Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

La være å kjøpe bil pga. fargen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 12:19   #81
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

æsj, farge gidder jeg ikke bry meg med. Bare den går framover..
Unngår nok hvit, og lysere farger da. Rødt hadde ikke vært noe problem.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:36   #82
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ler av hudfarget bil! Det er stygt det!
Det var i det hele tatt noen japanske merker som hadde noen lekre farger for noen år siden.. Sitrongusjegul, røsslyngfarge og eplegrønnish metallic.. fysj og fy!

Eller f.eks denne.
Bil som føder bil i fargen: umoden banan metallic

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 21-02-10 kl 13:31.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:14   #83
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men dere som bruker argumentet om at hvis den får deg fra A til B så spiller det ingen rolle osv.

Tenke dere det samme når dere handler klær? Fargen på denne kjolen er likegyldig så lenge den holder meg varm. Skoene kan godt være stygge så lenge de får meg fra A til B??

Funksjonalitet går forran farge ja.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:56   #84
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Couldn't care less.

Men så er jeg vokst opp i råneland og har tilbrakt mine gylne ungdomsår i gamle Opel-er og Volvoer hjemmelakket i de mest absurde farger, så jeg er muligens preget.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:25   #85
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Jeg ville ikke kjøpt en bil jeg ikke likte fargen på for da ville jeg mest sannsynlig irritert meg over den hver dag i etterkant Men når det er sagt så synes ikke det er så spesielt med rød bil. Både rød, svart, grå, grønn, blå og hvit er vel vanlige farger på biler idag..? Selvom dette ser ut til å være et godt kjøp, dukker det alltid opp en annen bruktbil om ikke denne falt i smak. Det gjelder å ha litt is i magen og tålmodighet

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:46   #86
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Eller f.eks denne.
Bil som føder bil i fargen: umoden banan metallic





Den bilen er så utrolig fæl! Dette er nok en het kandidat til Verdens Styggeste Bil i Verdens Dårligste Lakk. Herrefred! Jeg tror faktisk jeg ville vært flau og rødmet om jeg hadde kjørt rundt i den der

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:52   #87
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ler av hudfarget bil! Det er stygt det!
Det var i det hele tatt noen japanske merker som hadde noen lekre farger for noen år siden.. Sitrongusjegul, røsslyngfarge





__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:55   #88
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Elinblu: Der ja! Røsslyngfarget bil! Du kan trøste deg med at den ikke var hudfarget da

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 23:03   #89
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Den var meget lettsolgt, så det så!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 05:19   #90
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vil gjerne få poengtere at det nå er offisielt at Bluen gråt da bilen fikk et nytt hjem. Hun er dermed gærnere enn meg.

Da er jeg også gærnere enn deg. Mannen min og pappa måtte gå sammen om å selge bilen min for en stund siden - jeg nektet å ha noe med det å gjøre og gråt hver gang noen ringte på den. Jeg er fortsatt sur fordi de solgte den for en slik og ingenting til noen som bare skulle herje med den. "Rust i bærende konstruksjoner" liksom, bilen min hadde jo sjel!

Den jeg har nå er ikke "bilen min", den er et transportmiddel.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 08:03   #91
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

I frykt for at mr. Che skal si "jaja, vi må bare kjøre rundt i disse uforsvarlige bilene - siden DU ikke ville kjøpe den røde!" - så har jeg sagt at han får bestemme. Kanskje vi ender opp med rød bil il løpet av dagen. Kvenkveit.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 09:08   #92
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Om jeg hadde fått mulighet til å gjøre et bilkupp, så hadde jeg ikke brydd meg med fargen. Min søster har kjøpt to rimelige biler på politiauksjon begge i samme (ikke spesielt fine) fargen, som nå sikkert alle tror de er veldig glad i.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 09:16   #93
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Og det er her så altfor mange tenker helt feil... Det er jo akkurat denne gruppen bileiere som virkelig burde tenke på hvordan bilen ser ut, for å minske tapet mest mulig...

Hvis man kjøper en bil med en ukurrant farge, eller andre faktorer som trekker prisen ned, så blir jo tapet mye større når man skal selge bilen videre. Tenker man logisk og ser på hva som selger, så får man mer igjen for bilen også, når den selges.

Men det du skisserer her er jo egentlig en annen diskusjon. Jeg kunne også sett på en rosa bil med grønne blomster og vurdert det dithen at den var en mindre gunstig investering pga at den var vanskelig å få solgt igjen, men her er det ikke snakk om det, her sier man: jeg personlig har issues med rød bil, derfor vil jeg ikke ha en ellers passende bil. Det blir noe helt annet. Rød er ikke en ukurant bilfarge, det er jo en av de vanligste.
Forøvrig har jeg aldri solgt en eneste bil, så argumentet er ikke aktuelt for meg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:42   #94
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

I frykt for at mr. Che skal si "jaja, vi må bare kjøre rundt i disse uforsvarlige bilene - siden DU ikke ville kjøpe den røde!" - så har jeg sagt at han får bestemme. Kanskje vi ender opp med rød bil il løpet av dagen. Kvenkveit.

Men denne var jo ikke sånn "rød rød" syns jeg. Syns den var fin jeg, og som mange sier, Skoda passer ofte rødt. Jeg liker ikke rødt, men ser at denne var fin altså...

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:55   #95
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg driter i fargen på bilen, så framt det ikke er en ekstrem (type sjokkrosa e.l). Rød bil er fint.

Jeg er også litt der. Jeg ville jo valgt farge selv om jeg stod helt fritt til å velge uten å tenke på penger, men jeg hadde ikke latt farge stoppe meg om jeg fant en bil jeg likte. Med mindre den var LYNGROSA eller noe da, det er jo enkelte farger jeg ikke takler på biler. Røde biler (skinnende knallrøde, ikke sånne rustrøde matte, grøss) er jo knallfint! Jeg ville ha rød bil denne gangen men vi endte opp med sølv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 11:45   #96
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Fargen betyr mye, vi fikset opp en masta som var vinrød, den nektet jeg å ha med mindre den ble sølvgrå.
Sånn knall rød bil liker jeg, ellers holder jeg meg borte fra sorte biler, det er det bare arbeid med.

Førøvrig er dette drømmebilen:
images.jpg


Denne kunne jeg til nøden hatt i sort, siden når jeg har penger nok til denne har jeg også penger til egen bilvaskermann i bagasjerommet.....

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 11:48   #97
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Jeg gir nok i hovedsak blaffen i farge, men hadde nok vært mer lunken til en veldig stygg farge. Vanlige bilfarger har jeg ingen preferanser for.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 11:48   #98
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Ikke kjøpe bil pga fargen?
Den Multiplaen dere ler så av er forøvrig en av de bilene jeg har mest lyst på. Og rød bil er jo det fineste!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:17   #99
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Den Multiplaen dere ler så av er forøvrig en av de bilene jeg har mest lyst på. Og rød bil er jo det fineste!

Du har vel ikke lyst på den av estetiske årsaker - for det er jo seriøst ut som en bil som føder en bil...Den er sikkert god å kjøre da - ser jo romslig ut og sånn. Men pen? Trukke det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:18   #100
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Nei, pen er den ikke. Men plassen?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no