Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange juleselskap i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-17, 21:48   #21
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

To selskap her hjemme, og tre selskap borte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 21:48   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi har kuttet det meste. Vi får en gjest på julaften, en annen på førstedag, andredag er pysjdag, tredjedag er det heisafest med venner. Nyttårsaften er vi bare oss fem, ispedd kjøring hit og dit med ungdommene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 21:49   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi får tre/fire på besøk på julaften. Andre juledag blir vi atten til frokost og fjerde juledag kommer to vennepar på middag. Nyttårsaften er ikke spikret. I tillegg skal mannen til byen med kidsa på selskap femte juledag.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 21:51   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Julafta heime med mine foreldre som gjester.
Invitert til svigers første juledag. Tippar mann og barn blir invitert til middag andre juledag også. Eg jobbar ettermiddag to dagar i romjula. Så blir det truleg ei eller to samlingar/selskap av den mindre formelle typen hjå svoger/svigerinne. Og nyttårsmiddag hjå svigers. Og restar første nyttårsdag med svigers.

Eg er glad for at eg er glad i svigerfamilien min!


Edit

Formelle juleselskap der me pyntar oss er forbeholdt julafta, første juledag og nyttårsafta. Dei andre samankomstane er det restemat, gryterett eller indisk el.l, og semi-pynta antrekk.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 21:54   #25
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Ingen i år. Foreldrene mine kommer ikke hjem til jul og mannens foreldre er på vestlandet. Vi reiser til Gøteborg 27.-30. desember.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 21:56   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har kuttet det meste. Vi får en gjest på julaften, en annen på førstedag, andredag er pysjdag, tredjedag er det heisafest med venner. Nyttårsaften er vi bare oss fem, ispedd kjøring hit og dit med ungdommene.

Pysjdag

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:00   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

1) Hjemme - der du/dere arrangerer? 3 (Julaften, 2. juledag og nyttårsaften.)

2) Hos andre? (Familie, venner etc) 3 (1. juledag, 3. juledag, lille nyttårsaften.)


I tillegg pleier det bli noen mer uformelle treff. Sånn pizzakveld med venner i romjulen når alle er lei av julemat, etc.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:01   #28
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Ingen.
Vi skal være noe sammen med storfamilien, men det gjør vi rett som det er og teller det ikke som selskap.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:02   #29
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Førjulsselskap hos vennepar i går, julaften hos oss med åtte gjester pluss oss fem, andredag hos svigers, nyttårsaften hos oss, tre vennepar, et par-tre barn.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:10   #30
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Julaften hjemme hos oss med syv gjester.
3. juledag er vi i selskap hos andre.
Nyttårsaften feirer vi på hotel uten raketter men med nyttårsmiddag og pyntet.

1. juledag har vi pysjdag hjemme, bare vi tre, som tradisjon, utrolig deilig.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:11   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi holder ingen selskap. Julaften er det bare meg, mannen og barna, det tror jeg er første gang på mange år.

Vi er vel invitert i tre selskap. To førjulsselskap (har vært i det ene, det andre er på fredag), og ett i romjula, der en venninne av mannen, som er kokk, inviterer imponerende mange til kalkunmiddag. I tillegg fyller mannens niese 10 år tredje juledag, så det blir vel selskap da også, men det er bursdagsfest, ikke juleselskap (viktig). Så det teller egentlig ikke.

Nyttårsaften er vel på sett og vis selskap, siden vi er hos svigerfamilien og har større middag der. Men vi er der i mange dager. Mannens søster bor på samme gård, men i annet hus, og hvis hun kommer, med mann, tre barn og eventuelle voksne bonusbarn (har ikke oversikten over hvem som er der og ikke i år), og tilreisende svigermor, så blir det jo et større selskap. Av og til spises middagen hver for seg, i de to ulike husene, avhengig av hvor mange som er i hvert hus, og hva folk måtte føle at de har ork til det enkelte år. Og av og til spiser alle sammen. Men uansett møtes alle etterpå til kaffe, kaker, film, raketter, stjernesprut, kortspill og haloi, og unger som til slutt sovner i en dunge enten her eller der.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-12-17 kl 22:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:30   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Ingen. Hele min familie feirer med oss fra lille julaften til 2. juledag så det blir jo selskapsaktig hver kveld med god mat og hygge, men likevel ikke det jeg kaller juleselskap.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:38   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Julaften her med to gjestar.
Første juledag skal berre eg til mamma.
Andre juledag hos min søster
Etterleante juledag venner her.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 23:03   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ikke så mye her i grunn.. vi har brukt være hos mamma og pappa 1.juledag, men i og med barna kommer til oss 3.juledag, så blir det sikkert litt senere i år.

Og så tar vi det litt som det kommer. Men ofte er det med familie, og da er det på en måte de samme folka som møtes flere ganger Men jeg har aldri vært spesielt glad i å arrangere juleselskap hjemme hos meg Sliter med lavterskel, og blir stressa av det.

Da har vi blitt invitert til varm lunsj hos mamma og pappa den 3.juledag.

Og på julaften har jeg invirtert en kollega og ei venninne hit på middag, de er også uten barn julaften Det tror jeg blir koselig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 23:11   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Julaften hos den ene broren til mannen, og nyttårsaften på hytta til den ene broren min. Det siste blir vel ikke akkurat et selskap, vi er bare sammen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 23:55   #36
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Julaften: hjemme med gjester
1.dag: samme som over
2.dag: bedt bort
3.dag: hjemme med gjester
4.dag: antakelig hjemme med gjester
Og nyttårsaften: hjemme med gjester
Ellers vet jeg ikke...

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 23:58   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Hah, jeg har tidligere vært helt utslitt etter julefeiring siden alt skjer hos oss.
Vi hadde tidlgere alle på grøt 1.søndag i advent, alle hit på julaften, alle hit 2.juledag annenhvert år når stedatter var yngre og bodde hjemme og feiret ny julaften for henne, sluttet det året hun ble 15.
Alle hit en dag i romjulen på full middag siden eldstemann har bursdag og alle hit på nyttårsaften.
Vi har sluttet å be familie på nyttårsaften.

Vi hadde grøt, pepperkaker og julekaker i dag siden stedatter ikke har hatt tid før for de har solgt leilighet og flyttet. Var 9 stykker i dag.

Julaften er alltid hos oss. Vi er alt fra 11 til 15. I år er vi 12.
Bursdagen til eldstemann skal feires på dagen og da er vi alle, 15stk.
Nyttårsaften har jeg lyst til å være alene, vi får se.... HAr en venninne i Bergen som har sendt vage hint om at de har lyst til å komme på nyttårsaften men siden helgen blir så kort og stressende så har jeg ikke sagt noe om besøk. Jeg har også lyst til å sløve og aller helst kanskje bli servert en dag. Men det skjer ikke her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 00:24   #38
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Ingen hjemme, hvis man ser bort fra julaften.
Ingen borte, bortsett fra ihvertfall 3 i romjulen hos familie.
Ett vennejulebord på restaurant og ett venninnejulebord.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 00:28   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.076
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi får langveis-fra gjester (mine foreldre og bror) så det blir jo middager sammen med dem noen dager, mer eller mindre høytidelig.
Vi er ikke invitert noe sted.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 08:06   #40
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange juleselskap i år?

Vi skal ha 3 selskap hjemme denne julen, det er egentlig et for mye for meg. Det er tross alt på en liten uke alt sammen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no