Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 20:03   #121
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Dette har jeg ikke fått med meg! Litt irriterende blir det jo for jeg baker kun med ekte smør!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:14   #122
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg leser snørrmangel hver gang. Men ja, det har jeg fått med meg og ja, det irriterer meg, men nei, jeg har ikke hamstret og det går helt bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:48   #123
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har kjøpt to bokser matfløte og tre små pakker meierismør i dag. Planen er at det skal spares til nyttårsaften, sånn i tilfelle det skal være tomt da. Vi skal ha biffgryte, og den kan ikke lages uten smør og fløte.

Helst med kremfløte, men den har så kort holdbarhet.

Julebaksten bryr jeg meg ikke noe om.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:53   #124
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Tenkte og leste snømangel, det bekymrer meg mer enn smørmangel.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:32   #125
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Irriterer meg litt at jeg ikke får smør på popcornet jeg hadde lyst på nå. Men egentlig bryr smørmangel meg lite. Synes det er helt idiotisk at folk har hamstret så jeg ikke får den ene pakka jeg kjøper en gang i måneden med Meierismør.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 21:41   #126
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Irriterer meg litt at jeg ikke får smør på popcornet jeg hadde lyst på nå. Men egentlig bryr smørmangel meg lite. Synes det er helt idiotisk at folk har hamstret så jeg ikke får den ene pakka jeg kjøper en gang i måneden med Meierismør.



Nå føler jeg meg litt skyldig, men det er vel ikke rart at folk tar forholdsregler når de ser på nyhetene at det kommer til å bli tomt? Hvis de har mulighet til det, mener jeg?

Jeg skjønner jo at det beste hadde vært om vi alle hadde vært en lykkelig familie som delte alt smøret mellom oss som brødre, men slik er det engang ikke. Kjøper man ikke det man trenger står man uten.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:01   #127
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.



Nå føler jeg meg litt skyldig, men det er vel ikke rart at folk tar forholdsregler når de ser på nyhetene at det kommer til å bli tomt? Hvis de har mulighet til det, mener jeg?

Jeg skjønner jo at det beste hadde vært om vi alle hadde vært en lykkelig familie som delte alt smøret mellom oss som brødre, men slik er det engang ikke. Kjøper man ikke det man trenger står man uten.

Skjønner dere ikke det at det er fordi media hauser det opp at det nettopp derfor det blir tomt fordi folk blir helt tullete? Synes de som hamstrer er idiotiske. Herlighet, vi bor i et velferdsamfunn, også går folk berserk pga. smør? Skulle tro vi levde på 50-tallet eller i krigstider. Hadde folk holdt seg til helt normale mengder som en pleier så tror jeg neppe det hadde gått tomt.

Får på en runde og sjekke om det er mulig å få tak i den ene pakka jeg trenger før jul jeg da, så få jeg heller spare litt ekstra på den så jeg har til sausen på julaften også. Rimelig irritert på alle tullingene som hamstrer. Butikkene må jo få inn noe mer? Det er vel ikke tomt på alle lager eller?

Når folk er så dumme at de kun tenker på seg selv så vær det da, men håper dere har inderlig dårlig samvittighet når dere vil se hvordan det går nå. Jeg skal alltids klarer jeg uten det smøret jeg, men når folk bli så tullete over en sånn filleting, så er det ikke rart i det blir krig i verden sier jeg bare. Jeg dauer ikke uten smør jeg, så greit nok det.


Sist redigert av Elisabet : 20-11-11 kl 22:07.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:08   #128
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.



Nå føler jeg meg litt skyldig, men det er vel ikke rart at folk tar forholdsregler når de ser på nyhetene at det kommer til å bli tomt? Hvis de har mulighet til det, mener jeg?

Jeg skjønner jo at det beste hadde vært om vi alle hadde vært en lykkelig familie som delte alt smøret mellom oss som brødre, men slik er det engang ikke. Kjøper man ikke det man trenger står man uten.

