Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

La være å kjøpe bil pga. fargen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-10, 13:19   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Bil som føder en bil.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:43   #102
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Vi hadde nok ikke kjøpt bil i en farge som var vanskelig å selge senere. Derfor holder vi oss til mørke farger.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:27   #103
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Vel, nå har vi ikke kjøpt denne bilen ennå i alle fall. Til helga skal vi se på en i helt samme kategori i "koksgrå metallic" - fin, men klart har jeg motforestillinger denne gang også Den har "tusenmetringer" - det er også ganske stygt, nemlig

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:28   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Kan man ikke ta av de? Det er vel ikke standard, er det vel?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:28   #105
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Du mener de lysa foran? I så fall er jeg enig, det er IKKE pent. Harry er det nærmeste jeg kan komme på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:34   #106
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Dsjis. Dere er sære.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:51   #107
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kan man ikke ta av de? Det er vel ikke standard, er det vel?

Joda, men jeg er gift med en Nord-trønder. Han har rånegenet i seg og synes det er et argument for å faktisk kjøpe bilen.

men altså: Jeg gnåler mye, men det betyr ikke SÅ mye altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 15:55   #108
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Joda, men jeg er gift med en Nord-trønder. Han har rånegenet i seg og synes det er et argument for å faktisk kjøpe bilen.

Herlig!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:01   #109
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Ja, man lar vær å kjøpe en bil om man ikke liker fargen.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:02   #110
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Tusenmetere er praktiske. :ønsker seg: I hvertfall i Ingenmannsland.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:04   #111
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga fargen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men dere som bruker argumentet om at hvis den får deg fra A til B så spiller det ingen rolle osv.

Tenke dere det samme når dere handler klær? Fargen på denne kjolen er likegyldig så lenge den holder meg varm. Skoene kan godt være stygge så lenge de får meg fra A til B??

Det er det samme, bare enda viktigere når man kjøper seg en ny bil da det gjerne er snakk om en stor slump penger som skal brukes. Da er det da selvsagt at man liker fargen. Både inni og utenpå

Jeg bryr meg like lite om bilens farge som jeg bryr meg om gressklipperens farge og om vedkløyverens farge.

Det er kun hvis det hadde stått mellom to biler som var identiske ellers at jeg hadde latt farge ha betydning.
For meg blir klesvalg noe annet. Klær har jeg på meg. Bil frakter meg fra a til b og er noe jeg overhodet ikke bryr meg om så lenge den er god å kjøre.

Jeg ville altså ikke latt farge på bilen avgjøre om jeg skulle kjøpt bilen eller ikke. Det er mange faktorer som hadde vært viktig ved valg av bil. Farge er ikke blant de faktorene.

Jeg har fått kommentarer på at vi har stygg bil, men det gjør meg ingen ting.

Ang. klær så hender det at jeg kjøper funksjonelle klær som jeg ikke liker fargen på også. Jeg er ikke overbegeistret for designet på scooterdressen min eller på Kamikskoene, men der har funksjon seiret over design. Ved bilkjøp betyr ikke design noe særlig for meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 21:11   #112
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vel, nå har vi ikke kjøpt denne bilen ennå i alle fall. Til helga skal vi se på en i helt samme kategori i "koksgrå metallic" - fin, men klart har jeg motforestillinger denne gang også Den har "tusenmetringer" - det er også ganske stygt, nemlig

koksgrå metallic er vel sånn farge som verken er fin eller stygg. Bare ganske så anonymt. En fordel er at bilen ikke blir like raskt skitten som hvis den hadde vært sort. Liker ellers utseendet på Octavia godt - synes vel faktisk at fronten på 2005-2008-modellene faktisk er penere enn på 2009 og nyere.

Ekstralysene foran er sikkert lette å ta vekk.

Dette er vel en Octavia 4x4 etter avstanden mellom dekk og hjulbue å bedømme. Ser ellers at det ikke er tåkelys på denne, så da er det kanskje en modell som standard har et relativt lavt utstyrsnivå. Hvis det er en Comfort, så er det vel slik at de som standard ikke hadde automatisk klimaanlegg, men manuell AC. Ikke noe stor greie for mange, men noe å merke seg hvis man sammenligner med andre Octavia-er som er til salgs.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 21:22   #113
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Jeg HATER de frontlysa, og spes når idioter, som her rundt oss - kjører med dem på konstant OG fjernlys i tillegg. Man blir bare "litt" halvblind når de har passert....

