Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 20:20   #301
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?



http://m.finn.no/#bap/forsale/ad.html?finnkode=32006932

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...1976774&ov=web

Jeg tror rett og slett ikke på at dette er seriøst.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 20:24   #302
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.



http://m.finn.no/#bap/forsale/ad.html?finnkode=32006932

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...1976774&ov=web

Jeg tror rett og slett ikke på at dette er seriøst.

Selges kun til menn den nederste.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:40   #303
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har en porsjonspakning til salgs, etter lunsj på restaurant i dag.

12 gram - hva byr dere?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 01:01   #304
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nå er det skikkelig tomt i butikkene her. Hørte på radioen at tollsatsen på smør endelig er satt ned, og ikke akkurat for tidlig. Har noen etter hvert observert utendlandsk smør i butikkene?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 01:04   #305
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Skikkelig tomt, faktisk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 02:44   #306
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Nå er det skikkelig tomt i butikkene her. Hørte på radioen at tollsatsen på smør endelig er satt ned, og ikke akkurat for tidlig. Har noen etter hvert observert utendlandsk smør i butikkene?

Kommer i uke 49.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 07:04   #307
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nå har enkelte butikker satt opp plakat, max 2 pakker pr. kunde. Ser ikke helt poenget med det, men... Dem som virkelig vil hamstre går jo bare innom flere butikker, eller går inn på samme butikk flere ganger, vil jeg tro...

Jeg har kjøpt nok nå, kjøpte 4 pakker til her om dagen, da holder det til rett over jul, inkludert baking.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 09:31   #308
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Min lokale delikatesseforretning har ihvertfall fransk smør nå.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 10:15   #309
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Vi har rasjonert bittelitt og har fortsatt en god del smør i kjøleskapet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 12:54   #310
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har ikke hatt smør i hus på mange uker. Og det i lefsesesongen. Er det noen som har sett noe smør i en butikk på vestsiden i Oslo? Jeg lurer på om jeg må dra på jakt jeg nå altså. I dag skal vi ha potetmos til kalkunen, og DET går ikke uten smør altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 13:29   #311
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Se prikk, pepper.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 22:09   #312
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har vært overalt denne og forrige uke uten å finne smør. Men, nå i kveld fikk jeg sms fra en venninne som klarte å få tak i 4 pakker smør til meg, jippi! I tillegg ringte ex nå i kveld og kunne fortelle at han fikk tak i 2 pakker til meg. I morgen blir det pepperkakebaking (selvsagt hjemmelaget deig, noe annet liker ikke vi), serinakaker og bountykuler i neste uke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:56   #313
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har fortsatt mine tre pakker jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:32   #314
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det nærmeste vi kommer her er små porsjonspakninger med Meierismør og flytende Bremykt.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 09:52   #315
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Selges kun til menn den nederste.

Eg trudde ikkje det var lov? Skal vi ringe Lysbakken?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 10:21   #316
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Vi er ingen storforbrukere av smør, men det er meierismør og Bremykt vi bruker. Da vi ukehandlet i går hadde de tre halvkilospakker pakker Bremykt, og vi kjøpte en. Med de to meierismørpakkene jeg har kjøpt tidligere tror jeg vi har nok for en god stund. Inkludert julebakst.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 14:51   #317
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Tomt her og,men de har i nabolandet,om ikke smørhungrige nordmenn allerede har tømt hyllene der også...

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 14:53   #318
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

nei jeg er ikke bekymret. Jeg syns folk stresser unødvendig.

de har jo melange og soft osv? selv om det ikke er like godt..

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 04-12-11 kl 15:16.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 15:10   #319
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har laget mitt eget smør.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:08   #320
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Tomt her og,men de har i nabolandet,om ikke smørhungrige nordmenn allerede har tømt hyllene der også...

Så på nyhetene i forrige uke. Nordmenn var i Sverige å hamstre smør, ikke pakker, men brett. Butikkene ble tomme på ettermiddagene og måtte rasjonere og begrense salg pr kunde.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no