Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Broderiskrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-13, 09:57   #21
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Ja, Ateljé Margaretha er jo omtrent det eneste stedet man får tak i noe særlig brukendes innenfor brodering i Norge. De kjøpte jo på et tidspunkt opp den andre "store" broderi-postordrekatalogen som fantes i Norge; Karins et-eller-annet (tror jeg den het). Det er ikke uten grunn at jeg lenge har gått rundt med en liten drøm om å starte opp min egen lille nettbutikk hvor jeg kan tilby alle de tingene JEG savner hos tilbydere i Norge.

Ellers tenkte jeg at jeg skulle tipse om min hovedleverandør innen brodering og tilbehør:
www.sewandso.co.uk. De gir god service og er raske med å sende varer til deg så lenge de har dem på lager (og det er svært sjeldent jeg opplever at de ikke har det). Jeg har også handlet hos dem med kredittkort i så mange år at jeg trygt kan skrive under på at dette er en sikker side å handle på i så måte.

Jeg søkte opp alt som har med "birth" å gjøre, og fikk hele 477 treff i katalogen deres:
http://www.sewandso.co.uk/search.aspx?keyword=birth

Det eneste man må huske på er at man må betale moms og gebyrer og slikt dersom man handler for over 200 kroner. Men det er jo faktisk noe sånt som 22-23 pund akkurat nå (lurt å sjekke tollvesenets sine hjemmesider ang dette fremfor valutakalkulatorer, så man kan forholde seg til de tallene DE bruker når de sjakker pakker som kommer inn i landet), og så må man jo huske på at når man krysser av for at varene skal sendes til Norge trekker de jo den britiske momsen vekk i tillegg. Dermed får man faktisk mye for de skarve 200 kronene. For eksempel koster en dukke med DMC garn 6,5 kroner i stedet for 15 kroner, som de gjør i de fleste butikker her i Norge (sist jeg sjekket prisene). Mener jeg fant en norsk hjemmeside som selger for 10 kroner per dukke også en gang dog. Jeg vet også at jeg har funnet britiske nettsider som selger merkegarn (DMC, Anchor, Madeira) for helt ned til 4 kroner per dukke også, men kommer ikke på hvor akkurat nå.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:00   #22
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Jeg forsøkte å søke opp "birth boy" i prisklasse fra 0 til 22 pund (altså innenfor 200 kroners-grensen), og fikk opp 440 treff :
http://www.sewandso.co.uk/search.aspx?keyword=birth+boy

Vær obs på, dog, at ikke alt er komplette broderipakker. Hvis det står feks "Birth baby boy chart" er det kun snakk om mønsteret. Det bør stå "kit" for at man skal være sikret å få en komplett pakke med stoff og garn og alt sånt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:26   #23
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.463
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Fra gammelt av var vel Atelje Margareta bare noe man kunne kjøpe om man var medlem,så det er vel derfor jeg ikke tenkte over at jeg kunne gå dit og sjekke,men nå vet jeg jo det,så nå kan jeg bestille derfra,mye enklere enn å forholde meg til toll og tull,hehe.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:49   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Takk,Bomull,da blir det nok dåpsklokkestreng til barnebarnet mitt,litt forsinket bare,fordi jeg ikke har fått tak i det. Han er jo bare 14 mndr da.

Haha. Mine er 7 og snart 5, så ... Men koselig å ha for ettertiden allikevel!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:51   #25
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.463
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Haha. Mine er 7 og snart 5, så ... Men koselig å ha for ettertiden allikevel!!

Ja,jeg begynte jo ikke å brodere før min eldste var rundt 5,tror jeg det var,så klokkestrengene til mine eldste ble ikke ferdig før de var relativt store,spiller jo ingen rolle det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:52   #26
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Haha. Mine er 7 og snart 5, så ... Men koselig å ha for ettertiden allikevel!!

Ja, jeg tenkte også at 14 måneder jo ikke var sent ute i det hele tatt. Jeg tror det er mange som er mer på Bomull sitt nivå når det gjelder sånt som dette altså.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 14:38   #27
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Broderiskrytetråd

Jeg broderte nettopp en julekalender til eldstes venninne. Hun ønsket seg det så veldig og vips på et par uker var den ferdig montert og alt. Nå må jeg vel klare å få ferdig minstens kalender til jul!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no