Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-17, 17:23   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Tar det vanligvis ned i løpet av februar. Unntaket er "granbar-ranken" på verandarekkverket. Den er veldig julete og skal nok ned i løpet av uka.

Lysene ute altså. Jula inne forsvinner første helgen i januar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 18:08   #22
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg definerer det som mørketidspynt og lar det henge så lenge jeg mener det er behov for litt lys i mørket.

Samme her. Vi bruker å ha utelysene til i midten av februar og det samme gjør naboene. Veldig hyggelig i den mørkeste tiden.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 18:28   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Jeg tok ned jula i går, men den ene lyslenka jeg har ute lar jeg få bli en stund til. Det er litt mørkt nede i dumpa vår, så det lyser opp litt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 18:53   #24
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Alt av julepynt står nok hos oss... Siden jeg er på Ullevål med et barn, og samboer hjemme med et sykt barn...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 18:53   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Stjerne i vinduene ble tatt ned sammen med julepynten, men lyset vi har på gelenderet på verandaen kan henge en stund til. Synes det godt kan være litt lys på mørke vinterkvelder og synes ikke utelys bare hører til jula.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 18:56   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Tok vekk all pynt idag. Både inne og ute.

Samme her!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:13   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Jeg tok det ned sammen med resten av julepynten på mandag, men utelys syns jeg helt fint kan være ute til det blir lysere kvelder. Vårt var litt vel julepreget, men der vi bodde før hadde jeg lys i en hengepil og det fikk lyse nesten til påske.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:30   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Vi har ikke utendørsbelysning og slukket adventstjernene i går. Utendørsbelysning er fint så lenge det ikke er veldig sterkt lys og/eller blinker. Det at mange har sterk og/eller blinkende utendørsbelysning her i området er en medvirkende at jeg går lite tur om vinteren. Det gjør nemlig vondt i øynene og trigger ofte massiv hodepine. :gledesdreper:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:53   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Jeg syns blinkende belysning bare skulle vært lov innendørs. :grinebiter:
Et hus lenger ned i gata har en utrolig forstyrrende lysranke, som blinker i ett sett i allverdens farger, også har de hengt den på utsiden av verandarekkverket, slik at det forstyrrer absolutt alle naboene, men ikke dem selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 20:44   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Jeg har lyst til å la det henge en stund til. Jeg har lyst til å definere adventsstjerna i i vinduet som mørketidslys. Mulig det bare er tegn på at vi trenger mer lys i stua.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 20:52   #31
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Lar dei henge så lenge naboen har sitt. Plutselig riv eg det ned, men ikkje nett enno

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:05   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Jeg har alltid vært forferdet over folk som lar utendørs julepynt hengende til lenge etter JUL!!

For noe slurv og slendrian! Og brudd med alle tradisjoner! Hvordan kunne de ikke SE at det hang der og i det minste trekke ut kontakten?!

Så hørte jeg noen kalle det "vinterbelysning" og jeg tenkte "aha!" og det var det.

Nå tar vi den ned en gang på ettervinteren, vi også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:20   #33
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Gud du er skjønn altså Poly.

På min kveldstur til Rema la jeg merke tol at det fortsatt er msse lys i nabolaget. Koselig! Vi har ikke utelys selv,men de to vinduene som har "vinterlys" og ikke "julelys" får beholde lysene sine til etter påske. Syns det er fi t med masse lys i mørketida jeg,og mindre stress (og lukt) enn i stearinlys.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:20   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Det henger enda. Vi har ikke så mye da, og det er ingen julefigurer etc. Kun lys på dukkestua og gelenderet på verandaen.
Hadde vi hatt nisser og sånn (kommer aldri til å skje.. ), ville de nok ha blitt tatt ned iløpet av denne uka.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:23   #35
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Til etter minstemann sin bursdag, 13. februar. Synes lys i trær kunne hengt oppe hele den mørke tida. I hvert fall her som det sjelden er snø.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:24   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Lar nok utelysene henge ut januar.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 06:10   #37
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Vi har kun en julestjerne, og den skal jeg ta ned nå når jeg står opp. Skulle vel vært tatt ned for lenge siden.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 08:04   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Innvortes er alt borte for lengst. Utelysene lar vi være på til det ikke er nødvendig/koselig å lyse opp gårdsplassen lenger. Så drar vi ut kontakten, lysene henger der hele året. :remawhitetrashtusen:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 08:08   #39
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Lyslenken i takrenna over garasjen lar vi nok henge til det igjen er lyst når vi drar på jobb, den er nesten istedenfor vanlig utebelysning ved garasjen, som vi aldri har fått installert.

Lyslenkene i fruktreene prøver vi å ta ned 13 eller 20. Dag jul, men de pleier å være fastfrosset, og da lar vi de henge til telen går, men tar ut kontakten sånn at lysene slukkes.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 11:55   #40
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lar du utendørs julebelysning henge?

Jeg sto med halve lyslenka på balkongen i hendene da datteren min kom ut. "Skal vi ta ned de lysene óg, mamma?!"

Så jeg hang dem på plass igjen og nå blir de hengende der til det er lysere tider ute.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no