Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 10:48   #141
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

jeg ville bare spørre hvorfor det er galt det vi gjør? vi skader ingen? vi har det bare morro disse to årene man bruker vogn. styrer og matcher med vesker etc. bare morro!

Hvis du leser hele tråden så ser du et par innlegg om forbrukskultur. I vesten i dag kjøper, og dermed kaster, vi enormt mye mer enn det vi trenger. Det fører til store søppelberg, noe som ikke er spesielt bra for miljøet. For femti år siden kastet vi 25 kg søppel i året, nå kaster vi samme mengde i måneden.
I tillegg så sender det ut signaler om at vi bryr oss bare om oss selv og vårt, når man faktisk kunne greid seg meg enormt mye mindre, og heller gitt pengene til en god sak. For eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 10:54   #142
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

jeg fikk ikke vert der, jeg skulle men jeg hadde ikke b.vakt til sønnen på 8.

Jeg synes det var greit på den måten at det var en humoristisk vinkling jeg kjente meg igjen i, jeg tror man må være slik som meg og sessan for å forstå dette riktig.

er man ikke slik kan man man fort oppleve oss/ repotasjen som "høy på pæra".

alt er jo bare for morro! det er jo kun en interesse på lik linje med min brennende interesse for Nokia! bare at det er litt pause på det akurat nå.

det jeg IKKE forstår er alt oppstyret rundt repotasjen? eier folk ikke humor lenger? bunner dette i noe mer? er det eller kan det være missunnelse? jeg vet ikke.

eneste jeg vet er at Sessan tar dette innpå seg og det synes jeg er fryktelig trist! hun koser seg med datteren sin og kjøper fine ting og duller og doller akurat som jeg også gjør med min datter. kan ikke vi få ha fleurville & petunia om vi ønsker det da? Vi vil bare kose oss og vi gjør det! helt til slikt skjer.

dette hun sa om "uniformen" er jo sant det da, jeg kikker sånn sett på folk med BOB jeg å... er dette virkelig så rart?

skulle ønske jeg kunne vert der på tirsdag, da skulle sessan fått litt støtte ivertfall.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 10:57   #143
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du leser hele tråden så ser du et par innlegg om forbrukskultur. I vesten i dag kjøper, og dermed kaster, vi enormt mye mer enn det vi trenger. Det fører til store søppelberg, noe som ikke er spesielt bra for miljøet. For femti år siden kastet vi 25 kg søppel i året, nå kaster vi samme mengde i måneden.
I tillegg så sender det ut signaler om at vi bryr oss bare om oss selv og vårt, når man faktisk kunne greid seg meg enormt mye mindre, og heller gitt pengene til en god sak. For eksempel.


akurat miljøproblematikken går jeg ikke innpå her. men kan skrive det at de ting jeg kjøper blir gjenbruk. Eks. Jeg kjøper kun Katvig, småfolk og IdaT klær nå, når dette blir for lite blir det solgt til neste baby.

det jeg kjøpte på H&M havnet i søpla eller i en UFF container.

her i huset er vi faktisk meget miljøbeviste. mannen er streng på slikt. han er derfor enig i mine kleskjøp til ungene. Han så hvor bortkastet det ble før.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:00   #144
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er vogner og utstyr en del av småbarnskosen?

De fleste av oss må ha noe barneutstyr. Forskjellen på flertallet og de som er hekta er vel ikke behovet for utstyr, men hvordan utstyret kommer i fokus.

de fleste blir vel hekta på noe, om det så er scrapping, telefoner eller stellevesker!

at dere som kvinner ikke fortstår at det er meget morro med stellevesker er for meg forundelig! vi jenter elsker jo slikt!?! eller?

jeg koser så min lille snupp at det går ikke ann å kose mere! så om det henger en petunia på styre kan jeg ikke kose meg med babyen liksom?

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:04   #145
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

vi er "der" nå ja...

www.petuniapicklebottom.com

det er en veske, jeg har til gode å henge blomster på styret!

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:07   #146
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

akurat miljøproblematikken går jeg ikke innpå her.

Nei, men det er det flere her diskuterer. At den forbruksmentaliteten dere presenterer er en betraktelig større fare for våre barns framtid enn traumene de måtte få av å sove i en Brio-vogn.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:08   #147
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Det er ikke hva du kjøper som jeg mener er forkastelig. Det er hvor mye av det. Og det forundrer meg ikke at du ikke vil gå inn i miljøproblematikken. Det er litt forskjell mellom klær og vogner når det gjelder dette: De fleste vogner er konstruerte (stellebagene sikkert også, når jeg tenker meg om) at de vanligvis holder hele den perioden man har barn som trenger å sitte i vogn. Det at det kjøpes ny vogn per halvår- ser du virkelig ikke noe galt i det? Det har noe med det å kjøpe bare for å kjøpe, selv om man ikke har bruk for det og har et produkt som fortsatt nesten er ny og i bra stand.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:09   #148
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg syntes det var en artig reportasje, og jeg ville nevne den her, da jeg regner med at det er flere enn meg som har registrert at det er et eget vognforum på nett (på NM) og at flere ville synes det var artig å se at nettforaene som en er eller har vært brukere på blir omtalt i pressen.

Jeg er så ute som det går an å komme på vognefronten. Vi har kjøpt to brukte vogner og arvet eller lånt 4. Hilsen en vetikkehvorgammelsimoenminer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:11   #149
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

jeg ville bare spørre hvorfor det er galt det vi gjør? vi skader ingen?

