Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Anbefal meg en symaskin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 11:37   #21
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Jeg tror de fleste i den prisklassen er helt ok. Men de billigste - som den på bildet som ble lagt ut - hadde jeg skygget unna. Da er det bedre å kjøpe brukt. (Men ikke gjør som meg, kjøp maskin på finn for 10 000 kroner, og så virker den ikke, og selger er long gone. Dyr lærepenge. )

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:49   #22
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg surfer på symaskin igjen.

Finner en Janome Easy jeans på tilbud til 3995,-. Er det smart å investere i den? Jeg skal reparere sømmer, muligens sy noen svært enkle, nye ting. Legge opp bukser. Sikkert mest småfiksing. Spørsmålet er om jeg skal svi av såpass mye for sparsom bruk.

Slå til på Easy Jeans! Den skal være knallbra, og syr gjennom det meste.

Jeg har 4 Janome-maskiner og skulle jeg hatt ny primærmaskin nå, så hadde det garantert blitt en EJ.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:51   #23
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Jeg bare lurer på om jeg klarer meg med en Janome 920 som jeg kan få til under 2000,-. Blir nok nødt til å dra på sybutikk og få råd.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:52   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Jeg har en Huskystar, Husqvarna maskin, som kostet ca. 2500,- og har hatt den i snart 10 år. Fungerer supert.

På denne siden har de symaskiner helt ned i 1500,- som burde være helt ok. Husqarna skal være bra kvalitet det.
http://www.symaskiner.no/Shop/List/H...ymaskiner/13/1

  Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:55   #25
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg bare lurer på om jeg klarer meg med en Janome 920 som jeg kan få til under 2000,-. Blir nok nødt til å dra på sybutikk og få råd.

Nei, du klarer deg nok med det. Jeg har en Janome 521 som jeg har hatt i snart 5 år, og den er kjempefin.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:55   #26
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Anbefaler Easy Jeans på det varmeste.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:57   #27
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Anbefaler Easy Jeans på det varmeste.

Men nå syr jo du litt mer enn Kaprifol antyder at hun har tenkt, da.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 11:59   #28
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Spørsmålet er om en enklere maskin er sterk nok til de påfunn jeg måtte få med jeansstoff, legge opp tjukkere stoffer og slikt. Jeg brukte opp noen nåler på mors gamle Bernina i sin tid, det var den gang jeg sydde om mine gamle Levis 501 til shorts, la inn hvite stoffstriper av lakenstoff i sidene, lappet utslitte Levis med festlige lapper osv.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:00   #29
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Men nå syr jo du litt mer enn Kaprifol antyder at hun har tenkt, da.

Jeg kommer ikke til å få tid til å sy så mye. Tiden strekker ikke til slik at jeg får satt meg ned og tenkt over hva jeg har lyst til å finne på. Men med to egne barn og tre bonusbarn i hus blir det en del som må fikses og ordnes.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:00   #30
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Da kjøper du EJ. På syforumet jeg er på sa noen at de hadde sydd gjennom 9 lag bomullstoff.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:02   #31
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Det som kan komme til å skje er at jeg setter i gang med å sy kostyme til noe. Skolegreier eller teater. Og så ser jeg for meg at barna vil få lyst til å prøve seg, og da kan det bli hard bruk. De to eldste i huset er jenter på 10 og 9, og jeg husker selv at jeg begynte å leke meg litt i den alderen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:35   #32
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

EJ syr gjennom utrolig masse, har aldri stoppet til nå hvertfall.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 12:40   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Jeg anbefaler denne:





Det er en ca. 40 år gammel Bernina, og fikset og ordnet på av proffe før jeg fikk den av svigermor. Den har alle funksjoner man trenger til "vanlig" bruk, er veldig stillegående og veldig solid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:17   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

av Polyanna. Men hun har helt rett, hennes maskin er mer behagelig å sy med en min Singer, som er av vesentlig nyere dato.

Hadde jeg skulle kjøpt symaskin nå ville jeg gått for en Janome EJ, tror det er verdt investeringen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 16:36   #35
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Søsteren min arvet mors Bernina, Polyanna. Enig i at den der er bra, vokst opp med den.

Jeg tror det blir easy jeans på meg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:36   #36
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Bernina-modellene over Bernadette klassen er gode maskiner. Janome Easy Jeans er ok og vil gjøre jobben men det er en enkel maskin. Den gamle Bernina Record modellen på bilde er verd å ta var på, så lenge den er pent brukt er den verd utgiften til både service og ny pedal. Pedalen hadde faktisk en feil på noen av de gamle record modellene. Man skal langt opp i prisklasse før Singer er verd å se på. Frister det å kjøpe en av de rimeligste maskinene ikke gjør det uten å få testet den. De takler ikke vanlige oppgaver som å sy en fald, legge opp en bukse uten at man står fast med ett eller annet. Det er ikke overdrevet ordbruk og absolutt bokstavelig ment. Alle de automatiske funksjonene føles mest som lureri når man ikke kommer noe vei med de enkleste oppgaver. I en butikk får man som oftest prøvd de ulike modellene og det er lurt å bli litt kjent med de ulike maskinene. Jeg tør påstå at ingenting nytt under 3-4000 er verd å satse på, selv ikke for minimalt bruk. Man vil angre på at man bytter ut en gammel Singer, Husqvarna eller Bernina tilsvarende typen Polyanna viser frem med en maskin av rimeligste sort. Man skal opp i 6000 kr-klassen for å få noe nevneverdig bedre.


Sist redigert av arrow : 02-08-12 kl 17:43.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:54   #37
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Jeg har bestilt meg Janome easy jeans nå. Slo til mens jeg syns jeg hadde råd. Jeg håper jeg får en enkel og god maskin som takler litt belastning. Takk for råd alle sammen!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 18:27   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Arrow:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 18:48   #39
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Håper du blir fornøyd, Kaprifol! Jeg har samme maskin og liker den veldig bra.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 21:49   #40
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.398
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en symaskin

Hvis du har denne Veronal, da regner jeg med at jeg blir mer enn fornøyd.

Tror det var et sjakktrekk å kjøpe en bra maskin, det er ikke noe greit å være utålmodig av natur foran en skranglete maskin av noe slag.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no