Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Stresser desember deg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 19:48   #21
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Nei, tvert i mot. I år var alt klart 30.11 og nå bare nyter jeg adventstiden.
Folk rundt meg får stresse så mye de orker.

Det var det ikke her kan man si.

Jeg stresser ikke akkurat, men skulle ønske litt mer var på plass ja.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 19:52   #22
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Stresser desember deg?

No stress etter 8 desember. Da er siste eksamen innlevert og jeg kan ta skolejuleferie. Resten av desember blir bare kos. Ferdig med julegavene er jeg også. Så her blir det bare koseshopping om det er noe som skal handles. Litt mathandling er igjen, men det er ikke noe stress.

Baking gjør vi som en del av kosen. Det blir ikke spist opp likevel om vi har mye, så baker kun bittelitt av det vi liker aller best. Eller vi får av mamma.

Desember me like.

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 19:54   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Jeg burde jo vært stresset, siden jeg og Spoon har en prosjektoppgave vi skal levere i januar, som vi henger laangt etter med!
Men jeg tror vi er litt sånn på et punktet...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 19:55   #24
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sånn er det her og.
Mannen har en 3-4 varmepumper han skal innstallere før jul, i tillegg til sin vanlige jobb. Men det er ok. Og jeg synes det er bedre at han bruker ettermiddager enn hele helger.

Det blir "helgevask" til jul her og. Og jeg har lyst prøve å få bakt litt på kveldstid sammen med mannen. På dagtid med Peder hjemme er det litt håpløst.

Mannen er slakter, og de har litt å gjøre før jul. Dessuten kjører han nødslakt, og dyr blir gjerne syke på fredags-og lørdagskvelder.

Vasking og baking på dagtid går ikke med minstemann i huset her heller. Makan til selskapssyk unge.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:11   #25
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Det er ikke sånn at jeg stresser med vask eller baking (det skulle tatt seg ut ... ), men julegaver stresser meg i seg selv. Jeg synes det er skrekkelig vanskelig å finne på noe som jeg virkelig tror mottakeren trenger eller blir glad for. Jeg går rundt og føler at jeg ofte kjøper skapfyll, og det liker jeg ikke. (Sannsynligvis føler jeg det sånn fordi jeg selv bare føler at jeg får skapfyll ... ). Og dette stresser meg altså endel.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:15   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Jeg liker jo å kjøpe gaver. Om jeg er usikker spør jeg ofte om det er noe de ønsker seg. I går har jeg bestilt en del på nett, for jeg har knapt vært i butikker! Men det har fungert fint det og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:16   #27
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Vel, jeg stresser egentlig ikke på grunn av jula. Jeg er sliten av alle sammenkomstene jeg ikke klarer å si nei til i desember. Også er jeg sliten av å ha studier og oppgaver hengende over meg oppi det hele.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:17   #28
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Stresser desember deg?

I år er jeg hjemme med nyfødt, så jeg er ikke stresset. Spør igjen til neste år - da er nok svaret et helt annet.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:17   #29
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Null stress her, bare kos, hver eneste dag fra morgen til kveld i hele desember.
Jeg lar meg ikke stresse.
Jeg stresser i november jeg, sånn at alt er klart til første advent.
Da har vi god tid til kos, vennebesøk og aktiviteter sammen med ungene hele måneden.
Jeg vil at desember skal være en måned stappfull av juleforberedelser og kos sammen med ungene så stresset i november er alltid verdt det.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:17   #30
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg liker jo å kjøpe gaver. Om jeg er usikker spør jeg ofte om det er noe de ønsker seg.


Som om vi ikke har spurt. Vi har ikke fått et eneste svar. Våre foreldre (som er de vi sliter mest med) sier at de ikke ønsker seg noen ting. What to do? Jeg synes ikke noe om å kjøpe bare for å kjøpt (og nå sjekket jeg ullpleddstandarden hos svigermor nettopp, den var absolutt ikke verst. Faen og.)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:19   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

(og nå sjekket jeg ullpleddstandarden hos svigermor nettopp, den var absolutt ikke verst. Faen og.)



Kokebøker og sånn da? Uaktuelt?
Sengesett?

Boka "Snåsamannen" slår nok an.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:22   #32
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.



Kokebøker og sånn da? Uaktuelt?
Sengesett?

Boka "Snåsamannen" slår nok an.

Ja, det blir litt i skapfyllkategorien.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:44   #33
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Stress?? Hvor??

Må vel bare innse at man ikke rekker over alt man burde... Prioritere de tingene som må på plass, og overse alt annet...

Ting ordner seg for snille barn.

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:46   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Hasselnøtt: svigermor ønsket seg sengetøy så det blir det til de. I bomullssateng.
Men mine foreldre er vanskelige! Spesielt min fag (og bror).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:05   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Synes sengesett og bøker er kjekke ting å få jeg.


For meg er skapfyll sånn unødvendige pynteting og slike ting.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:08   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Det eneste som stresser meg i desember er eksamen. Ellers er det bare kos. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk gjør jula til stress og slit.

Vi er godt innforstått med våre begrensninger, og har lagt forventningsnivået deretter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:23   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Nei, jeg stresser ikke. Vi skal uansett reise bort i jula.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:28   #38
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes sengesett og bøker er kjekke ting å få jeg.


For meg er skapfyll sånn unødvendige pynteting og slike ting.

Men det betyr kanskje at du ikke kjøper sengesett og bøker i bøtter og spann selv? (Bøker er forresten en veldig god gave, der er gjerne problemet at min lesehestfamilie på begge sider alltid ligger et hestehode forran meg. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:29   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Jeg kjøper i grunn mange bøker. Og har i grunn nok sengesett. Men jeg synes også det er kjekt å få nytt likevel. For det trengs jo å byttes ut det og (sengesettet).
Bøker er litt vanskelig, med tanke på at de kan ha den fra før. Men man kan kanskje be om en byttelappe?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:31   #40
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Stresser desember deg?

Det eneste jeg er stressa over, er at Desember går så utrolig fort og jeg skal begynne å jobbe igjen i januar

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no