Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood major classic, noe å ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 21:15   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kenwood major classic, noe å ha?

Elkjøp selger denne ganske billig nå, og jeg trenger meg en ny maskin. Denne har en bolle på 6,7 liter, og yter 900 watt. Holder det til vanlig bruk? Baker ikke all verden med gjærbakst, men noen ganger blir det jo.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...enmaskin-km615'

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 21:16   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Ja, den holder fint til vanlig bruk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:24   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Vi har noe i samme duren, og den fungerer bra. Litt høy lyd når den går fort, ellers bra.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:25   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Jeg har bestilt den.
Vi har den i barnehagen der jeg jobber og den fungerer til ganske store deiger.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:36   #5
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Funker til alt og begrensning ser ut til å følge bollestørrelsen. Deiger hever jo omtrent dobbel størrelse før man elter og det er fin plass til deig for tre brød. Jeg er ganske sikker på den har feste for tilleggsutstyr som kjøttkvern, madelvern og slikt. God å ha om man lager kransekake, marsipan, eller eventuelt lager hjemmelaget kjøttdeig eller fiskekaker.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:43   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Funker til alt og begrensning ser ut til å følge bollestørrelsen. Deiger hever jo omtrent dobbel størrelse før man elter og det er fin plass til deig for tre brød. Jeg er ganske sikker på den har feste for tilleggsutstyr som kjøttkvern, madelvern og slikt. God å ha om man lager kransekake, marsipan, eller eventuelt lager hjemmelaget kjøttdeig eller fiskekaker.

Ja, så ut som den har det.

Jeg har en gammel maskin med masse utstyr. Alt på denne fungerer, bortsett fra det med å lage en deig. Bollen er først og fremst for liten, i tillegg så er den sprukket og mangler et stykke, etter at hele maskina hoppet i gulvet for meg.

Så sånn sett så holder det med ny eltemaskin.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:45   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Husk å få med utstyr, ser ut som om denne er uten tilleggsutstyr.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:52   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Jeg ville nok foretrukket å få med bolle i metall. Men det var jo en veldig fin pris da. Jeg har en dyrere versjon av kenwood major og er iallefall veldig fornøyd med den så langt. Og plass til en ganske stor deig i bollen.

Ellers syns jeg dette så ut som en bra pakke i forhold til ekstrautstyr. Ser ut som om det er samme maskinen. http://www.elkjop.no/product/hjem-og...-kjokkenmaskin Blir fort mye mer enn 1100 kroner dersom du skal kjøpe ekstrautstyret løst. Men kommer jo an på hva du trenger da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 22:54   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Me hadde ein som berre hadde 800 w motor. Den holdt ikkje så mange år. Men det kjem vel ann på bruken. Eg treng ei maskin som taklar større deigar.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:07   #10
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Først nå kom til å lese omtalen i linket til beskrivelse av maskinen, og den ikke er den beste til å vispe krem. Den jeg bruker visper krem helt fint, og har en stor balongvisp som roterer mot omdreiningsretningen. Det gir maksimal vispeeffekt. Noen med andre erfaringer? Det eneste jeg kan se på den er plastikdeksel, det er modeller som er helmetall, men koster det dobbelte på tilbud og er større (Chef-modellen)

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:15   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Først nå kom til å lese omtalen i linket til beskrivelse av maskinen, og den ikke er den beste til å vispe krem. Den jeg bruker visper krem helt fint, og har en stor balongvisp som roterer mot omdreiningsretningen. Det gir maksimal vispeeffekt. Noen med andre erfaringer? Det eneste jeg kan se på den er plastikdeksel, det er modeller som er helmetall, men koster det dobbelte på tilbud og er større (Chef-modellen)

Jeg har ballongvisp på min kenwood og syns den visper bra krem. Men det bør helst være litt fløte oppi siden bollen er ganske stor. Dersom jeg bare skal ha litt til å ha oppi kakao el., så bruker jeg heller den håndholdte vispen min. Også fordi det blir mindre oppvask enn den digre bollen til kenwooden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:17   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Jeg synes også min visper bra krem, men det bør være en viss mengde. Skal jeg vispe mindre enn 3 desiliter, så bruker jeg stavmikseren. Kenwooden visper også veldig bra eggedosis.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:21   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...-major-km615sp

Hvis du legger i 1000 kr får du med alt av utstyr.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:25   #14
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Dette er min våte drøm.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...nmaskin-kmm020

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:29   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Dette er min våte drøm.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...nmaskin-kmm020

Denne har jeg og er kjempefornøyd. Nå drømmer jeg om masse ekstrautstyr.

Hadde jeg vunnet hovedgevinsten i lotto skulle jeg kjøpt denne
http://www.elkjop.no/product/hjem-og...enmaskin-km080

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:34   #16
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Dette er min våte drøm.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...nmaskin-kmm020

Min far kjøpte den i desember 2011, og den er helt fin. En eneste ting jeg kan utsette på den og det er det himla bråket når den går på fullt. Jeg vet ikke helt hva som gjør det, muligens løse metalldeler som vibrerer som dekslene der ekstrautstyr og blender monteres. Om du kjenner en som har den, spør om du kan får høre den på full fart. Hverken KitchenAid eller Asistent er i nærheten.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:37   #17
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Denne har jeg og er kjempefornøyd. Nå drømmer jeg om masse ekstrautstyr.

Hadde jeg vunnet hovedgevinsten i lotto skulle jeg kjøpt denne
http://www.elkjop.no/product/hjem-og...enmaskin-km080

Jeg ser for meg mulighetene til å smelte sjokolade på nøyaktig temperatur og slikt, utrolig hva man kan få tak i for tiden. Nesten litt James Bond i kjøkkenveien.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:43   #18
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Denne har jeg og er kjempefornøyd. Nå drømmer jeg om masse ekstrautstyr.

Hadde jeg vunnet hovedgevinsten i lotto skulle jeg kjøpt denne
http://www.elkjop.no/product/hjem-og...enmaskin-km080

Ja, mannen(!) falt pladask for kokefunksjonen, og jeg hadde ikke klaget om jeg fikk den.

Vi fikk denne bare med 1000 w hos svigers til jul, og jeg må innrømme at jeg sutrer litt inni meg. *utakknemlig* Er mer utstyr enn på bildet da, bl.a. kjøttkvern.

http://www.everythingkitchens.com/im...ial-detail.gif

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:51   #19
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Hmm, er vel lite utstyr på denne ja. Sikkert lurt å gå opp litt i pris da.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 23:52   #20
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood major classic, noe å ha?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Ja, mannen(!) falt pladask for kokefunksjonen, og jeg hadde ikke klaget om jeg fikk den.

Vi fikk denne bare med 1000 w hos svigers til jul, og jeg må innrømme at jeg sutrer litt inni meg. *utakknemlig* Er mer utstyr enn på bildet da, bl.a. kjøttkvern.

http://www.everythingkitchens.com/im...ial-detail.gif

Jeg lurer på on den Bosch modellen har motor og drivverk er plasert slik at de 1000 wattene er mer enn nok. Min gamle var en arvet Elstar-maskin med ligende design, og 500 Watt der var aldri knapt til noe som helst. Den hadde slik dobbel balongvisp og elteklo med to armer. Der var alle deler i metall, utrolig solid, men bollen var ikke så stor. Den gamle Elstaren virker kraftigere og mer solid enn KitchenAid Artisan.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no