Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 11:39   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ting jeg har lagt merke til de få gangene jeg har vært i butikker som selger dyre merkevarer er at mange av plaggene ikke kan vaskes, eller til nød håndvaskes.
Jeg holdt på å steile da jeg så babybukser til tusenlappen hvor rens var eneste mulighet.

Hva tenker dere om dette? Vasker dere klærne i maskin selv om det anbefales annet eller leverer dere på renseri?

Ja og det går så bra at.
Untaket er hvs det er mye jobb å stryke plagget, da leverer jeg det til rens

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:41   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ja og det går så bra at.
Untaket er hvs det er mye jobb å stryke plagget, da leverer jeg det til rens

Tåler det meste maskinvask altså selv om det er merket annerledes?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:43   #43
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Det er bare for at produsentene skal sikre seg mot reklamasjon,tror jeg.Høl i hue,spør du meg.
Det meste kan fint vaskes.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:56   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Jeg har nok mest billige klær - dongeribuksene mine fra Lee er nok de dyreste. Støvletter koster jo forresten også over tusenlappen.

Jeg skulle gjerne kjøpr dyrer klær i f.eks topper/gensre, men opplever ofte at merkeklærene er for små

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:56   #45
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er ganske flink til å få med meg bra salg, så jeg har endel (ganske) dyre klær som jeg har betalt lite for. Ellers så kjøper jeg en blanding av billige og dyrere klær, etter hva jeg finner og føler er verd pengene. Hvis jeg kjøper noe dyrt så må det være noe jeg liker veldig godt og tror jeg kommer til å bruke en stund. Kjøper ikke bukser og gensere til 3000 og sånn, så alt er vel relativt når det gjelder dyrt/billig.

Jeg er ganske på linje med Maximillia her. Jeg har en blanding av HM og dyrere merker i skapet mitt, men det meste av det dyre har jeg kjøpt på salg, og da ser jeg etter klassiske ting som varer i mange år. Jeg kan også bruke penger på dyrere merker dersom jeg virkelig faller for plagget til full pris, men da skal jeg være sikker på at plagget er verd det kvalitetsmessig.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det aller mest eksklusive er vel hjemmesydd

Da hadde jeg en mye mer eksklusiv garderobe da jeg var fattig student enn jeg har nå.
Jeg kan sy det meste av klær selv om jeg vil, men synes ofte at det ikke lønner seg fordi stoffer ofte er så dyrt. Og jeg har rett og slett ikke tid til å sy så mye lenger som jeg gjorde.
Det at jeg har syerfaring gjør også at jeg vurderer plagg utfra kvalitet og forseggjorthet. Ofte tenker jeg når jeg ser et plagg at dette kunne jeg ha sydd selv for en brøkdel av prisen, og så kjøper jeg det ikke av den grunn. Men syr jeg det selv? Nei, det gjør jeg ikke

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:03   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Da hadde jeg en mye mer eksklusiv garderobe da jeg var fattig student enn jeg har nå.
Jeg kan sy det meste av klær selv om jeg vil, men synes ofte at det ikke lønner seg fordi stoffer ofte er så dyrt. Og jeg har rett og slett ikke tid til å sy så mye lenger som jeg gjorde.
Det at jeg har syerfaring gjør også at jeg vurderer plagg utfra kvalitet og forseggjorthet. Ofte tenker jeg når jeg ser et plagg at dette kunne jeg ha sydd selv for en brøkdel av prisen, og så kjøper jeg det ikke av den grunn. Men syr jeg det selv? Nei, det gjør jeg ikke

Du kunne sikkert gjort det til et levebrød å bli Foreldreportalens egen skredder! Jeg bestiller gjerne et par tøffe skjørt og en festkjole eller to.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:12   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Jeg har virkelig litt av alt tror jeg. Generelt har jeg MYE klær, egentlig alt for mye. Men så har jeg da også en kropp som ikke er helt lett å kle opp, og med en vekt som går både opp og ned så blir samlingen stor.

Plaine forbruksvarer som T-skjorter og inni-topper handler jeg billigst mulig. Bukser betaler jeg hva som helst for bare de passer, og det er stort sett bare billig-kjedene som lager noe jeg får på meg. (Dyre skinny-designer-jeans er ikke for meg nei! ) Jeg har reoppdaget Esprit som et merke som har MYE fint, også til ikke-skinny-jenter og som ikke er veldig dyrt.