Jeg tror du har misforstått. Det var ikke vann vi holdt på å gå tom for. Det var smør. Smør.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:10   #129
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jøss, så sinna vi var i dag, da, Elisabet!

Jeg driter i om folk hamstrer.

Selv velter jeg meg på ingen måte i fett, men det går som sagt unna et par bordpakninger i uka, minst en i hvert fall. I dag brukte jeg en halv bare på kålerabistappa til pinnekjøttet. Ellers spiser ungene smør på brødet, og jeg smører ikke tynt på. Det går også en hel del hvis jeg skal lage osteglasur til gulrotkaka. Og så steker jeg i smør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:14   #130
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss, så sinna vi var i dag, da, Elisabet!

Dårlig dag siden jeg ikke fikk popcorn med Meierismør på i kveld. Tenk at ingen kunne unne meg det, jeg som har vært 6-barnsmor i ett døgn til og med. Da syntes jeg at jeg fortjente det når jeg ble kvitt alle ekstraungene og ungene hadde lagt seg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:15   #131
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg synes også det er teit å hamstre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:16   #132
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Dårlig dag siden jeg ikke fikk popcorn med Meierismør på i kveld. Tenk at ingen kunne unne meg det, jeg som har vært 6-barnsmor i ett døgn til og med. Da syntes jeg at jeg fortjente det når jeg ble kvitt alle ekstraungene og ungene hadde lagt seg.

Ja, jøss! :trøster:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:23   #133
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skjønner dere ikke det at det er fordi media hauser det opp at det nettopp derfor det blir tomt fordi folk blir helt tullete? Synes de som hamstrer er idiotiske. Herlighet, vi bor i et velferdsamfunn, også går folk berserk pga. smør? Skulle tro vi levde på 50-tallet eller i krigstider. Hadde folk holdt seg til helt normale mengder som en pleier så tror jeg neppe det hadde gått tomt.

Får på en runde og sjekke om det er mulig å få tak i den ene pakka jeg trenger før jul jeg da, så få jeg heller spare litt ekstra på den så jeg har til sausen på julaften også. Rimelig irritert på alle tullingene som hamstrer. Butikkene må jo få inn noe mer? Det er vel ikke tomt på alle lager eller?

Når folk er så dumme at de kun tenker på seg selv så vær det da, men håper dere har inderlig dårlig samvittighet når dere vil se hvordan det går nå. Jeg skal alltids klarer jeg uten det smøret jeg, men når folk bli så tullete over en sånn filleting, så er det ikke rart i det blir krig i verden sier jeg bare. Jeg dauer ikke uten smør jeg, så greit nok det.


Skal jeg liksom få skylda for at ikke du fikk smør på popcornet ditt?! Come on! Det kunne like gjerne vært meg som satt uten.

Jeg tviler på at folk hamstret så mye smør før de fikk høre på nyhetene at det kom til å gå tomt altså. Så det du sier er bare tull. Grunnen til at det går tomt er fordi det har vært et dårlig år for bøndene ellerno og at etterspørselen har økt pga. alle lavkarbofolka.

Det var etter dette at folk begynte å hamstre og godt er det. For nå er det tomt. Tenk dere da. Pepperkaker, kokosmakroner og brunepinner uten smør? Det går da ikke an.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:31   #134
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

kokosmakroner og brunepinner uten smør? Det går da ikke an.

Kokosmakroner går vel helt fint.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:32   #135
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Har fått det med meg ja, bekymrer meg ikke. Det ordner seg sikkert.

Leser forøvrig snørrmangel hver gang jeg også.
Så da har vi juleskinker og snørrmangel på listen her inne!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:33   #136
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det var etter dette at folk begynte å hamstre og godt er det. For nå er det tomt. Tenk dere da. Pepperkaker, kokosmakroner og brunepinner uten smør? Det går da ikke an.

Skylder ikke på kun deg, men drar alle dere hamstrere over en kam. Det er deres skyld at det blir julekaker uten ordentlig smør.

