Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Overmadrass

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-19, 23:11   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Overmadrass

Jeg har hatt mye vondt i ryggen i høst. Tror det er muskulært pga stress mm.

Overmadrassen jeg har er nå 14 år gammel og moden for å kastes. Hva bør jeg kjøpe og hvor?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 00:21   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overmadrass

Vi er veldig fornøyd med Gold Wellpur overmadrass fra Jysk. Det er en type memoryfoam. De hadde ulike tykkelser når vi kjøpte, klarer ikke finne det nå. (Tittet bare veldig raskt.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 00:23   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi er veldig fornøyd med Gold Wellpur overmadrass fra Jysk. Det er en type memoryfoam. De hadde ulike tykkelser når vi kjøpte, klarer ikke finne det nå. (Tittet bare veldig raskt.)

Vi har også noe lignende fra Jysk, kjempefornøyde.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 00:35   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Jeg misliker memory foam, og har en ganske fast overmadrass fra Ikea. Det viktigste er å prøve.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 00:38   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Vi kjøpte fra IKEA til alle senger på hytta og vi er superfornøyd. Vi har memory foam fra Sov godt hjemme, men de tror jeg ikke eksisterer lengre. Vurderte Jysk også, men endte opp med IKEA.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 00:45   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi er veldig fornøyd med Gold Wellpur overmadrass fra Jysk. Det er en type memoryfoam. De hadde ulike tykkelser når vi kjøpte, klarer ikke finne det nå. (Tittet bare veldig raskt.)

Vi og!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 01:30   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi er veldig fornøyd med Gold Wellpur overmadrass fra Jysk. Det er en type memoryfoam. De hadde ulike tykkelser når vi kjøpte, klarer ikke finne det nå. (Tittet bare veldig raskt.)

Kikket på nett på Jysk tidligere i dag siden en venninne tipset om det i går. Har Jysk 5 min unna. Ser de er dyre, men sikkert verdt det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 01:31   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overmadrass

Får dra og prøve. Har tenkt på det lenge.

Ikea er 20-25 min unna. Ser Bohus også har salg.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 31-12-19 kl 01:39.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 01:35   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Vi har også en memoryfoamsak fra Jysk. Vi kjøpte den sist Black friday og betalte vel rundt 2000 kr. Det var halv pris, tror jeg. Den er god, men den er litt for kort i forhold til målene den skulle hatt og det er upraktisk og lite pent. Jeg har tenkt å snakke med Jysk om det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 01:49   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overmadrass

Vi har og wellpur fra jysk. Jeg er ikke fornøyd. Den er helt grei, men den forrige, mer tradisjonelle overmadrassen var bedre.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:04   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Vi har også en memoryfoamsak fra Jysk. Den er god, men den er litt for kort i forhold til målene den skulle hatt og det er upraktisk og lite pent. Jeg har tenkt å snakke med Jysk om det.

Jeg leste noen anmeldelser på Jysk, og det er en ting som går igjen i alle anmeldelsene.

Jeg har en memoryfoam i bobilen, og det er helt ok. Hjemme har jeg en fra Jensen, den er jeg mer fornøyd med, men i bobilen gikk jeg for den tykkeste jeg fant.

Det er ofte 40% på overmadrasser hos Bohus/Skeidar/Møbelringen, og det anbefales å bytte overmadrass hvert 3 år. Det har jeg aldri gjort, men det er sikkert lurt.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:06   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.


Det er ofte 40% på overmadrasser hos Bohus/Skeidar/Møbelringen, og det anbefales å bytte overmadrass hvert 3 år. Det har jeg aldri gjort, men det er sikkert lurt.

Jeg tror jeg leste at Bohus skal ha salg nå. Min forrige er Svane.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 11:24   #13
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Hva er begrunnelsen foe å bytte overmadrass hvert tredje år?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 12:36   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hva er begrunnelsen foe å bytte overmadrass hvert tredje år?

At produsenten får solgt mer.

Jeg leste en artikkel om dette for et par år siden, produsentene sa 3-5 år, testlaboratorier sa ti år. Det handler om at det samler seg mye bakterier og midd og ting i dem, og at materialet etter hvert går i oppløsning.

Jeg har hatt tempurovermadrassen min siden 2003.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-19, 12:40   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overmadrass

Vi har Tussøy fra Ikea, og jeg er veldig fornøyd med den. Den er veldig fast, men "holder meg fast" på et vis når man bare har ligget der litt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 01:06   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Overmadrass

Jeg får vondt i ryggen av memoryfoam, og foretrekker latexmadrass.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 13:36   #17
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overmadrass

Har memoryfoam fra ikea, har hatt den i 3 år og er veldig fornøyd. Men vær obs på at den blir steinhard om du har det kaldt på soverommet...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 13:44   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Har memoryfoam fra ikea, har hatt den i 3 år og er veldig fornøyd. Men vær obs på at den blir steinhard om du har det kaldt på soverommet...

Det har jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 02:13   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det har jeg.

Den varmes opp når man man ligger i sengen, men alle memory foam greier blir hardt når det er kaldt. Tempur puten min er som en murstein når jeg legger meg, men mykner kjapt opp

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 20:21   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overmadrass

Vi skulle helt klart hatt ny. 3 år er nå vel ofte etter min mening, men vår er over 10 også. Planen var å bytte den når vi var ferdig med babyer/småbarn med tanke på amming med tilhørende lekkasje fra mor, gulp fra baby, bleier som lekker og omgangssyke i vår seng, den er nemlig en helt tynn sak som faktisk går i vaskemaskinen vår og har vært gull av den grunn.

Men yngste er 4 nå og vi har ikke rotet oss til å bytte den enda. Det er vel på tide. Memoryfoam vet jeg ikke om jeg vil ha, hva er fordelen med det egentlig? Vi har det ikke iskaldt, men rimelig kaldt er det jo, så på vinteren ligger jeg gjerne på et ullteppe og har et rundt/over beina i tillegg, frostpist som jeg er.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no