Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye bruker du på julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor mye bruker du, sånn ca, på julegaver i år?
Ingenting. 0 0%
100 - 1000 kr 0 0%
1000 - 3000 kr 8 10,00%
3000 - 6000 kr 41 51,25%
6000 - 10 000 kr 22 27,50%
Over 10 000 kr 9 11,25%
Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 22:48   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Et sted rundt 6000, kanskje - eller nærmere 10? For sikkerhets skyld har halve slekta bursdag i jula også (mann, svigermor, to svigerinner, ei niese), så man går fort tom for ideer.

Nå kjøper vi bare til drøyt 20 personer, men inntil nylig var det oppe i over 60.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:26   #22
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

ca en 2- 3 tusen tenker jeg.. Jeg begynte for lenge siden, så er bare ungene igjen. De kan jeg ikke ha stående her så lenge, for da blir de oppdaget..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:29   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Jeg bruker vel ca 4000 og Sambo bruker ca 3000 tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 23:31   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Tipper mannen og jeg til sammen bruker mellom 6000 og 10 000. (Forhåpentligvis nærmere 6 enn 10, siden vi til en forandring ikke har tenkt å bruke halve budsjettet på gaver til hverandre. ) Vi kjøper vel til omtrent 20 personer, mest voksne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:05   #25
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Vi bruker mest penger på julegave til oss selv(5 stk),enn å gi gaver til andre!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 00:16   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi kan nok fort komme til å vake rundt 10 000. Hvor dyrt det egentlig blir, kommer helt an på hva mannen og jeg finner på å gi til hverandre. (Julaften er ikke for småunger!)

Her er vi også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 05:30   #27
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Jeg har ikke peiling jeg. De første gavene ble kjøpt i juni og siden innkjøpene spres ut over koster jo gavene ingenting. Det meste er allerede handlet inn og jeg prøver i hvert fall å være ferdig med alle innkjøp før desember, sånn at den store, fine desemberlønnen kan strekkes ut til januarsalget.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 07:15   #28
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Det blir handlet gaver for noen tusen, men hvor mange vet jeg ikke.
Sprer gaveinnkjøpet over flere måneder så noen konkret oversikt har jeg ikke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 07:23   #29
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Ca 1000-3000.
Jeg har en stor familie, men jeg har en egen "radar", en tendens til å finne akkurat den gaven som passer til hver enkelt - og da trenger det ikke bli så dyrt.
Dessuten er vår familie heldigvis slik at det er selve gaven som teller, ikke hvor mye den kostet.
I tillegg prøver jeg å lage endel selv: Bilder, syltetøy, konfekt etc.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 07:36   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Hva vi gir hverandre påvirker jo det i stor grad. Det er jo ofte ting vi ville ha kjøpt uansett.

Ellers så tenker jeg helst ikke på det. Bruker lang tid og sprer det utover. Å legge sammen beløpene vil jeg helst slippe.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:01   #31
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Det blir fort en 10 000,- her også. En kombinasjon av noen dyre gaver og mange folk.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:49   #32
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Bruker vel rundt 6000,- kan jeg tenke meg. Vi har veldig liten familie, og på mannens side gir vi kun til barna ikke til de voksne.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:51   #33
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

sånn at den store, fine desemberlønnen kan strekkes ut til januarsalget.

Slik gjør jeg det også...kjipt å ikke ha penger til januarsalget gitt

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 08:55   #34
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Jeg stemte 3000-6000 siden vi bruker rundt 6000 men da glemte jeg mann og barn. Med dem blir det nok 6000-10 000. Vi har ca 40-50 julegaver å ordne, så da blir det såpass selv om jeg prøver å få med meg gode tilbud, og vi lager endel gaver selv.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:28   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Fører skikkelig regnskap hvert år.Gjort siden 1991.
Hva hver gave koster, hvor mye hver enkelt person får (og hva de får) og totalt hva jeg har brukt.
Så jeg vet på kronen hvor mye jeg har brukt

I fjor gikk det endel, men alle de fire barna fikk litt dyre gaver.Ski/snowboard etc som de trengte
I år går det ikke så mye.
Men, jeg ligger rundt 10.000,- og krysset av for over 10.000,-
Det blir nok det før jeg er ferdig i år.Noe jeg straks er, heldigvis

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 14:59   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Jeg gjetter det blir en 5-6000 tilsammen. Men da har jeg ikke tatt med gave til mannen siden vi har planer om noe felles som jeg ikke vet hva er enda.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 18:27   #37
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Bruker mellom 6-10000 stemte jeg , men ligger nok på rundt 8 tenker jeg...
Har også problemer med å begrense meg..

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 18:29   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

Hittil har vi altså planer om å bruke ca 400 000 kr tilsammen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:55   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

3-6000 kanskje. Kjøper ikke spes dyre gaver til noen. Jeg synes det holder med ca 500 kr pr voksen og litt mer varierende for barn. Gubben får som regel den dyreste gaven.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:20   #40
Raggsokk
:egendefinert:
 
Raggsokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Innlegg: 56
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på julegaver?

I fjor brukte vi en plass mellom 12-15000 på julegaver. I år skal jeg prøve å holde meg under 12000,-.
Jeg ser igrunn ikke så mye på hva ting koster,mer hva folk trenger og hva som er pent/praktisk.

- Må legge til at vi har endel gaver som skal sendes hit og dit, så der går endel penger.

__________________
Raggsokk - med kunstig intelligens
Raggsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no