers pynter vi med alt som ungene lager i skole og barnehage.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:53   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Sønnen min og jeg har malt påskeegg som vi har hengt rundt omkring. Og så har vi sådd karse i en eggekartong som får hedersplassen i stuen. Så her er det kjempefint og pyntet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:02   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Ingen duker men har etpar gule blomster, noen kubbelys og bruker gule serivetter..
Lillebror fikk ikke med seg noe hjem for han har hatt vannkopper så de eggene han hadde med har vel noen andre malt på... vi får male litt her hjemme, kanskje..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:09   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Her er det særdeles beskjedent. Jeg liker å pynte generelt og jeg liker å pynte til jul, men jeg er ikke noe glad i gult og påske er jo egentlig ikke en høytid hvor man sitter inne.

Jeg har nesten ikke noe gul påskepynt, derimot så har jeg i grønn, creme, limegrønn og hvit

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:17   #32
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Ja, bittelitt. Ungene har laget masse kyllinger på skolen og i barnehagen. Jeg har hentet påskekassa ned fra loftet i dag og tatt frem gule lys til lysekrona og noen få gule små kyllinger som skal stå her og der. Gule duker osv. er ikke min greie.
I morgen skal jeg plukke inn masse forsythia fra hagen, det for være nok gult.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:43   #33
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Nei. I allefall ikke nevneverdig, og ikke i det hele tatt i år, reiser bort.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:45   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Ikke i år for lillebror river ned det meste, så da får det bare være. Men jeg pleier å pynte litt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:55   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jada. Kyllinger og egg. Og litt gule blomster.

Her også. Litt, i alle fall, tenker jeg - vi får se.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:03   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Ikke noe påskepynt her, er ikke engang bittelitt glad i gult.

Jeg er heller ikke så glad i gult, men jeg har derimot ganske mye i grønt. Ulike, friske grønnfarger. Alt fra olivengrønt til eplegrønt. Og når man da kjøper litt tulipaner, så ser det fort litt "påskete" ut. Jeg har også hengt opp en vrihasselgrein i taket i gangen, og fra den henger det bittesmå grønne (og noen gule) egg. I tillegg til alt dette kommer påskepynten ungene har laget. Det er ikke lite, så jeg tar bare fram noe. Det fineste. Og noe av det er ganske fint. I kjøkkenvinduet har vi også noen egg med føtter og krone på (fra Panduro) som ungene og jeg laget i fjor. De er rosa og grønne og ganske søte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:04   #37
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Ja, har litt. Et par gule brikker, gule lys, diverse som ungene har laget, samt en liten krukke med små påskeliljer. Jeg liker å pynte til jul, og dette blir litt samme greia, selv om jeg ikke tar den helt ut i forbindelse med påsken.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:06   #38
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Bare den pynten barna har laget i barnehage og på skolen. Også får de male egg da.

Vi skal til mine foreldre i påsken og mor pynter alltid masse så vi får nok dosa vår der!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:08   #39
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Nei, egentlig ikke. Jeg har fremme det ungene har laget i bhg.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:10   #40
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Pynter du til påske?

Her er det lite pynting, rett og slett pga at vi omtrent ikke eier påskepynt. Kanskje jeg skulle kjøpt noe til uka. Jeg er egentlig veldig glad i påsken.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no