Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 00:39   #81
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 765
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nei, finnes ikke bekymret for smørmangel

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:48   #82
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Men hvis man lager selv, hvor lenge er det holdbart da? Fløte holder jo ikke mange dagene?

  Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 01:01   #83
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det er ikke tomt hos leverandørene, men det er mindre og vil derfor bli sendt ut mindre til butikkene. Det sendes ut etter en fordelingsnøkkel etter hvor mye butikkene pleier å bestille slik at ingen kan hamstre. Det kommer altså inn mer smør, men det vil være en god del utsolgtsituasjoner frem til uke 2. Dette gjelder forsåvidt alle de fete meieriproduktene, men mest smør. *infårmert*

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 01:24   #84
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Så da gjelder det å være tidlig ute og vite når butikkene får varer?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 01:32   #85
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Så da gjelder det å være tidlig ute og vite når butikkene får varer?

Jupp. Eller bare ta det med ro så ramler du nok over litt smør før jul.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 01:33   #86
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det tviler jeg på. :handler bare en gang hver uke: Jeg trenger det dessuten før jul.

Jeg er nesten villig til å kjøpe svartebørs-smør kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 02:42   #87
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Allium & Mei: De hadde masse på Coop Mega på senteret ved Allium på torsdag. Utsolgt alt?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 03:44   #88
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg gir fullstendig bæng i en eventuell smørmangel. Jeg har kjøpt pepperkakedeig fra IKEA, kan fint bake med melange nå til jul og bortsett fra det verken baker jeg eller bruker smør.
Kjør på, Fedon!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 09:24   #89
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Bryr meg ikke så mye...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 09:27   #90
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Allium & Mei: De hadde masse på Coop Mega på senteret ved Allium på torsdag. Utsolgt alt?

Det var tomt på fredag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 09:42   #91
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg oppdaget på fredag at smør var utsolgt. Jeg smørkrem med margarin er ikke aktuelt så jeg måtte på jakt. På lageret på den lokale Prixen fant de en eske,og fortalte at de ikke kunne garantere mere før jul. Jeg kjøpte da mere enn jeg tror vi vil bruke. Holdbart til februar.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 09:47   #92
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nei, er ikke veldig bekymret. Jeg har ikke veldig store bakeplaner til jul, uansett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 09:57   #93
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det var tomt på fredag.

Oi!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:16   #94
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg bryr meg ikke så hardt. Bruker ikke smør på brødskiva uansett, så vil bare merke det på julebaksten. Egentlig er vi ikke så gira på de julekakene heller, og kanskje er dette unnskyldningen jeg trenger for å slippe hele bakingen? :ser for seg mindre stressende førjulstid med håp i blikket:

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:32   #95
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det tviler jeg på. :handler bare en gang hver uke: Jeg trenger det dessuten før jul.

Jeg er nesten villig til å kjøpe svartebørs-smør kjenner jeg.


Og med FP hjelp er det nå også uten bismak

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:35   #96
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Selger du smør floksa? Hvor bor du?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:38   #97
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Bryr meg ikke om jeg ikke får tak i smør.

Men litt fløte vil jeg gjerne ha til noen av julerettene.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:43   #98
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ikke smør og ikke fløte? Hva skjer med verden?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:50   #99
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Tåler kremfløte frysing forresten? Kan man piske krem av den etterpå?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 11:10   #100
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Smørmangel?? Kjøpte da på fredag jeg....men bekymrer meg ikke. Er det ikke å få tak i så får man la være bruke det da....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no