Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-24, 10:47   #221
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Tror det er mye meg og mitt. Syntes dette har forverret seg etter pandemien egentlig, alt dere beskriver over her.



Kan legge til: Stoppe og stå i klynge på toppen av rulletrappa eller rett utafor døra, stå to-tre i bredden på rullebåndet og ikke slippe andre som vil gå forbi, gå tre-fire i bredden på fortau og ikke gjøre mine til å slippe andre forbi så man må ut i veibanen for å komme forbi, lese på ALLE varene i kjøleskapet i butikken mens det står masse folk og venter på samme skap osv osv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 10:57   #222
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.523
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.



Kan legge til: Stoppe og stå i klynge på toppen av rulletrappa eller rett utafor døra, stå to-tre i bredden på rullebåndet og ikke slippe andre som vil gå forbi, gå tre-fire i bredden på fortau og ikke gjøre mine til å slippe andre forbi så man må ut i veibanen for å komme forbi, lese på ALLE varene i kjøleskapet i butikken mens det står masse folk og venter på samme skap osv osv.

For ikke å snakke om gå tre-fire i bredden i sykkelfeltet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 11:15   #223
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.



Kan legge til: Stoppe og stå i klynge på toppen av rulletrappa eller rett utafor døra, stå to-tre i bredden på rullebåndet og ikke slippe andre som vil gå forbi, gå tre-fire i bredden på fortau og ikke gjøre mine til å slippe andre forbi så man må ut i veibanen for å komme forbi, lese på ALLE varene i kjøleskapet i butikken mens det står masse folk og venter på samme skap osv osv.

Og så har vi dem som etter en saltime på SATS hvor alle må rydde vekk stenger og vekter, insisterer på å ta med seg vektstangen med vektene på bort til stativet, for så å ta dem av der, noe som ikke bare blokkerer stativet for oss andre, men som også er farlig all den tid de må snu den stangen rundt for å ta av vektene på den andre siden. Og da bare veiver de den stanga rundt uten å sjekke om det står noen der. Det er sikkert de samme som begynner å rydde før timen er ferdig, og som gjerne går og bærer rundt på vekter og utstyr mens vi andre ligger nede på golvet eller på en step og derfor kan risikere å få en manual i fleisen.

Og don't get me started om de som kjører mot kjøreretningen i parkeringshus. :dobbelt- :

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 12:17   #224
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Bilen på verksted igjen. Nå ryker den straks til fordel for ny.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 12:33   #225
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Tror det er mye meg og mitt. Syntes dette har forverret seg etter pandemien egentlig, alt dere beskriver over her.

I så fall er det veldig skremmende hvor raskt den sosialiseringen forsvant.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 12:45   #226
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.523
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I så fall er det veldig skremmende hvor raskt den sosialiseringen forsvant.

... særlig med tanke på at nedstenging, isolering og avstand var tiltak nettopp for å ta hensyn til andre, begrense smitten i samfunnet, spesielt hos sårbare individ, og de som var sosiale faktisk ble sett på som egoistene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 12:59   #227
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg tror det er greit at Påskelabyrinten er inne i sin siste sesong. Å sitte å høre på folk som ææææh……, jo, hva sa du igjen,……………jaeeeeeee…….., næhhhhhhhhheeeeee for å dra ut tida mens hjelpere sitter i bakgrunnen og googler, nei det er dårlig radio.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 13:01   #228
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.062
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg tror det er greit at Påskelabyrinten er inne i sin siste sesong. Å sitte å høre på folk som ææææh……, jo, hva sa du igjen,……………jaeeeeeee…….., næhhhhhhhhheeeeee for å dra ut tida mens hjelpere sitter i bakgrunnen og googler, nei det er dårlig radio.

Enig!! Det har ingen underholdningsverdi i det heile.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 13:57   #229
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.904
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg tror det er greit at Påskelabyrinten er inne i sin siste sesong. Å sitte å høre på folk som ææææh……, jo, hva sa du igjen,……………jaeeeeeee…….., næhhhhhhhhheeeeee for å dra ut tida mens hjelpere sitter i bakgrunnen og googler, nei det er dårlig radio.

