Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Når skifte reg.reim?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-11, 21:09   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Når skifte reg.reim?

Hvordan finner jeg ut når jeg bør skifte, evnt. for lengst burde ha skiftet reg.reima på bilen? Det eneste jeg vet er når det trolig ble gjort sist og hva km-standen sto på da.

Står det i instruksjonsboka, tro? *Funderer litt på hvor jeg greide å legge den sist jeg tittet i den, for i bilen er den så alldeles ikke*

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:11   #2
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når skifte reg.reim?

Ring merkeverksted og spør.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:19   #3
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når skifte reg.reim?

Bør vel skiftes ca. ved 100000 km. Jeg har nettopp skiftet min.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:26   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når skifte reg.reim?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Ring merkeverksted og spør.

Det kan jeg også selvsagt gjøre, de vil nok ha et konkret svar til meg, men jeg kom til å tenke på dette akkurat nå så da fant jeg ut at jeg like så godt kunne spørre dere . Bilen skal på verksted for service neste uke, og jeg går ut i fra at jeg får beskjed om at den må skiftes nå da den har gått ca 90 000 km siden forrige bytte.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 21:39   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Når skifte reg.reim?

Den bør byttes etter 100 000 km eller 5 år.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:21   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når skifte reg.reim?

Varierer fra bil til bil. Hvilken bilmodell og motor er det snakk om?

Intervallene er vanligvis 60 000 - 130 000 km, eller 4-7 år. Her kan det også være avhengig av hva man når først.

En del biler har ikke registerreim, men registerkjede - da er det gjerne lengre intervaller, f.eks. 200 000 km og kanskje ikke noen alder oppgitt overhode, eller at de ser det an på service. I utgangspunktet hadde min bil registerreimskifte på 120 000 km/5 år, avhengig av hva man nådde først. Når jeg kom etter 5 år sa de at de hadde gått bort i fra dette, og så det an på service om det var behov, og gjerne ble det skiftet etter 7 år i stedet nå om bilen var gått under 120 000 km, men de sjekket tilstanden på reima.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 22:35   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når skifte reg.reim?

Det er en -98 Suzuki Baleno. Jeg greide å finne Intruksjonsboka og kommer da frem til at det er anbefalt å skifte etter ca 80 000 km faktisk. I alle fall på tide med andre ord.

Blir vanvittig flau over alt jeg faktisk ikke kan om bil og hva som bør gjøres. En service neste uke vil vel gjøre litt godt for stakkar bilen min.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no