Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 17:50   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Forbaskede lavkarbo-folk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:53   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Skal det seriøst bli tomt frem til jul? Det er jo... helt på trynet.

:rasjonerer på den halvkiloen vi har i kjøleskapet:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:54   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ikke bekymret, jeg kan fint lage smøret mitt selv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:54   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Forøvrig; er det ikke ganske lett å lage smør selv?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:54   #25
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Meieriet i vårt distrikt er ikke bekymret for at det skal være tomt til jul, så da velger jeg å stole på det, selv om jeg ville ha likt det dårlig dersom jeg ikke fikk tak i smør til jul.

Etter det jeg forstår henger dette sammen med en årlig lavproduksjonsperiode. Kyrne melker ikke når de går drektige, og de fleste kyrne går drektige på denne tida. Men i år er det lavkarbo-trend, og det selges eksepsjonelt mye fete melkeprodukter, så da blir det fritt, noe det vanlig vis ikke gjør i november selv om produksjonen er lav.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:55   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Forøvrig; er det ikke ganske lett å lage smør selv?

Joda, de fleste har vel en separator stående i boden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:56   #27
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ikke bekymret, jeg kan fint lage smøret mitt selv.

Du sier noe, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:56   #28
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Man trenger den slags spesialutstyr altså?

Ser ikke sånn ut her fks. Går de tom for fløte også?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:58   #29
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det holder lenge med hullsleiv!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:58   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Joda, de fleste har vel en separator stående i boden.

Man lager ikke smør med en separator, man skiller fløten fra melka. Smør kan fint lages med et tomt syltetøyglass, og alle har vel fått formaninger om ikke piske fløten for hardt når de pisker krem, for da blir det jo smør.

Er litt forbauset over at du ikke vet dette, det var barneskolepensum da jeg gikk på skolen.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:00   #31
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg skal bekymre meg når nærbutikken sier at jeg trenger det. Er ikke samme hysteriet her på bygda som i byene, heldigvis.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:01   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det var derfor det var tomt for smør da jeg skulle handle det i dag, altså.

Nei, jeg skal tilstå dette bekymrer meg fint lite, all den tid jeg ikke baker så mye som ei halv julekake.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:01   #33
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Man trenger den slags spesialutstyr altså?

Ser ikke sånn ut her fks. Går de tom for fløte også?

Man trenger ikke separator, nei. Det funker fint med en helt vanlig Kenwood.
Til brødskiva liker jeg bet bygårdssmør som inneholder rømme og er litt syrlig, men skulle jeg brukt til baking ville jeg ha laget av kun fløte, tror jeg.
Her er oppskrift på enkel-penkelt smør:

http://ordentligmat.no/2009/09/hjemmelaget-sm%C3%B8r/

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:01   #34
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg bekymrer meg så lite at det nesten gjør vondt. For om det skulle bli total smørmangel,bor jeg så nær svenskegrensen at jeg drar dit og hander det smøret jeg trenger.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:02   #35
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Du sier noe, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på.

Det er jo så godt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:03   #36
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg bekymrer meg så lite at det nesten gjør vondt. For om det skulle bli total smørmangel,bor jeg så nær svenskegrensen at jeg drar dit og hander det smøret jeg trenger.

Det gjør jeg også.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:04   #37
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Ga mannen beskjed om å kjøpe smør fordi jeg hadde hørt at det skulle gå tomt til jul. Så kom han hjem med 3 kilo pluss at vi hadde et halvt kilo fra før. Vi har nok til pepperkakene om ikke annet.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:04   #38
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Min lokale Rema hadde oppslag i dag om at smør, sætersmør og bremyk er tomt, og at de ikke venter nye forsyninger i 2011.

Ja, jeg er bekymret, - julebaksten smaker MYE bedre med skikkelig smør enn med margarin.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:06   #39
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Næh? Så utrolig! Jeg er ikke bekymret, jeg er bare glad om jeg får en grunn til å slippe å bake. Men altså, tomt? Wow.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:08   #40
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Har ikke fått det med meg. Men burde kanskje bli bekymret med tanke på julebaksten.

Sier som Hannamoren; litt dumt ift julebaksten, men ellers har jeg ikke fått det med meg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no