Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 21:05   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Hvordan ser drømmehuset ditt ut?
Hvordan er planløsningen?

Mitt ser kanskje ut som dette - eller noe som er i samme stil.
Vil ha rene linjer, mye lys, og mur.
Skal ha stort kjøkken, stort vaskerom og stort BAD. Minimum 4 passe store soverom.




Eller dette:



  Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:13   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Singerer jeg. Hehe
Liker veldig godt ekle hus med glatte flater, evt funkis hus.

''


Sist redigert av Pastill : 05-06-07 kl 21:19.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:16   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Jeg liker hus i denne stilen her:



http://www.hortenhus.no/husgalleri/h...un/heimtun.htm Her finnes plantegninger og bilder av huset fra andre vinker.

Eller slik:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:22   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Og her var jammen dusjen min og. Den var så harry at den var kul.

  Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:23   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Singerer jeg. Hehe
Liker veldig godt ekle hus med glatte flater, evt funkis hus.

''

Det der var kjempefint. Sånt hus kunne jeg meget godt ha hatt!

  Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:35   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvordan ser drømmehuset ditt ut?
Hvordan er planløsningen?

Mitt ser kanskje ut som dette - eller noe som er i samme stil.
Vil ha rene linjer, mye lys, og mur.
Skal ha stort kjøkken, stort vaskerom og stort BAD. Minimum 4 passe store soverom.




Eller dette:




Disse falt jeg helt for, men må ha minimum 4 soverom slik vi har nå.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:37   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

PSSSST: Peisestua Bruker den til soverom mens ungene er små, og så kan den gjøres om etterhvert.
Vi også MÅ ha 4 soverom - minimum.
Og disse husene er så langt fra huset mitt som det KAN få blitt hehehe - arvet sådan.

  Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:42   #8
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Tror faktisk jeg kan si at jeg har drømmehuset mitt Selvfølgelig med visse unntak,som at jeg kunne tenkt meg å byttet ut eikekjøkkenet mitt med et hvitt kjøkken,og at det ene badet sårt trenger oppussing(skal ta det til vinteren) Så føler jeg at jeg ikke kunne bodd bedre enn dette.Vi har selv 300 kvadrat utenom kjeller og boder.Stort kjøkken,tre bad,stor stue,5 soverom loftstue på 50 kvadrat,vaskerom med egen inngang utenfra.Noe som jeg setter stor pris på Har utleieleilighet på 70 kvadrat i tillegg.Har sol fra morgen til kveld,flere terasser og egen strandlinje bak huset på 50 m,kai og nøst,og 5 mål m hage hvor ungene kan boltre seg på.Så drømmetomt ihvertfall.Ble litt skrytetråd dette her Egentlig ikke meningen,men jeg ville bare forklare hvorfor jeg mener jeg bor i nettopp drømmehuset mitt

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:59   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Jeg vil bo hos TM. Det der var helt meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:06   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.815
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Drømmehuset mitt er omtrent slik:

Alt på et plan - store, åpne rom med mye lys. Brede dører uten terskler, slik at vi lett kan kjøre rullestol inn og ut av alle rom.

Jeg vil ha et digert, lyst kjøkken, med god plass til spisebord. Selvsagt skal rullestolen kunne manøvreres rundt hele kjøkkenet.

Jeg vil også ha et stort bad, med plass til både dusj og badekar. Badet må ha så god gulvplass at vi med tiden kan ha heis der, for å få heiset Lillemann fra rullestolen over i badekaret.

Vi skal ha en stor lys stue, med utgang til en deilig terrasse.

Det skal være et rom vi kan bruke som kombinert gjesterom og kontor.

Det skal være minst tre soverom - et til meg og gubben og et til hver av guttene. Rommene skal være store, lyse og luftige.

I tillegg ønsker jeg meg et stort rom jeg kan innrede som sanserom/treningsrom for Lillemann.

Vi skal selvsagt ha et vaskerom som er stort og godt. Det skal være plass til å tørke klær inne, og det skal være utgang til en bakhage hvor jeg kan ha tørkestativ til utetørking av klær.

Huset kan forresten ha en underetasje med boder og kjellerstue, slik at mamma og pappa får ha et sted å trekke seg tilbake og la ting flyte når barna er i seng.

Så nå er det bare å vinne i Lotto og finne drømmetomta ikke langt fra hvor vi bor i dag, med nærhet til skog og mye sol.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 05-06-07 kl 22:17.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:12   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?





__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:45   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Jeg ønsker meg murhus. Murhuset "trondheim" synes jeg er kjempepent.


__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:53   #13
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Jeg kunne fint følt meg hjemme i alle husene som er vist her.

Selv om jeg må tilstå at jeg er ekstra svak for gamle herskapsboliger med store hager. Stor hage har jeg, men huset trenger ekstrem ansiktsløft for å kunne kalles noe inærheten av herskapelig. Men jeg trives her og har snille naboer.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 02:18   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Bauche ser ut til å ha samme hussmak som meg....

Liker også mange av hustypene man finner i Hamptons. Slik som dette:



__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 09:35   #15
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Vi har nylig flyttet inn i drømmehuset, det er stort ca 300kvm, over tre plan, stort kjøkken, to bad, loftsstue, 6 soverom, badstue, stor stue, som er todelt, tre verandaer, praktisk vakserom, nydelig tomt med sjøutsikt. Det eneste haken er at vi har mange rom som må pusses opp, men tilslutt blir det perfekt. (sikkert om mange år....)

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:02   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Liker veldig godt ekle hus med glatte flater, evt funkis hus.



Jeg er også glad i funkishus, gjerne fra førti til sekstitallet. Drømmehuset var til salgs for noen år siden, men det glapp for oss, desverre.

Mange av husene til Frank Lloyd Wright er noe av det nydeligste jeg ser.



__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 11:13   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Jeg fant et funkismurhus for et års tid siden, men jeg husker ikke hvem som bygget dem. Det var knall - hadde en fantastisk god planløsning, og jeg forelsket meg i det tvert.
Til og med gubben som ikke ville ha mur har fått sansen.
Nå mangler vi bare tomt, penger, og å finne det igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:49   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Det huset som gikk så i ett med omgivelsene var knallfint.

Jeg bor nå i et hus fra 1936, som er så milevidt fra funkis som man kan få det - men det er jammen lov til å drømme
Det er ikke så verst det vi har heller heldigvis, for god plass Har 8 soverom, men vi bruker et til tv-stue/bibliotek, et til lekerom for ungene, et til syrom/hobbyrom og et til datarom. Fortsatt har vi 4 soverom igjen. Men det trenger sårt til litt oppussing her også- men det var de berømte TTT. Er student, så det er ikke alt man rår med

  Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:24   #19
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?



Kjenner litt på at jeg akkurat nå har funnet "drømmehuset". Det ser ikke på noe vis ut som det jeg tidligere har sett for meg som Drømmehuset, men det er mitt, det er passe stort og det har en hage med et plommetre

:enkel:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 20:35   #20
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser drømmehuset ditt ut?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg ønsker meg murhus. Murhuset "trondheim" synes jeg er kjempepent.


VIL HA! VIL HA!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no