Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vi legger den død. Montering av lasagne

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-20, 15:58   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den er veldig god altså.

Hyacinth: Skal vi besøke My i Trondheim i sommer?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 16:00   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hyacinth: Skal vi besøke My i Trondheim i sommer?



Jeg bruker vanligvis ikke noe oppskrift, det meste går på slump. Men det går noe sånn som det her: Jeg starter med å surre finhakket løk, hvitløk (masse), 2-3 gulrot (avhengig av størrelse) og en stilk med stangselleri (finhakker dette sammen, i en hakkebeholder med kniver som hører til stavmikseren) i olje, til det blir blankt og mykt. Tilsetter deretter andre grønnsaker, avhengig av hva jeg har, men i alle fall squash og paprika, i biter. Gjerne også spinat, grønnkål eller noe i den dur. Tilsetter et par bokser med hermetisk tomat, av den dyrere, gode sorten, en spiseskje tomatpure, noen desiliter buljong, og lar det putre "en god stund" (til det har kokt inn en del, i alle fall den tiden det tar å rydde vekk, tørke over benkene, klargjøre forma, og lage den hvite sausen). Smaker til med litt sukker, salt, pepper, en skvett rødvin eller balsamicoeddik, og en neve med hakkede, friske urter (oregano og basilikum, det er det jeg har i hagen akkurat nå).

Den hvite sausen er helt standard (dvs rører mel inn i smeltet meierismør, sper med H-melk, krydrer med salt, pepper og revet muskat). Med eller uten ost, det varierer. Som regel med. Konsistensen er omtrent som min mormors rømmegrøt, etter minst 5 minutters koking.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-07-20 kl 16:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 16:07   #43
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg bruker nederst i formen:

Kjøttsaus
Plater
Kjøttsaus
Bechamel (med mye muskatnøtt og ost i)
Plater
Kjøttsaus
Bechamel
Plater
Kjøttsaus
Bechamel
Plater
Kjøttsaus
Bechamel
Plater
Bechamel
Ost

Ofte lar jeg den stå med folie over i ovnen første delen av stekingen, tar av folien siste for å få den ferdig stekt.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 16:10   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hyacinth: Skal vi besøke My i Trondheim i sommer?

Ja, selvsagt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 16:11   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg bruker nederst i formen:

Kjøttsaus
Plater
Kjøttsaus
Bechamel (med mye muskatnøtt og ost i)
Plater
Kjøttsaus
Bechamel
Plater
Kjøttsaus
Bechamel
Plater
Kjøttsaus
Bechamel
Plater
Bechamel
Ost

Ofte lar jeg den stå med folie over i ovnen første delen av stekingen, tar av folien siste for å få den ferdig stekt.

Slik tror jeg egentlig jeg pleier å gjøre. Må finne det ut. Ee usikker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 16:11   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av My, her.



Jeg bruker vanligvis ikke noe oppskrift, det meste går på slump. Men det går noe sånn som det her: Jeg starter med å surre finhakket løk, hvitløk (masse), gulrot og stangselleri (finhakker dette sammen, i en hakkebeholder med kniver som hører til stavmikseren) i olje, til det blir blankt og mykt. Tilsetter deretter andre grønnsaker, avhengig av hva jeg har, men i alle fall squash og paprika, i biter. Gjerne også spinat, grønnkål eller noe i den dur. Tilsetter et par bokser med hermetisk tomat, av den dyrere, gode sorten, en spiseskje tomatpure, noen desiliter buljong, og lar det putre "en god stund" (til det har kokt inn en del, i alle fall den tiden det tar å rydde vekk, tørke over benkene, klargjøre forma, og lage den hvite sausen). Smaker til med litt sukker, salt, pepper, en skvett rødvin eller balsamicoeddik, og en neve med urter (oregano og basilikum, det er det jeg har i hagen akkurat nå).

Den hvite sausen er helt standard (dvs rører mel inn i smeltet meierismør, sper med H-melk, krydrer med salt, pepper og revet muskat). Med eller uten ost, det varierer. Som regel med. Konsistensen er omtrent som min mormors rømmegrøt, etter minst 5 minutters koking.

Tusen takk!

Den minner veldig om min vegetarlasagne. Jeg bruker sjelden squash, jeg synes den blir litt soggy, men jeg bruker alltid mye søtpotet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 16:24   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dere hadde ikke likt min lasagne. Jeg grøsser av konsistensen til "fast" lasagne som står av seg selv, og bestiller aldri det på restaurant fordi jeg som regel synes den ikke er rennende nok.

Eldstejenta liker best vegetarlasagne, og denne uka er det bare hun og meg hjemme, så nå skal jeg jammen foreslå at vi lager det en dag. Takk til denne tråden for at jeg kom på det!

