Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

La være å kjøpe bil pga. fargen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 09:20   #61
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Rød er en farge som blir fort stygg. Matt ,solbleiket og bæsj

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:26   #62
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Rød er en farge som blir fort stygg. Matt ,solbleiket og bæsj

Jeg trodde dette ikke var et like stort problem lenger jeg. At det nå er typ UV i lakken eller noe.

Mora mi har en 2000-modell Nissa Mikra (AKA Tyttebæret) - den er veldig fin og rød ennå iallefall..

Men altså. Den er ikke pent. - VI skal ikke bruke mer enn 200' sånn ca, så da kan vi kanskje ikke velge farge på øverste hylle når vi i tillegg skal ha 4x4. (Det er nemlig viktigst av alt ifg Mr. Che)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:37   #63
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Åjoda det er ofte sånn enda. :har insides info:

Svigermor har en 2003 c5 og den er så stygg i lakken av solen.
Og hun har klaget men får som svar at sånn er det bare.
Og vi bort ikke på den plassen med mest sol :P

Er flere jeg kjenner som har helt nye biler og så lenge det ikke er metallisk lakk så blir den matt.Og er få som kjøper biler med metallisk lakk for at ofte koster det 20 000 mere

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:39   #64
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Fargen har nok litt å si, men er ikke avgjørende for meg. Da jeg kjøpte Touranen, så var ikke fargen den jeg likte best.

Men etter å ha hatt bilen 3 år, så er jeg ganske fornøyd. Fordi riper, bulker og dritt synes ikke så lett på denne fargen. Hadde jeg hatt svart bil, som var drømmen, så ville slike ting vært mye mer synlig.

Så jeg er ganske fornøyd i dag med fargen. Men husker jeg reagerte negativt da jeg så bilder av bilen første gang.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:41   #65
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Vi spekulerte i dette for litt siden, da vi så på biler. Vi har allerede kjøpt oss hus i en farge ingen av oss liker, så jeg syns det ble vel mye å ha en bil i samme farge i tillegg. Spygul Citroen Berlingo er virkelig mareritt.

Bilen vår er grønn, og det passer utmerket.
Må legge til at det er praktisk å ha farge på bilen om man har en veldig vanlig bil. Forrige helg hadde vi parkert i parkeringshus, og gikk forbi 5-6 biler som til forveksling lignet på vår, bare grå eller sort. Sølvgrå Ford Mondeo går det 14 av på dusinet her ute på landet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:56   #66
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg legger totalt veto ned mot "hudfarget" og "mintgrønt" - Toyota har noen snasne farger. - Men Mr. Che mener at å ha motforestillinger mot rød er drygent.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 09:59   #67
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Du ville nok ikke like bilen vår, den er mørk mintgrønn.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:10   #68
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Ja man gjør det. Lar være å kjøpe bil pga fargen. Jeg er iallefall sånn. Med det enorme utvalget i bruktbiler skulle det vel være mulig å gjøre en grei handel på en bil i en farge dere kunne tenke dere. Lykke til.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:11   #69
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Kjøper ikke bil jeg misliker fargen på.

Hatt rød bil, en Nissan 200SX. Sportsbil. Og da passet fargen.

Den Skodaen kan jo være/bli tøff som rød. Men, når en bil er rød så bør det være riktig rødfarge. Knallrød, eller Ferrerai-rød.


Digresjon, men jeg husker da jeg var sånn rundt 10-12 år gammel og foreldrene mine hadde kjøpt ny bil. En sennepsgul Toyota Corolla. Da begynte jeg å grine for noe så stygt ...

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:12   #70
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Sånn med vedlikehold, så driver jobben min bl.annet med bilpleie, så de forbarmer seg nok over meg...Men jeg kjenner fortsatt at jeg er skeptisk...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:19   #71
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Kollegaen min har rød bil. 88-modell. Fargen er fremdeles like pen.

Men han steller den som om den var et barn da. Dog var den ganske ille en periode - to dager med opparbeidelse av senebetennelse overalt på to voksne menn så ble den faktisk skikkelig fin igjen.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 10:24   #72
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Jeg ville ikke kjøpt en bil som ikke var rød.

Vi har rød bil, og den er ikke bleket og stygg (selv om den dessverre blir noget stemoderlig behandlet når det gjelder vask og polering og denslags).

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:03   #73
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Rød bil er kult!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 11:17   #74
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Mannen har akkurat kjøpt ny bil til meg, fargen tenkte jeg ikke på. Men hvit bil vil jeg ikke ha igjen, eldste lurte på (da hun var mindre) hvorfor vi hadde krokanflekker på bilen..

Fargen på klær velger jeg jo selv, hvertfall det jeg kjøper selv, men det kommer ikke i samme kategori som bilfarge lissom, klær skal vel være svarte eller blå, bil kan nesten være hva som helst, untatt hvit. Hvite klær går jeg hvertfall ikke med!! :slomsete:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:34   #75
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

FArge er viktig, ja.
Min bil er rød og fin. Da vi skulle kjøpe bruktbil i 2003 var det så mange av samme type å å velge i at jeg sa at den skulle være rød.
Og den er fortsatt blank og fin i lakken.

Har akkurat hatt den på EU-kontorll og triodde ikke den kom til å gå igjennom uten masse kostnader så da var jeg inne på FINN for å sjekke markedet og prisnivå og jeg de jeg oftest tittet nærmere på var nettopp røde biler.

Jeg kommer aldri til å kjøpe bil som er sort eller med de grå-nyansene selges så mye av nå... liker at den synes og dessuten lett å finne igjen på P-plassen.
Smak og behag.
Lykke til med kjøpet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:44   #76
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Jeg holdt på å kjøpe en bil nesten bare fordi den var rød! Knallrød Skoda (lillebroren til Octavia) og med røde detaljer inni.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:53   #77
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Farge bryr jeg meg lite om. Vår forrige bil var burgunder, vår nye er sølvgrå. Sølvgrå er veldig kjedelig. Umulig å finne igjen eller kjenne igjen bilen på store parkeringsplasser.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:58   #78
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Hvis alt annet med bilen stemte, ville jeg gitt blaffen i fargen. Det eneste måtte være at noen farger kan være vanskeligere å få solgt (obviously ) enn andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:59   #79
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La vær å kjøpe bil pga fargen?

Når vi har kjøpt bruktbil har jeg lagt mindre vekt på fargen enn når vi har kjøpt helt ny bil og kan velge fritt. Med bruktbil må jo fargen veies opp mot fordeler/pris osv med bilen ellers. Men noen farger er uaktuelle uansett, for eksempel knall blå, gul, ferskenfarget og gusjerødrosa. Rød syns jeg er en fin farge på biler, og røde biler er jo i tillegg de mest trafikksikre på grunn av god synlighet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:12   #80
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg legger totalt veto ned mot "hudfarget" og "mintgrønt" - Toyota har noen snasne farger. - Men Mr. Che mener at å ha motforestillinger mot rød er drygent.


Ler av hudfarget bil! Det er stygt det!
Det var i det hele tatt noen japanske merker som hadde noen lekre farger for noen år siden.. Sitrongusjegul, røsslyngfarge og eplegrønnish metallic.. fysj og fy!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no