Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-20, 16:07   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Snodig overskrift, men

Jeg har kjøkkeninnredning i bjørk, nokså gul, nokså... jeg hadde ikke valgt den selv, men den var nå her og nokså ny da jeg kjøpte leiligheta.

Hvis jeg skulle male bare frontene, hvilken farge kan da passe inn? En farge som passer inn med skrog og sider i bjørk, og fronter i stål/alu på innebygde maskiner.

Hvilke farger er "in" på kjøkkeninnredninger nå, og kommer til å være salgbare i et par år fremover?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-20, 16:33   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Grått passer vel? Jeg har et spisebord i bjørk og synes at det passer veldig godt med grå stoler til. Har selv lysegrått kjøkken og synes at det passer fint med tilbehør i tre til.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-20, 17:04   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Ja, tenkte litt på grått. Fin kontrast.
Men har vært inne på grønt og hvitt også. Tar gjerne imot konkrete fargeforslag som jeg kan hente fargeprøver på neste gang jeg er innom malebutikk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-20, 17:37   #4
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Blått har vært i trendbildet etter grått, og grønt kommer mer og mer. Jeg ville ikke gått for grått; hverken trendmessig eller etter egen smak.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-20, 18:44   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Hva med 4710 Duggblå fra Jotun?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-20, 22:34   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Tenker flere av 2020-fargene til Jotun kan passe, de grønne Exhale og Local Green, Daydream, Wisdom.. den blå er og fin, men kan bli litt «svenskt». Ellers kunne man ta med en skuff for å vise nyansen på fronten og få hjelp hos en faghandel. Har hatt god erfaring med det.

https://www.google.no/search?q=farge...ZLOHEIWtt4bQiM

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-20, 23:08   #7
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Dempet sort! Utrolig fint til gult og gull.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 00:45   #8
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Sort pepper.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 00:53   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Takk for svar. Skal se litt på de grønnfargene som nevnes.
Glemte dessverre å si at blåfarger utgår, jeg har en slags aversjon mot det.
Tror også at for mørke farger/sort kan gjøre at kjøkkenet virker mye mindre enn det er. Takhøye skap, så det kan fort virke massivt.

Nå virker det massivt mye bjørk, siden golvet har bjørkeparkett. Tak og vegger er hvite da. Men kanskje en nokså lys farge på skapfronter kan oppveies av en mørkere farge på veggene?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 10:51   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Hm. Hva med en lys grønnturkis, samt en litt brent oransje? Den grønnturkise vil veie opp for det gule i treverket, og en mørkbrunt oransje (nesten terracotta) gir varme. Jeg syns ofte tre farger på et lite rom er fint, så blir det ikke så stramt.

Jeg tror også en skogsgrønn kan være fint i stedet for lys turkis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 18:19   #11
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Dersom du ikke har malt neste gang jeg er i byen, så hjelper jeg gjerne til! Ikke fordi jeg synes skapene dine trenger det, men fordi jeg har lyst til å bidra.
Uansett hvilken farge så må du bare passe på at den matcher den kjøkkenstolen som står inntil veggen. (Og jeg er jo innmari glad i grønt da.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 22:49   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken: Farge som passer til gulnet bjørk?

Takktakk, Bobbelur.
Har et pågående prosjekt, som kommer til å spre seg til naborommet, så kjøkkenfornying ligger litt fram i tid.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no