Og der tikket det akkurat inn en snap fra nevnte tenåring, med spørsmål om vi kan ha vegetarlasagne til middag i dag.

J, er du her?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 23:04   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg har både blåmuggost og parmesan i bechamel-sausen. Saus, plater, saus, kjøttsaus, saus, plater (da capo al fine).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 23:14   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Vi gjør slik:
Tomatsaus
Pasta
Ostesaus
Pasta
Ostesaus
Pasta
Ostesaus
Tomatsaus
Ost

Jeg synes vi burde droppe tomatsausen, men mannen min sier vi likte godt kunne spist Mac&Cheese da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 00:16   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi gjør slik:
Tomatsaus
Pasta
Ostesaus
Pasta
Ostesaus
Pasta
Ostesaus
Tomatsaus
Ost

Jeg synes vi burde droppe tomatsausen, men mannen min sier vi likte godt kunne spist Mac&Cheese da.

Høres ut som en rekkefølge som kan passe meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 00:22   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hyacinth: Skal vi besøke My i Trondheim i sommer?

Bare å komme, vi har masse til overs, og nå har den stivnet en hel del også.

Søtpotet må jeg prøve neste gang!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 00:24   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bare å komme, vi har masse til overs, og nå har den stivnet en hel del også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 10:38   #53
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Den hvite sausen skal være opp på kjøttsausen selvfølgelig! Jeg lager den såpass tjukk at den forsvinner ikke.

Hovedvarianten er som følger.
Tynn saus i bunn
Plate
Kjøttsaus
Hvitsaus
Plate
Spinat/osteblanding
Plate
Kjøttsaus
Hvitsaus
Ost på topplaget - gjerne inkl. parmesan.

Jeg får som regel bare til tre lag. Er det noen som vet om en form som er dyp nok til fire lag?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 10:50   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg har en form som er dyp nok til fire lag. Den er kvadratisk i formen, og det hører med et glasslokk. Vet dessverre ikke hvor den er kjøpt da. Jeg har forresten også laget lasagne i en dyp Ultra Plus-form fra Tupperware.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-07-20 kl 10:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 11:03   #55
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

No fekk eg lyst på lasagne!
Mi rekkefølge:
Kvit saus
Plater
Kjøttsaus
Kvit saus
Plater
Kjøttsaus
Kvit saus
Plater
Kjøttsaus
Kvit saus
Plater
Kvit saus
Ost

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 11:34   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Jeg er vill og gæern og blander bechamelen i raguen. Det er en måte å få spist lasagne lagd fra bunnen på, som likner mest på poselasagne. Poselasagne er nemlig det Hiawata liker best. Ellers er det ragu, plate, bechamel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 11:44   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Poselasagne er nemlig det Hiawata liker best.

Total avsporing.

Snuppa kom hjem fra båtferie med en venninne og fortalte med stjerner i øynene om den fantastiske middagen hun hadde fått - meksikansk gryte fra Toro!

Det ble gjort veldig klart at hun stod helt fritt til å lage det til middag en dag hun hadde ansvaret for slikt (noe hun har hver 14. dag). Selv kommer jeg til å fortsette med min chilli con carne slik jeg alltid har laget den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 11:51   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Mine unger foretrekker Toro tomatsuppe framfor hjemmelaget anytime.

Når det gjelder former, må jeg bare få komme med en anbefaling. Jeg har funnet verdens beste ildfaste former! De finnes i tre størrelser, og jeg har hatt to av dem noen år nå. De er like fine ennå, og de er en drøm å rengjøre. Elsker elsker elsker!

https://www.obhnordica.no/matlaging/...kitchen-medium

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 12:00   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Ikea har hatt en helt genial form. Den er rektangulær og har en sånn greie til å sette formen i når man tar den ut av stekeovnen. Nå har den vi eier blitt veldig gammel og slitt, men dessverre har den gått ut av produksjon slik at vi ikke får kjøpt noen ny (formen i seg selv er helt grei, men det er den delen som man setter formen i som ikke lenger egner seg hvis vi skal servere noe som ser litt skikkelig ut).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 13:45   #60
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi legger den død. Montering av lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Når det gjelder former, må jeg bare få komme med en anbefaling. Jeg har funnet verdens beste ildfaste former! De finnes i tre størrelser, og jeg har hatt to av dem noen år nå. De er like fine ennå, og de er en drøm å rengjøre. Elsker elsker elsker!

https://www.obhnordica.no/matlaging/...kitchen-medium

Vi har den grønne formen, og den er helt super til lasagne! Dessuten passer tre Barilla-pastaplater på tvers helt perfekt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no