Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegave til 09-modellen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-13, 12:26   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Julegave til 09-modellen?

Frøkna er ikke så lett å kjøpe gave til, for hun er ikke så interessert i leker. Hun fikk flere Barbiedukker, Brio-dukkevogn, sovedukke osv til bursdagen, og i tillegg et Legosett der man skal bygge en café, men ting støver stort sett ned, eller det er lillebror som leker med dem (dukkevognene spesielt).

Hun elsker derimot å tegne, "skrive", male (formingsaktiviteter generelt), bøker og lydbøker (hun har ganske mye, men vi er også flittige bibliotekbrukere), og går på kulturlek på Kulturskolen, der musikk og dans er veldig populært. Og så elsker hun å "pynte seg", og har masse sterke meninger der. Jeg er i UK for tida, og har kjøpt et par aktivitetsbøker og lesekort på engelsk til henne, siden hun har vist litt interesse.

Hun er ikke superinteressert i iPad-apps, heller, men det er kanskje vi som ikke har truffet helt? Det er stort sett Se og si, lydbøker eller puslespill hun foreløpig har vært opptatt av. Det samme gjelder i grunnen for PS3-spillene, men vi kan nok snart forsøke på nytt.

Men hva i huleste kan vi gi henne som hovedgave til jul? Jeg er så lei av ting som bare støver ned og blir glemt, og vil helst gi henne noe hun blir begeistret for, som blir brukt. Hun har CD-spiller på rommet, tilgang på ymse musikkspillere, godt med filmer og bøker....Vi vurderer stor dyne (eller: det kan besteforeldrene få gi), men hun har i grunnen det hun trenger av klær og utstyr.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 12:36   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Hva med et lite staffeli og skikkelig maling? Vesla fikk sånne flasker med maling som kjøpes i spesialbutikk for mange år siden. Jeg gjetter kanskje 6-7 år, og de er vanvittig drøye og holder ennå. Lillesøster her er like gammel som din og hun bruker den malingen nå. Mye morsommere enn vannmaling og mye klarere farger også. Hun maler ofte på treplater, men jeg har sett at feks. søstrene Grene har staffeli og lerret til en ganske rimelig penge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 12:42   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Det hørtes ut som en god ide, og noteres på lista. Jeg kjøpte faktisk noen små lerreter og akrylfarger på Søstrene Grene i sommer, og hun elsket det, men dette var før den intense tegneperioden satte inn, så hun hadde en tendens til å bli altfor fort "ferdig".

Panduro kan kanskje ha ting av litt bedre kvalitet?

Flere tips mottas med takk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 14:10   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Vår 09-er ønsker seg skiutstyr og sovepose. Og glitterneglelakk.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 14:41   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Har hun alt av skiutstyr, skøyter o.l.?

Hva med shoppingtur med mor?
Det vil si at hun får velge seg jålegreier helt selv i butikken?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 14:44   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Hun har skiutstyr, men er ikke særlig interessert. Hun har skiene i barnehagen, men påstår at hun ikke trenger å øve, fordi hun kan gå på ski allerede. Skøyter venter vi derfor med til interessen melder seg.

Jåleshopping pleier vi å dra på innimellom, dvs. hun plukker beundrende ut noe fra hårstæsjstativet på HM, Accessorize e.l., og får plukke en badebombe eller to.

Sovepose var kanskje et godt forslag. Det må jeg tygge litt mer på. Jeg tenker også på iPod Touch, men heller kanskje heller i retning at det er aktuelt til bursdagen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 15:58   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Kjelke?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 15:59   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Bøker?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:01   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Jentene mine skal få krøllstang.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:06   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Jeg har en 10-jente og hun skal få nytt lite bord med krakker, samt saccosekk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 16:12   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Jeg noterer flittig på lista.

Jeg har også skrevet opp sølvarmbånd med charms, men det kan fort slå begge veier, med krangling om hvorvidt det skal brukes i barnehagen osv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 17:54   #12
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Tieren min får spark til jul fra meg, og frøken Kanin-bamse fra lillebroren. Tipper hun vil bli strålende fornøyd! Hun er også en tegner, så jeg har kjøpt inn en del til adventskalenderen.

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 16:38   #13
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Billetter til Disney on Ice eller noe annet?

09-modellen er litt av samme type. Det er ikke mye leker han bryr seg om, så det går stort sett i playmo og lego, for det vil han ha med seg opp igjennom årene. Liten vits i å kjøpe noe annet. Modelleire prøver vi å samle opp til bursdag og jul, for det elsker han og er storforbruker.
Ellers kan du jo se om du får tak i en kiste og fylle den med jåleeting?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 11:56   #14
Iris
............
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 90
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Finsko med glitter/ lakksko og en kjole som står utover når hun svinger rundt. 09- modellen min elsker i hvert fall å pynte seg og får aldri nok av overdådige Finsko..

__________________
Iris
Mor til 3 jenter
Iris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 12:07   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Av mine 4 modeller er 09-modellen den vanskeligste å kjøpe til. Kanskje det er noe med årgangen. Noe deffekt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 12:37   #16
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Skremmern kan være inne på noe..
Min får Sofia den første-kjole av Lillesøster, og Disney on Ice-billetter av oss. Det hjelper å bo på østlandet da, det er kanskje litt i overkant om man ikke gjør det..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 12:50   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Saccosekk?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 13:19   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Ja, man kan jo lure av og til på om de er defekte? Vi vrir hjernen, finner gaver, som så blir pakket opp med stor entusiasme, for å settes på hylla. Det eneste hun virkelig elsker, er bøker og tegnesaker, og jålesaker, der hun har en lekekoffert full, så det behovet er dekket, og vel så det.

Jeg tror vi heller i retning Geomag, malesaker, kanskje noe klær osv, så får i hvertfall pappaen noe å leke med (Geomag). Saccosekk tror jeg det ville blitt hunden som hadde brukt, og tatt kål på.

Ønskelista inneholder hele to ting, nemlig varmeflaske med rosa plysjtrekk, og jojo. Jada.

Hun har også mumlet om et Pet Shop-smykke, men det vet jeg ikke helt hvor man får tak i.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 13:40   #19
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Må hun få noen dyr gave da? Det viktigste er jo at det er noe hun faktisk blir glad for, så om det er varmeflaske hun vil ha, så er det jo bare å la det være hovedgaven og spare pengene til det dukker opp noe hun faktisk ønsker seg/trenger? Vi gav ingen store gaver i fjor, og er ikke sikker på om vi kommer til å gjøre det i år heller.

Elles kan jeg tipse om at de minste smålego-settene har vært populære her det siste året, så kanskje det er noe? Jeg regner med hun har prøvd seg på å træ smykker med rosa-blingbling smykkeperler?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 13:43   #20
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave til 09-modellen?

Har ikke Play Doh sånne sett til å forme modelleire med? Kan det være noe? Gutta mine er glad i formingsaktiviteter (skjønt, eldstemann er ikke akkurat noen stor tegner), og jeg vurderer å finne noe sånt. Pluss bøker. Pluss Playmo, siden de liker leker også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no