Vesker og sko brukes lenge og er prikken over i'en som jeg gladelig betaler MYE for. Og så er jeg veldig glad i kjoler og skjørt.

Tidligere hadde jeg mye billige hjemme-subbe-rundt-i klær, som ble veldig fort sjuskete. Derfor har jeg siste par årene prøvd å erstatte disse med litt mer eksklusive (der var det ordet igjen!) plagg som både er komfortable, kledelige og ser pene ut. Det har kostet litt.

Så er jeg blitt småhekta på treningstøy. Det skiftes ganske ofte det blir slitt/lukter. Jeg digger Nike.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:32   #48
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Du kunne sikkert gjort det til et levebrød å bli Foreldreportalens egen skredder! Jeg bestiller gjerne et par tøffe skjørt og en festkjole eller to.

Har faktisk tenkt tanken, mye av Odd Molly-klærne f.eks er jo utrolig enkle å sy, og bomuldsstoffet de er laget i er ikke så dyrt å få kjøpt. Men det villle jo være forbudt å kopiert det da...
Men jeg er rett og slett for lat til å sette i gang, og jeg tror heller ikke jeg ville blitt SÅ rik på det at det gjør noe. Men en vet jo aldri? Kanskje jeg sier opp jobben min og blir designer på heltid?

Jeg er forøvrig ikke den eneste her inne med syerfaring. Både Angelique og Maximillia har jo syerfaring/utdanning, så vi kunne kanskje starte vårt eget lille skredderverksted?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:41   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Mitt dyreste plagg: ei jakke til 900
Jeg er en racer på tilbudsstativene til billigbutikkene, og ligger langt unna de dyre. Jeg vil ha god samvittighet til å stadig kjøpe meg noe nytt, og da blir det billigvarianten. Med 4 unger begrenses klesbudsjettet en smule....Jeg synes også det er undøvendig å bruke så mye penger på enkeltplagg, når jeg går lei av dem etter en stund uansett.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:52   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Jeg har lite virkelig dyre klær. Fordi jeg ikke synes det er verdt det, og fordi det sjelden er min stil. Da snakker jeg om klær, og om de "store" merkene. Jeg har en god del klær som er i prisnivået under; Replay, Evisu, Filippa K og lignende. Ellers kjøper jeg det jeg liker (men jeg orker sjelden bare å gå inn på H&M med mye teens og lange køer), men ser helt klart at det er en sammenheng med pris og kvalitet. Jeg er ikke spesielt flink til å ta vare på tingene mine, og håndvask er ikke-eksisterende hos meg.

Vesker, solbriller og klokker er min fetisj. Der går det lett i Dior, Prada, DKNY og Tom Ford. Men det er ting jeg bruker hver dag og ganske lenge, dessuten kjøper jeg veldig mye mindre enn før jeg fikk barn. :rettferdiggjør:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 13:03   #51
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Har faktisk tenkt tanken, mye av Odd Molly-klærne f.eks er jo utrolig enkle å sy, og bomuldsstoffet de er laget i er ikke så dyrt å få kjøpt. Men det villle jo være forbudt å kopiert det da...

Hva er sjangsen for å bli oppdaget? Selv om man feks lager ti-tolv stykker til venner på nett, mener jeg.

Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å feks sydd make til en topp eller kjole, dersom jeg kunne sy.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 13:08   #52
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Er det virkelig forbudt å kopiere? De store kjedebutikkene kopierer jo fra de store designerene som bare det?
For noen år siden kjøpte jeg en lekker skjortebluse på Lindex. Hvit med smale lysegrå striper i, litt lange mansjetter og helt smale rysjer foran.
Et par uker etterpå fant jeg en helt identisk på HM, bare litt anderledes i stoffet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 13:12   #53
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er det virkelig forbudt å kopiere? De store kjedebutikkene kopierer jo fra de store designerene som bare det?
For noen år siden kjøpte jeg en lekker skjortebluse på Lindex. Hvit med smale lysegrå striper i, litt lange mansjetter og helt smale rysjer foran.
Et par uker etterpå fant jeg en helt identisk på HM, bare litt anderledes i stoffet.

