Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 17:10   #181
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Men mitt høyt skattede Kviteseidsmør er ikke å oppdrive!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:12   #182
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg kjøpte noen pakker så jeg antagelig har til julebaksten. Har ikke sett rundt i flere butikker, men min nærmeste Ica hadde 250-grams pakker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:32   #183
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg er nok en dårlig person. Rimi på Bystasjonen hadde masse smør og jeg kjøpte to halvkilos pakker. Men det var masse igjen til andre altså.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:33   #184
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

To halvkilos pakker er ikke hamstring, Blå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:36   #185
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nå er jeg fornøyd igjen. Fikk to pakker meierismør i vanlig stor pakke på Rema 1000 ved jobben. En ekstra pakke er greit, det er de som hamstrer massevis jeg var irritert på. Den ene pakka får jeg spare litt på så jeg har til saus og stappe til jul, men vi hadde da fint klart oss uten også. De hadde masse smør av alle typer der jeg var i dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:45   #186
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Nå har jeg fått i hus det jeg trenger. Kjøpte og til min mor og mormor.

Hvor fant du? Tomt over alt der jeg var i dag.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:01   #187
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Men mitt høyt skattede Kviteseidsmør er ikke å oppdrive!

Det fikk jeg to pakker av i dag. De hadde ikke annet smør, så det ble det slik.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:04   #188
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er jo ingen nyhet at dagligvare kjedene vil ha bort tollen på landbruksvarer

Nei, men nå har de nytt argument. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:19   #189
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg stoppet innom et par matbutikker i dag, og i Lørenskogområdet var det rimmelig tomt gitt.
Men jeg var heldig og fikk tak i noen pakker usaltet smør på Maxi ved Metro, og det har jeg lett etter i noen dager nå. Usaltet smør er visst generelt vanskelig å få tak i der jeg handler, så jeg er lykkelig nå.
Og så fant jeg en eneste pakke Kviteseidsmør, så den tok jeg med, selv om jeg ikke bruker det vanligvis kommer den til å funke finfint i julematen.

Men da gjenstår det å ikke få skivebom på de brune pinnene da, jeg mener å huske jeg endte opp med å måtte bake de 3 ganger i fjor pga mystisk konsistens og ujevn steketid.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:47   #190
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Bryr meg ikke, vi bruker kun margarin her i huset. Til julebaksten bruker vi Melange (det lille vi baker, nesten ingen som spiser småkaker til jul her i huset).

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 20:16   #191
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ikke bekymret, nei.
Smørsmak henter fram anorektikeren i meg, takler det ikke. Så jeg bruker Den Heslige Melange i matlaging inkl. baking. Ikke at jeg baker så himla mye heller akkurat.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 20:26   #192
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Hva er forskjellen på setersmør og vanlig smør? De hadde nemlig setersmør i dag, men jeg var usikker på hva forskjellen var, så jeg kjøpte ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 20:33   #193
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hva er forskjellen på setersmør og vanlig smør? De hadde nemlig setersmør i dag, men jeg var usikker på hva forskjellen var, så jeg kjøpte ikke.

Setersmør har mer smørsmak i seg, litt krafigere på et vis.

Jeg er ikke så bekymret for smørmangelen, jeg tror at de få pakkene jeg trenger fra nå og til jul skal jeg nok få tak i på et vis. Uanett blir det ikke byttet ut med margarin, for det liker jeg ikke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 23:13   #194
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jo, innrømmer at jeg kommer til å jakte på smør fra i morgen av. Trenger et kilo til julebrød, kaker og slikt, mange å lage til i julen

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 23:16   #195
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Setersmør har mer smørsmak i seg, litt krafigere på et vis.

Jeg er ikke så bekymret for smørmangelen, jeg tror at de få pakkene jeg trenger fra nå og til jul skal jeg nok få tak i på et vis. Uanett blir det ikke byttet ut med margarin, for det liker jeg ikke.

Takk, da kjøper jeg i morgen hvis det er mer igjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 02:32   #196
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Margarin er ikke nødvendigvis å forakte. Jeg vet oppskrifter på hjortebakkels og lignende har vunnet i konkuranser nettopp på grunn av margarinen. Den gir sprøere og lettere konsistens på f.eks hjortebakels og mørdeig. En klassisk oppskrift på hjortebakkels er halvparten smør og halvparten melange. Jeg tror transfettene som gav plantemargarinene dårlig rykte på 90 tallet er fjernet fra typene vi finner i butikkene i dag.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:29   #197
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Menyen jeg var på i dag hadde masse smør. 1/4 kilospakket, spesialsmør som Jacobs gourmetsmør og Kvideseidsmør og flytende Bremyk.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:48   #198
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

I dag var jeg på Rema1000. Masse smør. Men siden dere skremmer meg sånn med denne tråden, så kjøpte jeg fire pakker.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 12:58   #199
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I dag var jeg på Rema1000. Masse smør. Men siden dere skremmer meg sånn med denne tråden, så kjøpte jeg fire pakker.

Kan noen slette denne tråden så snart som mulig?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:20   #200
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg kjenner at jeg overlever fint med margarin.

Hamstring er uansett ikke for meg. Jeg ville være den første som sultet ihjel om det plutselig ble matmangel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no