Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En ørliten julekrise i den TMske heimen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 21:49   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

En ørliten julekrise i den TMske heimen

Jeg har ingen annen unnskyldning enn ammetåken, men av en eller annen grunn hadde jeg inntil sent i går kveld helt glemt at det er første desember i dag. Dermed ble klokken over elleve på kvelden før jeg husket at jeg hadde 24 gaver å pakke inn til storebrors julekalender.

Det var selvfølgelig ikke så festlig, men det var ikke veldig den helt store krisen heller for flesteparten av gavene får plass i ferdige gaveposer. Det var adskillig verre at selve julekalenderen var borte. Både husbonden og jeg lette til klokka var godt over midnatt, da kapitulerte vi og fant frem en reservekalender som lå i en av eskene med julepynt. Den er grei nok, to trenisser i hver sin ende av en hyssing med 24 julepyntede klyper på. Den ordenlige kalenderen er en nydelig håndsydd sak med applikasjoner, så jeg håper virkelig at vi klarer å finne den igjen.

Sammen med pakken for i dag fikk derfor storebror et brev fra julenissen hvor han beklager at han ikke har hengt opp den ordentlige kalenderen og alle pakkene, men at han og smånissene leter etter den. Da jeg leste brevet for storebror sa han at vi måtte skrive tilbake til nissen og si at det går bra. Så nå henger det et brev til julenissen på klypen for 2.desember.

Husbonden og jeg har lett på alle tenkelige og utenkelige steder i dag, men kalenderen er og blir borte. Det samme er julekortholderdingsen min. Snodige greier.

Uansett, storebror taklet mangelen på fullverdig kalender godt, og nå i kveld har jeg laget gåter til ham for ikke alle gavene til kalenderen er lette nok til å henges opp. Da blir det lapp med enten gåte eller skattekart.

Her er noen eksempler på gåter:

Til i morgen er det en som også inneholder et svar på brevet han "skrev" til nissen i dag:

Takk for brevet, så fint at det går bra.
Nå ble både jeg og smånissene glad’!
Gaven for i dag er for tung til å henges opp,
men jeg tror du vil synes at den er topp!
For å finne gaven må du lete godt,
den ligger et sted hvor det ofte er vått.

Svaret er forresten "i dusjen".

Gaven i dag har jeg gjemt et lurt sted
For å finne den må du først gå trappen ned,
men du trenger ikke lete over alt.
Pakken ligger et sted hvor det er isende kaldt.

Svar: i fryseren

Synes du gåtene mine er lette?
Jeg synes i hvert fall at du er flink til å gjette.
Her har jeg laget en ny,
håper du klarer den helt uten bry.
Dyrene bor i en stall eller låve,
det gjør ikke mennesker, men pakken din finner du der en du er glad i pleier å sove.


Svar: i sengen til lillebror

---

Det er faktisk ganske morsomt å sitte slik å pusle med gåter og skattekart, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 21:55   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Så koselig da! Høres ut som et flott opplegg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:10   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Høres ut som både advent og jul er berget! Godt det ikke ble en større krise, og trøsten får være at både kalender og julepostholderen nok dukker opp.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:19   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Så flink du er å dikte! Kjempemorsomt! Kan tenke meg det er en som er spent om morgenen.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:19   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Dere klarte jo virkelig å avverge krisen på en imponerende måte!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:30   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Så artige gåter!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:45   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Så flotte gåter!

Jeg lurer på om det er en kalendertyv ute og går - vi måtte også ty til en reserve. Podens kalender (min gamle) er sporløst forsvunnet! Etter lang leting (jada, her måtte det også letes i går ) måtte vi kapitulere og ringe mamma som måtte komme med min brors kalender. Heldigvis får ikke han kalender i år - han er 31
Poden syntes forøvrig også det var greit med en erstatning.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:38   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ørliten julekrise i den TMske heimen

Dette hørtes da utrolig morsomt og originalt ut!
Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no