Var litt mye av det i dag. Og vi som ser det på tv ser når de får meldinger på messenger. Lite underholdningsverdi når de får hjelp på messenger men ikke vet hvorfor og hvordan de har kommet fram til riktig svar.

Men egentlig imponert over de som tør å bli med.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 15:15   #230
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Ryggen som har tatt kvelden nå på hytta. Håper det går fort over.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 16:15   #231
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.694
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg sov elleve timer i natt og var så lykkelig for at jeg endelig fikk slappet av - og da skjønte kroppen at nå var det bare å kollapse helt etter lang tid med abnormt stressnivå. Jada, jeg har vært nede i dette hullet før og vet hvordan jeg kommer meg opp, men det tar så lang tid.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 17:22   #232
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.967
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ryggen som har tatt kvelden nå på hytta. Håper det går fort over.

Uff da. God bedring.
Og til deg Albertine. På en måte bra at du vet hvordan du skal håndtere det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 17:37   #233
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg blir pissesur når tenåringene ønsker seg hjemmelaget tomatsuppe og pannekaker til middag og jeg bruker tid og svært begrensede krefter til å steke en stabel pannekaker. Fem minutter før middagen er servert, dukker det opp en venninne med bil og vipps! Kun meg til middag. Hadde jeg visst det, hadde jeg droppet middagslagingen og brukt tida og kreftene på noe langt hyggeligere og heller spist en brødskive. Slik oppførsel er ikke greit og det blir nok en liten oppvask når de kommer hjem. Helt i orden at de prioriterer tid med venner, men ikke etter at de har sagt at ja, de skal spise hjemme og kan du være så snille å steke pannekaker…. Slikt blir mor sur av, særlig etter en lang periode med dårlig søvn og stort arbeidspress. Tålmodigheten er svært begrenset for tiden.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 17:54   #234
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.217
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Oi, Lhi-My. Det var seriøst gruff. Jeg hadde eksplodert!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 18:04   #235
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.780
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg kjenner jeg blir både sint og sur på dine vegne Lhi-My. Jeg er som Lille Meg og ville eksplodert.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 19:59   #236
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg kjenner jeg blir både sint og sur på dine vegne Lhi-My. Jeg er som Lille Meg og ville eksplodert.

Samme her! Skikkelig ugreit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 20:35   #237
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Da hadde jeg klikka, Lhi-My. Så utrolig dårlig gjort!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 22:20   #238
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

De er stort sett veldig greie jenter og vi har knapt hatt et eneste tenårkngsrelatert problem med noen av dem. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har trengt å ta frem strengestemmen gjennom både barndom og ungdomstid, så slik sett har de lov til å gjøre sin mor skikkelig sur. Jeg brukte ikke strengestemmen i dag heller, men de fikk tydelig forklart at slikt ikke er greit. De lager middag i morgen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 23:24   #239
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nå skulle jeg være lur og stikke kjapt innom butikken før jobb, for å slippe ettermiddagskaoset. Det viste seg å være mange som allerede har ferie, butikken var i alle fall full tidlig i dag, og kun ei kasse var oppe. Helt greit, det var massiv varepåfylling som pågikk. Men da kan ikke bestemor la de to små barnebarna legge på en og en ting (som de nesten ikke når ned til i handlevogna.) Jeg lurer jo litt på om det er samme fenomen som da overraskende mange har samtaler over høyttaler på offentlig transport - blir vi dårligere til å lese rommet, og tilpasse oss?

Jeg har irritert meg over det der i åååårevis, så kanskje du bare har blitt så gammel at du legger merke til det nå? Jeg merker i alle fall at jeg blir mer irritert over slikt jo eldre jeg blir.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 23:54   #240
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg lot aldri ungene gjøre det, ei heller fikk de løpe vilt rundt med de der små handlekurvene. Der slår min indre tante Sofie til. Det betyr ikke at mine var rolige englebarn altså, jeg bar sprellende og hylende barn ut av butikker opp til flere ganger.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no