Jeg har aldri hamstret noe som helst noen gang, enten det har vært streik eller liknende i det hele tatt, så da skal jeg jammen ikke gjøre det nå heller om jeg skulle komme over noe smør. Ikke mer enn jeg vanligvis trenger. Sleit litt den gangen det hadde vært streik i 3 uker eller noe sånt i butikkene med leveranser og vi skulle ha barnedåp, men det gikk da strålende fint og alle ble mette for det den gangen også, selv om jeg ikke fikk absolutt alt som jeg hadde planlagt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:20   #137
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skylder ikke på kun deg, men drar alle dere hamstrere over en kam. Det er deres skyld at det blir julekaker uten ordentlig smør.

Jeg har aldri hamstret noe som helst noen gang, enten det har vært streik eller liknende i det hele tatt, så da skal jeg jammen ikke gjøre det nå heller om jeg skulle komme over noe smør. Ikke mer enn jeg vanligvis trenger. Sleit litt den gangen det hadde vært streik i 3 uker eller noe sånt i butikkene med leveranser og vi skulle ha barnedåp, men det gikk da strålende fint og alle ble mette for det den gangen også, selv om jeg ikke fikk absolutt alt som jeg hadde planlagt.

Leverandørene har ikke nok til å møte normal smør-etterspørsel i desember, så jo det hadde gått tomt selvom folk ikke hamstrer. At man velger å handle inn nok smør til julekaker og middager når de kommer over nå er jo rett og slett common sense.

Og ja som jeg har sagt opp til flere ganger, det kommer mer. Det vil ikke være fulle hyller akkurat, men det skal helt fint gå an å få tak i. :roe seg:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:33   #138
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skylder ikke på kun deg, men drar alle dere hamstrere over en kam. Det er deres skyld at det blir julekaker uten ordentlig smør.

Jeg har aldri hamstret noe som helst noen gang, enten det har vært streik eller liknende i det hele tatt, så da skal jeg jammen ikke gjøre det nå heller om jeg skulle komme over noe smør. Ikke mer enn jeg vanligvis trenger. Sleit litt den gangen det hadde vært streik i 3 uker eller noe sånt i butikkene med leveranser og vi skulle ha barnedåp, men det gikk da strålende fint og alle ble mette for det den gangen også, selv om jeg ikke fikk absolutt alt som jeg hadde planlagt.

Ja, du har kanskje en litt mer avslappet holdning til ting og tang enn det jeg har. Jeg er nemlig litt av en kontrollfrik. Min første tanke når jeg slumrende lå på sofaen og overhørte smørmangel på nyhetene var å kjøpe litt ekstra neste gang vi var på butikken. Jeg tror egentlig veldig mange reagerer på samme måte og at de rett og slett ikke gjør moralske avveininger i det de går forbi smørhylla.

Er det ikke første mann til mølla prinsippet som gjelder da? Som noen påpekte over, dette er ikke essensielle livsnødvendigheter. Det handler om å sikre seg litt smør før de er utsolgt og vi må gå over til margarin.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:42   #139
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jøye, Elisabet. Jeg er i prinsippet enig med deg om at mye hamstring er teit, men når man faktisk vet at smøret kommer til å bli tomt - ja, da er det ikke til å komme bort fra at det er lurt å ta med en pakke ekstra når man først får tak i det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:09   #140
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Er det ikke første mann til mølla prinsippet som gjelder da? Som noen påpekte over, dette er ikke essensielle livsnødvendigheter. Det handler om å sikre seg litt smør før de er utsolgt og vi må gå over til margarin.

Jeg synes førstemann til mølla er et av de mest sjarmerende prinsippene som finnes. Og så er jeg fascinert over hvor forskjellig vi tenker: Hvis det sto om en vare som var livsnødvendig for meg og familien, kunne jeg sikkert fått panikk og tenkt på meg og mine først, det tror jeg er helt normalt (om ikke spesielt hyggelig) men storme inn på Rema og fylle handlevogna med smør? Melk? Tannpasta? Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen, ikke i det hele tatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no