Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Finnes det et eget FB-språk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 10:25   #61
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg regner med de må ha lokket med en eller annen konkurranse - vinn noe flott hvis du klikker liker e.l. Har også merket meg disse Vollvik-greiene.

Njah, ikke helt sant nødvendigvis.
Jeg var og hørte på en som fortalte om Facebook-markedsføring og hun sa noe om det der, men jeg kan ikke huske hva det var. Og hvordan man ble kvitt det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:35   #62
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Idar Vollevik. Jeg kjenner det koker i topplokket bare jeg leser navnet.
Han spammer jo hele Facebook.
Han dukker ikke opp fordi noen av mine venner trykker "liker", og jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt han.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:38   #63
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Men denne "Lik siden, NN liker denne siden"-greia, er det ein ny variant av reklame på facebook? Eg liker ikkje Idar Vollvik eller Brunsberg, for eksempel, men det ser ut som om desse kjem igjen og igjen i min newsfeed fordi venner liker dei. Det er kanskje nokon som har betalt for det, eller noko slikt?

Enkelte slike kommer igjen automatisk dersom man har likt de en gang. Mamma liker stadig triaden når det skjer noe der, og det er jo litt spesielt med tanke på at hun av naturlige grunner ikke har vært aktiv på facebook på noen måneder. Hun spøker på newsfeeden min...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:41   #64
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Han dukker ikke opp fordi noen av mine venner trykker "liker", og jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt han.

Jeg har blitt kvitt han. Du klikker oppe til høyre ved innlegget og så kommer det opp "skjul alle innlegg fra Idar Vollvik" eller noe i den dur. Mener iallfall det var det jeg gjorde, for jeg har ikke sett noe fra han på en stund.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:46   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har blitt kvitt han. Du klikker oppe til høyre ved innlegget og så kommer det opp "skjul alle innlegg fra Idar Vollvik" eller noe i den dur. Mener iallfall det var det jeg gjorde, for jeg har ikke sett noe fra han på en stund.

Han forsvinner ikke for det, dessverre. Dvs. han har forsvunnet på maskina, men ikke på telefon og ipad.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 13:58   #66
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

"..... var ikke feil" er et irritasjonsmoment hos meg og jeg ser at det skrives hele tiden.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:08   #67
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Jeg får fnatt av trøtt.no, mett.no, lei.no og vettafaenhvamer.no.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:08   #68
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

"..... var ikke feil" er et irritasjonsmoment hos meg og jeg ser at det skrives hele tiden.

Ja, det også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:19   #69
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har blitt kvitt han. Du klikker oppe til høyre ved innlegget og så kommer det opp "skjul alle innlegg fra Idar Vollvik" eller noe i den dur. Mener iallfall det var det jeg gjorde, for jeg har ikke sett noe fra han på en stund.



Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Han forsvinner ikke for det, dessverre. Dvs. han har forsvunnet på maskina, men ikke på telefon og ipad.

Akkurat det skulle eg og til å seie!

Ja, forresten, når vi først er i gang: "Eg sga sche .... " skreiv fjortiskusina mi her om dagen. Kva er greia med å ta med seg den munnlege utvanninga av kj-lyden inn i skriftspråket!?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 15:57   #70
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

"..... var ikke feil" er et irritasjonsmoment hos meg og jeg ser at det skrives hele tiden.

Au, enda et skyldig-punkt. Men, jeg snakker jo sånn!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 16:55   #71
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg blir mest sprø av de som skal dele alt av dikt, visdomsord, om du har en sønn/datter så sett dette i statusen din osv. I tillegg til de som må fortelle alle hva de gjør til enhver tid, eks. på jobb, på vei fra jobb, sliten etter jobb, natta.

Vet at enkelte mennesker har et stort behov for å dele alt med alle, men det finnes da måte på. Eller de som nå er den syk, og den syk osv.

Eller alle lik siden, nn liker denne siden.

:hormonell høygravid:

Veldig enig. Noen bare spammer veggen min med dikt, visdomsord og bilder fra "artige" og Gud vet hva. Mye bedre å se at folk drikker rødvin og koser seg med bestevennene sine, selv om "rødt i glasset", "de beste" og "den følelsen" ikke er noe som ville falt meg inn å skrive selv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:28   #72
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Å se mennesker bedrive irriterende sutring på internett over hvordan andre mennesker er irriterende på internett. #thatfeeling

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:30   #73
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å se mennesker bedrive irriterende sutring på internett over hvordan andre mennesker er irriterende på internett. #thatfeeling

og

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:36   #74
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Nye venner høres ut som et strålende nyttårsforsett for både den ene og den andre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 19:49   #75
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Men går det egentlig av å få bort han der helsikes Vollvik-fjottedusten fra pad og phone?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 20:40   #76
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å se mennesker bedrive irriterende sutring på internett over hvordan andre mennesker er irriterende på internett. #thatfeeling


Jeg innser at jeg antagelig er et ekstremt irriterende fjesbok-menneske, og beklager herved til dem av dere som har meg på vennelista si.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:24   #77
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

For en deilig mandags morgen. Koser meg med kaffe mens mine herlige barn sover søtt. Gleder meg til en ny flott uke *LYKKE*

Har noen som overdriver bruken av *lykke*
De kan skrive det annen hver dag på statusen, mens jeg vet at EGENTLIG er det veldig lite lykke i den aktuelle heimen i den aktuelle perioden...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:26   #78
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

For en deilig mandags morgen. Koser meg med kaffe mens mine herlige barn sover søtt. Gleder meg til en ny flott uke *LYKKE*

Har noen som overdriver bruken av *lykke*
De kan skrive det annen hver dag på statusen, mens jeg vet at EGENTLIG er det veldig lite lykke i den aktuelle heimen i den aktuelle perioden...

Men skal man ikke ha det veldig bra på face da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:37   #79
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men skal man ikke ha det veldig bra på face da?

Fabelaktig bra. Alltid. Uansett. Viktig å ikke ødelegge glansbildet

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:41   #80
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

For en deilig mandags morgen. Koser meg med kaffe mens mine herlige barn sover søtt. Gleder meg til en ny flott uke *LYKKE*

Har noen som overdriver bruken av *lykke*
De kan skrive det annen hver dag på statusen, mens jeg vet at EGENTLIG er det veldig lite lykke i den aktuelle heimen i den aktuelle perioden...

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Fabelaktig bra. Alltid. Uansett. Viktig å ikke ødelegge glansbildet

Klart det kan være veldig lite lykke i den heimen, men det som ble beskrevet kan jo være akkurat den lykken likevel? Er det ikke det man skal gjøre da, glede seg over de små tingene?

Ikke lett å gjøre folk til lags.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no