Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bmw 520

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-10, 19:53   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bmw 520

Vi endte opp med en BMW 520 07 modell etter mye fram og tilbake. Strålende fornøyd med bilen, men baksetene er veldig skrå. Duologic står ikke særlig bra der, da det blir for "bøyd" i hakk nr 2, og for rett i hakk nr 3. På utkikk etter nytt sete.
Noen som har slik bil som kan anbefale et bakovervendt isofix sete? Eller andre med skrå bakseter?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:08   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bmw 520

Britax secura. Den kan man stille på "basen" under sete til at den står bra i skrå seter

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:16   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bmw 520

Ah, men er det ikke den som er gått ut av produksjon?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:33   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bmw 520

Må bare kuppe litt jeg *sorry*
Dette har jeg også lurt på.Vi har maken bil (bare at vi har 06-mod). Poden sitter bakovervendt i Be Safe izi-combi eller hva den heter, og jeg er rett og slett ikke sikker på om stolen kommer langt nok nedi setet til at den er festet forsvarlig? Den virker iallefall "løsere" nå en i vår gamle bil. Noen som har noen erfaring/kunnskaper om dette?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 02:13   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bmw 520

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Vet ikke om jeg helt skjønner hva du mener, VR.
Er stolen så bred at den ikke "detter på plass" i fordypningen i setet?

Ja, eller, den detter på plass på en måte. Men ikke godt nok virker det som. Og dermed synes den ikke så stabilt som den gjorde i vår gamle bil.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 18:53   #6
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bmw 520

Skjønner hva du mener VR. Jeg tror det er hellingen som er årsaken. Barnesetet kommer ikke nedi setet med hele sinn bunn (hvis man skjønner). Tror Barnesetet treffer bilens sete med endene, men ikke med midtbunnen. Dette er ikke et problem med Duologic, men kan tenke meg det kan være årsaken?

Har ikke prøvd å feste med beltet, men ser nå ved mange sammenlikninger at det er ganske så likt i gamle bilen også på hakk nr 3. Ganske bratt.
Det jeg nå har gjort er å ikke smelle til så veldig slik at bøylen ikke kommer så langt inn i bilens sete. Nå sitter den inntil, men er ikke most inn på samme måte som jeg først gjorde (føler meg veldig god på å forklare her nå.. Uff).

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:32   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bmw 520

Men jeg trenger kanskje ikke trenger å trykke bøylen nesten igjennom seteryggen? Jeg la meg oppå basen, og fikk sambo til å trykke på, så bøylen gikk jo langt inn i seteryggen. Da jeg festa den på nytt så dytta jeg bare selv, samtidig som jeg holdt den reguleringen nede. Ser ihvertfall litt mer normalt ut. Virker jo også som den sitter som den skal, for den står veldig støtt. Kan jo prøve å få den enda mer inn.

Vi har en V40 også, og der er setet nesten like bratt fant jeg ut etter å ha sammenlignet. Så da er det vel sånn det skal være. Har sett litt på andre seter, men tenker kanskje vi beholder DL en liten stund til.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no