Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #5

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-20, 17:32   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Gruffetråden #5

Den gamle var stengt, gitt. Får starte en ny, jeg da. Og det jeg vil si er:

Hoste!!!!!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 10-01-20, 18:39   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg kjenner jeg blir passe irritert når ungen (17 år) kommer og sier at fraværet han hadde i oktober enda ikke er blitt lagt inn i %$%&$&/Visma flyt, fordi det ikke funker som det skal. I tillegg har han fått varsel om nedsatt i orden på grunn av det samme. Ungen hadde nesten 40 i feber i over en uke, og han har sykemelding på alt. Fravær ja, ugyldig NEI.

Jeg har all sympati med de som må jobbe med systemer som ikke funker, vi sliter vi også i grunnskolen. Men jeg sender da ikke varsel om nedsatt til en som har gyldig fravær.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-01-20, 22:08   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Tørketrommelen min ble syk før jul. Har vært på sykehus siden da. Hentet den i går. Fikk båret den ned i kjelleren i dag. Statte lykkelig igang en vask. Stoppet etter 3 minutter akkurat som før reparasjonen. Det betyr nye uker uten tørketrommel (nevnte jeg at jeg har fire store unger, fjøs og ingen plass å tørke klær????) Trommelen må opp igjen fra kjelleren (og siden ned igjen) og vi m å snike oss på do mellom ørten stativer med klær.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 11-01-20, 09:22   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Sykehus

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 11-01-20, 09:24   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Full storm, regn herfra til evigheten, og en terrassedøren som har slått vinden i hele forb natt. Jeg var ute kl 6 og kl 8 for å fikse. Nå er den løsnet igjen.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 16:59   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Vigilo. Igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 17:04   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vigilo. Igjen.

Jeg gruffer ikke i dag, men på torsdag brukte jeg 1.5 timer på å føre matte og naturfagskarakter i begge klassene mine. "Oooops noe gikk galt."

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 18:33   #8
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vigilo. Igjen.

Ånei... Jeg skal til pers i dag.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 18:40   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Kan vel ikke egentlig kalle det gruff, siden det utløste store latterbrøl på avdelingen. Men denne meldingen på intranettet i dag er vel kommunalt byråkrati i et nøtteskall:

Sitat:

Fra og med 01.01.2020 vil bruk av BankID belastes per bruk/transaksjon som en tilleggstjeneste til mobilabonnementet.
Dette vil komme som trekk på lønn, på samme måte som bruk av eksempelvis innholdstjenester. Kostnaden er kr 0,49.
Hvis du bruker bankid i jobbsammenheng, får du dekket dette. Du må sende inn skjema Refusjon av utlegg i HR Portalen. Legg ved dokumentasjon på bruken. Den får du på e-post i begynnelsen av hver måned (Emne: Her er en oversikt over dine telefonutgifter).



For å si det slik, jeg håper folk faktisk gjør det (jeg har adskilt privat og jobbmobil). I verste fall, refusjon av opptil FEM kroner, hvis man har brukt bankid i jobbsammenheng 10 ganger i løpet av en måned (noe som ikke skjer). Men da må man sende inn skjema, og dokumentere bruken for alle gangene. For DET sparer jo kommunen penger på at folk bruker arbeidstida si på. I forhold til å bare dekke den jæ** regninga.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-01-20 kl 20:00.
My er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 19:53   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan vel ikke egentlig kalle det gruff, siden det utløste store latterbrøl på avdelingen. Men denne meldingen på intranettet i dag er vel kommunalt byråkrati i et nøtteskall:





For å si det slik, jeg håper folk faktisk gjør det (jeg har adskilt privat og jobbmobil). I verste fall, refusjon av opptil FEM kroner, hvis man har brukt bankid i jobbsammenheng 10 ganger i løpet av en måned (noe som ikke skjer). Men da må man sende inn skjema, og dokumentere bruken for alle gangene. For DET sparer jo kommunen penger på at folk bruker arbeidstida si på.

Men dette er tull? Det må jo være en tullemail? Ingen finner på slikt på ekte?!? #selvstendignæringsdrivende

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 19:58   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er ikke 1.april heller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 20:08   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan vel ikke egentlig kalle det gruff, siden det utløste store latterbrøl på avdelingen. Men denne meldingen på intranettet i dag er vel kommunalt byråkrati i et nøtteskall:





For å si det slik, jeg håper folk faktisk gjør det (jeg har adskilt privat og jobbmobil). I verste fall, refusjon av opptil FEM kroner, hvis man har brukt bankid i jobbsammenheng 10 ganger i løpet av en måned (noe som ikke skjer). Men da må man sende inn skjema, og dokumentere bruken for alle gangene. For DET sparer jo kommunen penger på at folk bruker arbeidstida si på. I forhold til å bare dekke den jæ** regninga.

I vår kommune forventes det at vi bruker bankid for å hente f.eks søkerlister. Men noen refusjon får jeg ikke altså.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 20:20   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Men. Koster det noen å bruke bankId?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 20:30   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men. Koster det noen å bruke bankId?

Det er vel bankId for mobil som koster. Og på jobb har jeg som regel glemt kodekortet hjemme så der må jeg bruke mobilbankId om jeg skal inn der.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 20:38   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er vel bankId for mobil som koster. Og på jobb har jeg som regel glemt kodekortet hjemme så der må jeg bruke mobilbankId om jeg skal inn der.

Ja var det jeg mente. Koster det altså? Jøss, det var jeg ikke klar over.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 20:46   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Det er bare noen teleselskap som tar seg betalt for det. Det wr en av de tingene jeg sjekker før jeg bytter mobilselskap. Jeg skal ha gratis bruk av bankid på mobil. Jeg bruker den en del på jobb. Ikke tale om at jeg gidder å betale for å gjøre jobben min.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 20:59   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Brilleglass som er rene i ca. 5 sekunder.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå  
Gammel 13-01-20, 21:08   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ånei... Jeg skal til pers i dag.

Æh. Bør eg være glad for gode gamle skolearena?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 21:12   #19
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja var det jeg mente. Koster det altså? Jøss, det var jeg ikke klar over.

Det kjem an på kva for eit mobilabonnement du har. Eg har Ice og betaler ingenting.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv  
Gammel 13-01-20, 21:21   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #5

Jeg har Telia og betaler ingenting og jeg bruker bankID på mobil flere ganger om dagen på jobb.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no