Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Peptalk med gutta våre

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-16, 20:58   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Peptalk med gutta våre

Jeg har sett forsiden på dagens VG, og så har jeg lest et blogginnlegg (som jeg ikke husker hva heter, så kan ikke linke).

Det var en fin påminner til å ta en ny runde med gutta, før skolestart, på dette med deling av bilder av avkledde jenter, slut shaming, og generell respekt. Vi snakket om at det for det første ikke er greit å være en sexistisk dust, at det er forbudt å dele bilder av andre uten deres samtykke, (og at de strengt tatt bør håpe på at politiet får tak i dem før deres mor, om de nå skulle delta i noe slikt), og ikke minst - at det er viktig å være den som tør å gi beskjed, også til sine egne kompiser, om at slikt ikke er innafor.

For hvis man ikke tør å gi beskjed, er man en liten lort. Og man vil ikke være en liten lort.

Man kan si så mye man vil om at "det er ikke mine gutter, de gjør ikke sånt", men fakta er nå en gang at dette er et håpløst problem, og at det ikke blir borte av at foreldregenerasjonen (det er oss!) gjør sånn:

(Jeg synes gjerne man kan ta en prat med jentene sine også, for det er ikke bare guttene som deler dritt, men min jente er fortsatt for liten (takk og lov), så denne gangen ble det fokus på gutta.)

Dette var en slags oppfordring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no