Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vi må ha ny (billig) bil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 19:29   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi må ha ny (billig) bil

Vi må ha ny bil. Nå. Vi kolliderte for to uker siden, og bilen vil koste alt for mye å reparere...
Her vi bor kommer vi ikke til matbutikken engang uten bil (dvs det går ann å gå, men det tar ca en time hver vei), så det haster...
Vi ser etter en bil i området 15.000- 30.000 kr, og da må vi jo noen år tilbake i tid.

Jeg har hørt at man bør styre unna Ford når man skal ha billig bruktbil.
Toyota og Mercedes er jo ofte stødige langt inn i alderdommen.
Er det andre ting jeg bør vite?
Bør helst også være en bil som ikke koster skjorta ved evt reparasjoner...

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 21:30   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi må ha ny (billig) bil

Naboen skal selge en 96 Passat sedan i god stand, nettopp EU-godkjent og gjennomreparert, for under 20 000. Han har bare ikke hatt tid til å annonsere den. Alt av deler til den kan kjøpes billig på Biltema eller tilsvarende hvis behovet skulle dukke opp.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 21:31   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha ny (billig) bil

Vi har en volvo v40 - den går for ca 30'. Vår har vært dønn stabil. (inntil jeg dryla inn i bilen foran meg nå på fredag da )

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 21:42   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi må ha ny (billig) bil

:abbonnerer:
Vi trenger også en foreløpig bil.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 21:52   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha ny (billig) bil

Problemet med eldre Toyota-er er gjerne at de spises opp av rust. MB har for så vidt hatt en del av det samme problemet gjennom deler av 90-tallet. Jeg har imidlertid hatt inntrykk av at det for MB sin del mer har vært ytre karroseri, og ikke nødvendigvis mer sentrale komponenter - forutenom på noen modeller hvor bl.a. bremserør og visse deler i hjuloppheng har rustet hardt.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:42   #6
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi må ha ny (billig) bil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har en volvo v40 - den går for ca 30'. Vår har vært dønn stabil. (inntil jeg dryla inn i bilen foran meg nå på fredag da )

Det var akkurat det vi gjorde også.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:51   #7
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi må ha ny (billig) bil

Vi har da kjøpt ny bil i dag!
Det ble en Audi A4 1998-modell. Den er veldig, veldig fin!!!
Ble litt hastverkkjøp, for det var i dag vi hadde tilgang på lånebil sånn at vi fikk kjørt og sett på biler, og siden hverken jeg eller samboeren kan noe med bil, og det ikke var noen mer bilkyndige som hadde mulighet til å være med, så gjenstår det jo bare å se om vi har kjøpt katta i sekken...
Men vi håper på det beste!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no