Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken-/spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 01:15   #1
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøkken-/spisebord

Vi trenger et nytt spisebord i det nye kjøkkenet vårt. Vis meg ditt, eller ett du kanskje tror vil passe inn hos oss? Har du noen tips?

Litt om kjøkkenet vårt.

- Hvit kjøkkeninnredning med IKEAs høyglansede hvite dører. Ingen dørhåndtak da alle skapdører har trykkemekanisme.
- Benkeplate og gulv i lyst lasert tre (ask på gulvet)
- Lyse vegger
- Store vindusflater og masse lys.

Jeg ønsker meg:
- et bord som i utgangspunktet kan ha plass til minimum 4 personer rundt, men helst 6.
- ha ileggsplate/ruttrekksplater som gjør at vi kan være 8-10 rundt bordet. Dette bordet vil fungere som både kjøkkenbord og spisestuebord.
- jeg ser for meg stoler á la Syver'n av FH/AJ eller noe slikt. Vi trenger altså også stoler som er gode å sitte på over lengre tid. Kjøkkenet vårt fungerer som et allrom og vi ønsker oss derfor et bord og noen stoler som kan brukes lenge.
- et bord som ikke "koster skjorta", men som ikke kjøpes på JYSK heller.

Noen som har noe tips?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 19:29   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Vi har dette fra Ikea. Det er helt enkelt og finnes i flere farger og kan man jo freshe det opp med noen kule stoler. Det følger med to innleggsplater. Finnes også i en str større (som du har sett hos Føniks) og hadde vi hatt plasss ville jeg nok kjøpt det isteden.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:11   #3
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Ja, har jo sett ditt bord også og det er fint. Skal vurdere det.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:19   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord














__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:19   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Jeg liker litt sånn "robuste" bord jeg da..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:34   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Eller så synes jeg det er kult med et stort ovalt bord, men her har jeg ikke plass. Du har vel det i din nye store kåk?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 23:01   #7
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Det første du linker til var ganske fint, guniss. Må sjekke Bohus.
MM; har stor plass men ikke ubegrenset. Akkurat nå er det ikke så stor plass siden det står 2 kjøleskap og en fryser på kjøkkenet.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 00:54   #8
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord


Dette er fra Skeidar og er vist her med to innleggsplater. Mener det koster 3-4000?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:59   #9
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.


Dette er fra Skeidar og er vist her med to innleggsplater. Mener det koster 3-4000?

Hm. Det ligner jo litt på Elipse-bodet mener jeg? Plass til, i alle fall, 8 personer der. Vil kanskje passe til Syveren-stolene som jeg ønsker meg også. Hm. Må også vurderes og noteres.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 23:33   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken-/spisebord

Vi har Koster 120x80 fra Bohus, med ekstra klaff, som kjøkkenbord og jeg er strålende fornøyd. Bordet har fint plass til fire/fem uten klaff, seks/syv med klaff og åtte hvis vi trekker det ut fra veggen. Klaffen kan enten sitte på bordet hele tiden eller tas av (det er veldig lett å ta klaffen av og sette den på).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no