Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Funker en billig symaskin?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-14, 16:55   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Funker en billig symaskin?

Er en billig symaskin, sånn type 1400 kr på Coop Obs, grei å bruke?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 16:58   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Det kommer jo an på hva du skal bruke den til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 17:00   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Sånn helt enkel søm. Sy inn et skjørt, sy en koseklut, sy kant på oppklippet bukse, så det blir shorts, og sånn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 17:02   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Det il jeg tro. Du kan jo gjøre et enkelt søk på merkenavnet og reviews og se hva som sies. Ellers har IKEA en symaskin også, som jeg hører funker fint til slike ting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 17:09   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Åh, takk for tips! Den kostet jo bare 500 kr.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 17:14   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.731
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Ja, det funker. Men du bør ikke prøve med for tykke stoffer eller for mange lag.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 17:37   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.508
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Jeg kjøpte en rosa Singer til lillesøster i julegave, betalte rett over tusenlappen for den, og det har blitt til at det er den som brukes i heimen, i stedet for min gamle som kostet mer enn det femdoble i sin tid. Kjøpte på sysiden.no, super service.

Denne var det jeg kjøpte: http://tonje.no/products/singer-simple-3223-symaskin

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 17:55   #8
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Jeg ville ikke kjøpt hva som helst av merker.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 18:09   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Jeg har en billig Janome (mener det var den nest rimeligste symaskinen i håndarbeidsbutikken da de ikke hadde mer igjen av den rimeligste). Kjøpte den fordi den eldgamle Husqvarna-maskinen jeg lånte av mannens avdøde bestemor låste seg for n'te gang (og typisk hver gang jeg satt med prosjekt av typen sy-en-dåpskjole-slash-barnebunad-på-under-en-uke-samtidig-som-du-har-et-kobbel-av-hjemmeværende-barn-slash-babyer-som-du-må-se-etter og det dermed hastet å få den reparert slik at jeg kunne sy videre, og jeg til slutt ga opp å reparere den mer etter flere runder). Hadde verken råd eller tenkt til å legge veldig mye i en maskin så det ble den enkleste.

Nå syr jeg ikke veldig avanserte ting, og den syr både knapphull og diverse sømmer, og har mulighet for friarm så den holder i massevis til mitt bruk. Mener den kostet rundt 700 kr, men kan hende jeg måtte opp i tusenlappen og at det var den rimeligste (som ikke var inne) som kostet 700 kr. Har hatt min i vel 4 år, og den har vært med på både mindre og større prosjekter uten å ha for sterke meninger selv så jeg kan vel gå god for den.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 18:35   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Min erfaring er nei.

Frøkna fikk en Singer til rett under 1000-lappen for halvannet år siden. Den er nå ødelagt. Venninnen fikk den IKEA-maskinen samtidig. Den har også havarert.

Jeg antar at dette har litt med uerfaren bruk å gjøre, men hun har sydd masse på min mye dyrere (og 20 år gamle) Bernina, uten at den har gjort så mye som å hikke.

Jeg sydde noen runder på Singer-maskinen før den kollapset, og jeg syntes det var noe skikkelig ræl i forhold til min gode maskin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 18:37   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Sånn helt enkel søm. Sy inn et skjørt, sy en koseklut, sy kant på oppklippet bukse, så det blir shorts, og sånn.

Men hvis dette er alt du skal bruke den til, og du har sydd tidligere, så er sikkert en sånn maskin ok. Hvis du tror du kommer til å få lyst til å sy kjoler og sofaputer på sikt, så ville jeg absolutt valgt en dyrere maskin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 18:43   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Jeg avbefaler billige maskiner og særlig IKEA sin. Det er vanskelig å sy pent, tråden ryker, sømmene blir stygge og i det hele tatt. Kjøp heller en brukt kvalitetsmaskin.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 20:11   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Min erfaring er nei.

Frøkna fikk en Singer til rett under 1000-lappen for halvannet år siden. Den er nå ødelagt. Venninnen fikk den IKEA-maskinen samtidig. Den har også havarert.

Jeg antar at dette har litt med uerfaren bruk å gjøre, men hun har sydd masse på min mye dyrere (og 20 år gamle) Bernina, uten at den har gjort så mye som å hikke.

Jeg sydde noen runder på Singer-maskinen før den kollapset, og jeg syntes det var noe skikkelig ræl i forhold til min gode maskin.

En 20 år gammel Bernina selv av de minste modellene, er noe helt annet enn en maskin til samme pris i dag. Bernina er laget i stål, har fin tyngde og står stille. Dagens maskiner er laget i plast.

Uansett hva du velger er det lurt å kjøpe maskinen hos en symaskinforhandler. Pfaff, Singer, Husqarna/Viking, Janome og Bernina har alle rimelige modeller. Og kjøper du hos en forhandler kan du få hjelp. Det får du ikke hos OBS eller IKEA.

Jeg har en bitteliten Janomemaskin som "reisemaskin" ( hadde en diger Bernina som du knapt kunne markløfte) og den er super.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 20:15   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Min billigmaskin døde ganske fort. Antagelig en sånn Singer som Teo nevner. Jeg hadde lagt litt mer penger i en maskin, var jeg deg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 20:17   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.093
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Dra til Kaland og kjøp hos sysiden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 21:20   #16
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Jeg har en Elna fra Stoff og Stil, kjøpt på tilbud til 1500, syr ikke akkurat hver dag, men har vel laget en ti-tolv vesker det siste halvåret, og litt andre ting, og den er helt ok.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 02:23   #17
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Jeg har en singer heavy duty, den mer avanserte av to modeller i den serien. Den er helt knall og ganske rimelig. Ikke fancy, men syr som sånne gamle symaskiner. Seilduk, mange lag jeans, stretch, you name it, den syr det. Må legge til at jeg hadde en bernina før, den røk og var mye mer fancy og mye dyrere. Singeren er ikke kul, men stødig og god. Har også overlock, men Singeren har falsk overlocksøm også. Kostet cirka to tusen hos Tonje.no, og de som driver det er knallgode på hjelp. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men de holder til i Bergen og du kan nok få komme å se og prøve om du vil.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 02:23   #18
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Funker en billig symaskin?

Og jeg syr mye i perioder, så den er en skikkelig arbeidshest.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no