Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-15, 02:42   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Jeg skal kjøpe sminke til tre ungjenter, men har rett og slett ikke peiling på dette området. Har funnet en nettbutikk, douglas.no, som selger åttogfjørti forskjellige sminkemerker. Men hva kjøper jeg,og fra hvilket merke?

Jeg blir veldig glad for hjelp. Har så lyst til å bli ferdig.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 06:57   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Jeg har hørt ymse om Douglas når det gjelder treghet osv. Flere i en facebookgruppe jeg er medlem av har ventet tre-fire uker på produktene sine. Det kan være litt mer safe og handle i fysisk butikk...

Når det gjelder produkter er børster fra Sigma, original og/eller minier fra beautyblender gode produkter. Ellers ville jeg satset på ett high end produkt fremfor flere billigere produkter. F.eks en øyeskyggeduo fra clinique eller Dior, eller en highlighter fra Kardashian. Det er rimelig universelle produkter.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 07:24   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

De teåringene jeg kjenner bruker ikke sminke fra de litt dyrere merkene. De holder seg gjerne til merker som de typisk selger på Vita-butikker. Som Loreal, Max Factor og ting i den løypa der. Man finner også disse merkene på HM og Cubus, tror jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 08:23   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Clinique har gode produkter til en grei pris.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 09:33   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

MakeupGeek er veldig hot her i huset (16 år), men jeg tror du er forsen til jul.
Men Kick har b.la. Naked som også er veldig poppis. Jeg lurer på om de har Anastasia makeup - det er også veldig populært. Det fås kjøpt hos Sephora i hvertfall.

kick har Anastasia!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 09:37   #6
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.802
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Naked. Og Mac.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 09:44   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.004
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Zoeva er veldig bra, og fint til den aldersgruppen. Det er et makeupartistmerke, og de har veldig gode sminkekoster, og flotte øyeskyggepaletter til en billig penge. Merket er også ganske populært hos litt yngre, sminkeinteresserte. Ellers har du jo Inglot, som selges enten hos inglot.no, eller hos blivakker.

Og Douglas ER trege på levering. Selv utenfor rushtiden tar det over en uke.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 09:53   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Urban Decay, Mac eller Smashbox ville jeg kjøpt. Evt. Bobbi Brown. Naked-paletten fra Urban Decay er veldig fin. Skal du kjøpe mascara eller eyeliner, så velg vannfast mascara og øyeblyant, ikke flytende eyeliner. Kicks har Urban Decay, hvis du ikke bestiller på nettet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 12:57   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De teåringene jeg kjenner bruker ikke sminke fra de litt dyrere merkene. De holder seg gjerne til merker som de typisk selger på Vita-butikker. Som Loreal, Max Factor og ting i den løypa der. Man finner også disse merkene på HM og Cubus, tror jeg.

Jeg kjenner heller ingen tenåringer som kjøper slike produkter selv, men tipper de fleste hadde blitt veldig glad for å få i gave.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 13:11   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

De tenåringene jeg kjenner, pluss min egen på 19, ønsker seg Urban decay og mac.
De ville nok også blitt mer glad for de merkene de kjenner enn noe dyrere og mer fancy.
Jeg har fått ønskeliste med urban decay naked eyeshadow palette fra begge mine nieser (ihver sin by, ikke søsken) + min datter.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 14:15   #11
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

De tenåringene jeg kjenner, pluss min egen på 19, ønsker seg Urban decay og mac.
De ville nok også blitt mer glad for de merkene de kjenner enn noe dyrere og mer fancy.
Jeg har fått ønskeliste med urban decay naked eyeshadow palette fra begge mine nieser (ihver sin by, ikke søsken) + min datter.

Hva koster en sånn f.Eks?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 14:17   #12
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Har kun fått et konkret ønske fra en av dem: deep Brown polare fra Anastasia. Men vet ikke hvilken butikk dette selges i.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 14:21   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Jeg kjøpte Lipgloss med lys (!) og en boks med små Swarowskisteiner (til negler, rundt øye, på skulder osv) til mine 2 nieser på Make Up Store. I butikk. Helt nytt konsept for meg, men minnet om Mac i design og stil.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 21:15   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Hva koster en sånn f.Eks?

Sånn et sted mellom 3 og 400. 395,- på Kicks

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 21:31   #15
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Kicks tror jeg faktisk vi har inne i byen. Kanskje tryggere å dra dit enn å bestille på nett. Tusen takk for hjelp alle sammen! Nå skal jeg sette meg ned og skrive ned.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 21:40   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Naked. Og Mac.

Jepp. Ho vår kjem til å dø litt når ho endelig får Naked-paletten.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 22:11   #17
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Har spurt husets selvutnevnte ekspert på 17, hun er i grunnen stort sett enig med røkla her inne. Urban Decay med en av Naked-palettene er rimelig safe. Urban Decay har også en super øyeskyggeprimer som er veldig kjent. Setting-sprayen derfra også. Alt fra MAC, øyeskyggesettene er gode. En blush fra MAC er også flott, gjerne med kost. Du får veldig gode og kjente leppestifter fra MAC, tipset er fargen Please Me(veldig pen og passer de fleste).
Får du tak i noe fra Benefit er det helt topp: Porefessional(primer), Whoola(bronzer) og Theyre real(mascara). Eller ett søtt Benefit-kit.
Anastasia har et flott contouring-kit, i tillegg til den kjente brynsminken. Kosten til bryn er veldig god.
Ellers er det nå topp med løsvipper fra House of Lashes, de får du på HM. Sminkekoster fra Sigma er veldig bra, men litt vanskelig å få tak i nå, du får gode kostesett fra Real Techniques også(fåes på HM bl.a.).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-15, 22:42   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.004
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gavehjelp? Hvilken sminke og hvilke merker til jenter på 15, 16 og 18 år?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Kicks tror jeg faktisk vi har inne i byen. Kanskje tryggere å dra dit enn å bestille på nett. Tusen takk for hjelp alle sammen! Nå skal jeg sette meg ned og skrive ned.

Urban Decay får du vel bare på Steen&Strøm i Oslo, og ellers hos Kicks på nett. I distriktet har Kicks Smashbox, og da er øyeskyggepalettene et godt tips. De ligger på rundt 400 kroner, pluss minus.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no