Da jeg skulle kjøpe ei jakke til dattera mi i fjor høst oppdaget jeg at absolutt alle kjedebutikkene kjørte "variasjoner over et tema"; rosa, brun, beige og hvit.

Å sy en kjole som ligner en annen kan neppe være ulovlig. Å utgi det for å være noe annet enn det det er er vel en annen sak.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 13:17   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Mine kær er vel 50/50 av dyrt og billig. Jeg har ikke mye av typen avsindig dyrt, men bruker en del panger på finkjoler, kåper, støvletter, sko, smykker, noe designting, mens resten er en salig blanding av Lene V, Vero Moda, HM, Lindex osv.

De litt dyrere klærne er alle finere i snittet og holder lenger, er av bedre kvalitet osv enn billigtøyet. Jeg er en racer til finne godbiter på salg, men ser at det ville være best å gå ned noen kilo til str 34-36 igjen, da ville jeg fått tak enda mere snacks.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 13:36   #55
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Har veldig få veldig dyre klær og er egentlig veldig glad for at jeg finner så mye jeg liker hos H&M, Vero Moda osv.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 13:37   #56
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Å sy en kjole som ligner en annen kan neppe være ulovlig. Å utgi det for å være noe annet enn det det er er vel en annen sak.

Ja, det er jo ikke så lett, og heller ikke så viktig å lage helt lik. Men så lenge man ikke sier at det er en ekte, så er det kanskje ikke ulovlig da. Enklere å si at plagget f.eks er OM-inspirert. Men da er det jo ikke så unikt lenger heller. Det beste ville jo være å finne helt sin egen stil og lage helt unike klær. Men det krever noe helt annet enn å kopiere andre.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 15:01   #57
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Har faktisk tenkt tanken, mye av Odd Molly-klærne f.eks er jo utrolig enkle å sy, og bomuldsstoffet de er laget i er ikke så dyrt å få kjøpt. Men det villle jo være forbudt å kopiert det da...
Men jeg er rett og slett for lat til å sette i gang, og jeg tror heller ikke jeg ville blitt SÅ rik på det at det gjør noe. Men en vet jo aldri? Kanskje jeg sier opp jobben min og blir designer på heltid?

Jeg er forøvrig ikke den eneste her inne med syerfaring. Både Angelique og Maximillia har jo syerfaring/utdanning, så vi kunne kanskje starte vårt eget lille skredderverksted?

Jeg skulle gjerne hatt min egen skredder Jeg har rett og slett ingen A4-kropp, og sliter med å finne feks jakker og bluser som sitter fint. Har store bryster og realtivt smal midje, og det meste jeg prøver er enten for trangt over brystet eller for vidt rundt livet og ryggen Sliter tilsvarende med å finne bukser, for jeg har korte, men kraftige bein. Når de passer fint rundt lårene, er de alt for lange i beina og for vide i livet.

Har funnet en eneste butikk som selger klær spesielt for oss som er store rundt brystet, uten nødvendigvis å tykke, og det er bravissimo i England. De har dessverre ikke bukser. Så om jeg hadde hatt tilgang på en skredder så hadde det definitivt vært noe jeg kunne vurdert å bruke, særlig om det var en som kunne kopiere/etterlikne ting .

Har forresten levert inn en jakke til kopiering hos en skredder nå. 3000 skulle han ha for herligheten, men da får jeg den i vevd råsilke. Og blir det bra, så er det definitivt verd det, for da får jeg en jakke som sitter fin i livet og som går an å få igjen over puppene, sjelden var for meg .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 15:07   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Odd Polly, Foreldreportalens eget klesmerke som tilfeldigvis ligner veeeldig på Odd Molly?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 15:13   #59
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.016
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Odd Polly, Foreldreportalens eget klesmerke som tilfeldigvis ligner veeeldig på Odd Molly?

Ja, det hadde vært noe det? Så kunne vi tilpasse klærne etter store/små pupper/romper/mager, og forskjellige høyder.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 15:27   #60
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor andel av klærne deres er dyre?

Hadde jeg bodd i Oslo, hadde jeg definitivt sydd myyye mere klær enn det jeg gjør pr i dag. Herregud så mye billige stoffer de har, og finner man det ikke i byen, kan man jo dra til Drammen (er det ikke der Stoff og Stil ligger?) istedet.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no