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 21:57   #114
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Jeg hater også å kjøre med tusenmetringer. Når man da slår av langlysene fordi man møter en bil i det fjerne (ja, når lysene møtes skal man slå av, sant?) - vel, da er det jo ørtenhundreogfjørti meter i bekkmørke før man kommer forbi bilen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 23:47   #115
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jeg HATER de frontlysa, og spes når idioter, som her rundt oss - kjører med dem på konstant OG fjernlys i tillegg. Man blir bare "litt" halvblind når de har passert....

Å kjøre med fjernlys, og også ekstra fjernlys, konstant er strengt forbudt. Og det er svært sjeldent jeg opplever at noen gjør dette - noen kan glemme seg og er litt sene med å slå de av når man møter dem, men virker merkelig at det skal være mange som kjører med dem hele tiden. Passerer man de med fjernlys + ekstra fjernlys er man vel mer enn halvblind hvis man ikke klarer å følge veikanten med blikket i stedet.

Det som imidlertid er et større problem er de som kjører med kjørelys og tåkelys samtidig, hvilket er ulovlig, blender motgående trafikk (spesielt ved våt veibane), samt også gir sjåførene kortere sikt pga. selvblending og at de lettere plasserer blikket rett foran bilen hvor det er mest lys når tåkelysene (eller kurvelys som noen kaller det) er på.

Kjører man mye og det blir mye veier uten eller med dårlig veibelysning er det forståelig at man velger ekstralys. Skal vel også sies at en del opplever at de får dårlige lys med standardlys pga. de kjøper dårlige lyspærer når det skal skiftes... F.eks. Biltema har en del pærer som er skikkelig dårlige.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 00:00   #116
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Å kjøre med fjernlys, og også ekstra fjernlys, konstant er strengt forbudt. Og det er svært sjeldent jeg opplever at noen gjør dette - noen kan glemme seg og er litt sene med å slå de av når man møter dem, men virker merkelig at det skal være mange som kjører med dem hele tiden. Passerer man de med fjernlys + ekstra fjernlys er man vel mer enn halvblind hvis man ikke klarer å følge veikanten med blikket i stedet.

Det som imidlertid er et større problem er de som kjører med kjørelys og tåkelys samtidig, hvilket er ulovlig, blender motgående trafikk (spesielt ved våt veibane), samt også gir sjåførene kortere sikt pga. selvblending og at de lettere plasserer blikket rett foran bilen hvor det er mest lys når tåkelysene (eller kurvelys som noen kaller det) er på.

Kjører man mye og det blir mye veier uten eller med dårlig veibelysning er det forståelig at man velger ekstralys. Skal vel også sies at en del opplever at de får dårlige lys med standardlys pga. de kjøper dårlige lyspærer når det skal skiftes... F.eks. Biltema har en del pærer som er skikkelig dårlige.


her er det HØY rånefaktor, og de lysa er tydeligvis et must. Dog virker det som at de lyser så mye opp, at de knapt ser lysene fra motkommende trafikk. Her i dag feks slukket en av de lysene i det jeg var en eller to meter unna dem. Da er det litt vel sent

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 09:44   #117
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Drar opp tråden for å fortelle at vi ender opp med denne akk så røde bilen. Jeg skal gi den et navn - og så blir nok alt bra.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 10:22   #118
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Grattis med bil!
Og som sagt: Det er praktisk med farge, ikke minst når du skal finne igjen bilen på store parkeringsplasser.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 20:13   #119
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Bilsnobb som jeg er, så hadde jeg aldri i verden tenkt tanken på å kjøpe en bil jeg ikke likte fargen på. :tilstår:

Enig.

Vi leter etter en ekstra bil nå og jeg har forkastet mange pga fargen



Gratulere med ny "bil"
Neida hver sin smak.

Grattis


Angående lys, jeg hater å kjøre bil uten ekstra lys på. Men så bor vi i "gokk" med Elg støtt og stadig på veien, og ikke noe lys når vi kjører av "hovedveien" og på veien opp til byggefelte her

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 10-03-10 kl 20:19.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 01:27   #120
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: La være å kjøpe bil pga. fargen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Drar opp tråden for å fortelle at vi ender opp med denne akk så røde bilen. Jeg skal gi den et navn - og så blir nok alt bra.

Rød bil er best!

Grattis med avgjørelsen!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no