Opprinnelig lagt inn av SnippSnappSnupi, her.

akurat miljøproblematikken går jeg ikke innpå her.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Nei, men det er det flere her diskuterer. At den forbruksmentaliteten dere presenterer er en betraktelig større fare for våre barns framtid enn traumene de måtte få av å sove i en Brio-vogn.

Nettopp. Du lurte på hva "galt" dere gjør, og jeg svarte. Men så vil du ikke gå inn på det problemet? Hvorfor ikke? Når det er det som er problemet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:11   #150
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Nei, men det er det flere her diskuterer. At den forbruksmentaliteten dere presenterer er en betraktelig større fare for våre barns framtid enn traumene de måtte få av å sove i en Brio-vogn.


å sove i en Briovogn går nok helt fint , det er verre å selge den! se på finn.no f.eks, overflod av duo edge etc.

derfor tror jeg det er lurest å kjøpe de som er populære, det funker ivertfall supert med klærne og annet utstyr. jeg fikk ikke solgt min Emmaljunga stelleveske , men jeg solgte en fleurville på et par timer uten tap.

så hva som er best for miljøet må man bruke hode å finne ut av.

(nå våknet min snusk, kommer tilbake senere ikveld)

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:12   #151
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp. Du lurte på hva "galt" dere gjør, og jeg svarte. Men så vil du ikke gå inn på det problemet? Hvorfor ikke? Når det er det som er problemet?

jeg har svart på spørsmålet.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:21   #152
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor du kaster deg ut i denne diskusjonen SSS, dersom du ikke ønsker å gå inn i kritikken som kommer fram vedrørende etikk og miljøspørsmål. Jeg synes også det er utrolig å (være villig) til å delta i en slik artikkel, uten å delta aktivt i debatten som følger. Uttalelser som "vi må få gjøre som vi vil" (med agressiv tone) er ikke konstruktiv deltakelse i en diskusjon. Dersom man kaster seg inn i løvens hule og er med på å stemple vogninteresserte generelt som materialistiske og nedlatende tullinger, så må man også tåle litt bølger i etterkant.

Du argumenterer med at man må være med i gjengen for å forstå hva dette dreier seg om. Jeg synes "gjengen" framstår ganske skummel og sektaktig dersom man ikke er villig til å gå inn i en diskusjon rundt temaet. Det at man ser på artikkelen som kun morsom og festlig, og ikke tar til seg hvilke signaler som gis, gjør at jeg tenker at sekten hjernevakser seg selv. Avisen skriver for folk flest, ikke for vogngjengen. Det er folk flest sin oppfattelse som etter mitt skjønn er interessant. Jeg vanket som sagt mye i vognforumet tidligere, og jeg synes artikkelen bare var trist. Jeg har valgt en såkalt "designervogn" (hva søren er det egentlig??) av praktiske årsaker (egentlig synes jeg ikke den er særlig pen en gang), og føler at artikler som den vi her diskuterer gjør at folk stempler meg som noe annet enn det jeg er.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 25-06-07 kl 12:03.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:26   #153
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: Vognmafiaen

Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:27   #154
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Er hele NM på besøk nå? 33 stk i en og samme tråd er ikke hverdagskost.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:27   #155
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg bare må få tak i lørdagens avis i dag.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:30   #156
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Kjære SSS, jeg aner ikke hvem du er fra NM, og ikke bryr jeg meg om hva du bruker pengene på. Jeg synes den eller de som sto frem i denne artikkelen kom litt dårlig ut, men de om det. Dette er ikke noe personangrep på noen, vi diskuterer noe ganske annet på dette forumet. Her er det nemlig forbrukerbevissthet, økologi og samfunnsengasjement som er in.

Og jeg tror du skal regne med at svært mange her ikke aner (og ikke bryr seg) om hva Petunia er, det er ikke for å gjøre seg dumme. Det finnes folk som synes slike ting er svært lite viktige.

Bare sånn i tilfelle du trodde at noen hadde noe mot deg personlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:30   #157
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er hele NM på besøk nå? 33 stk i en og samme tråd er ikke hverdagskost.

34. Jeg må jo også innom.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:35   #158
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

tror faktisk det er bedre for miljøet det vi gjør. vi kjøper ting som lett går videre til ny eier.

føler at hver gang det er noe slik så begynner noen å skrive om miljøet? ligger det ærlighet bak spørsmålet eller skjuler det seg missunnelse? jeg tro for noen gjelder det siste men de skyller på det første.

jeg har de to vognene jeg har nå ut hele vognperioden. viss det er så galt for miljøet så tror jeg vi lar det gå opp i opp med alt vi gjør/ har, sorterer, sparedusjen vår, sparepærene, kildesorteringen, kompostbinge, katalysatoren på bilen, kvern, nytt elektrisk annlegg ja etc etc. vi har til og med miljøtapeter og gulver.

så mine to vogner har jeg ikke dårlig sammvittigeh for.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:37   #159
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

34. Jeg må jo også innom.

der var nipplen jo

  Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:41   #160
SnippSnappSnupi
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vognmafiaen

jeg synes det er møkkatrist at voksne mammaer skal sitte sånn som dette! jeg synes vi alle skal gå inn i oss selv å tenke litt. helt seriøst.

jeg håper Sessan føler seg bedre når hun får litt støtte i dette. det er gørrtrist hele greia når det blir så mye ut av det.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no