Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-20, 14:06   #1041
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Min skal i utgangspunktet ikke ha dress, men festklær fra farens hjemland. Det betinger at faren kommer seg tilbake til Norge snart.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 03-06-20, 14:31   #1042
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Antibac er jo ikkje nok all den tid det ikkje er lov å forsyne seg av buffet?

Det er vel forskjell på private arrangement og restauranter der? Restauranter har ikke lov å servere mat i form av buffet (akkurat nå), men der er jo alt av folk innom. I en konfirmasjon har man jo full oversikt over hvem som er til stede, det blir noe ganske annet enn å gå på restaurant.

Det er uansett såpass lenge til oktober at det kan forandres mange ganger innen den tid, så jeg venter og ser, men antar i alle fall at det går greit å gjøre det på vanlig måte. Ferdige oppdelte kakestykker satt utover på små engangsasjetter vil i tilfelle bli alterntativet. Evt innleid serveringshjelp som kan dele opp og servere folk det de ber om fra kakebordet. Hvis bare arrangementet kan avholdes, og folk kan reise, så skal vi alltids løse det på et vis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 03-06-20, 20:21   #1043
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Antibac er jo ikkje nok all den tid det ikkje er lov å forsyne seg av buffet?

Man kan jo fint ha buffet hjemme om man skal ha selskapet der?

Ellers tenker jeg at man finner andre løsninger. Hørt om venner som skal ha engangsbestikk til å servere med og hansker.

Vi skal ha det hjemme og har i grunnen ikke helt tenkt på hvordan vi ordner det. Skal ha buffet. Vi er såpass få at jeg tenker det går fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-06-20, 20:32   #1044
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Faren med gutter i den alderen er at hvis du kjøper dress nå, så er detikke sikkert at den passer til konfirmasjonen i oktober.

Knerten fikk ny dress til jul som var bittelitt større enn nødvendig for å holde til snuppas konf. Den passet akkurat på 17. mai og er høyst trolig for liten til høsten. Fordelen med 12-åring var St vi kunne handle på HM. Konf-dressen kjøpes gjerne et annet sted enn det.

Du kan selge den til meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-06-20, 21:49   #1045
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det er bare restauranter og hoteller og sånt som ikke får ha buffet. Privat kan man ha det. Da har man jo mye mer kontroll. Jeg har spist tre ganger på buffet privat i det siste. Vi brukte antibac før vi brukte felles serveringsbestikk til å forsyne oss. Så antibac igjen før vi spiste.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 05-06-20, 08:45   #1046
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi skal vere på hotell så ingen buffet der. Men om eg kjem på ei god løysing og foreslår det så er det kanskje akseptert. Vi er 40 stk og eg håper sleppe at vi skal flytte oss heim til kaffi sjølv om det også skal gå.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 05-06-20, 08:56   #1047
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nittedal kommune har vurdert det annerledes. Det er jo ikke sånn veldig langt unna.

Leirskolen hos oss ble avlyst til slutt, dessverre. Nå er det praktisk talt ikke smittede i Nittedal og Leirskolen sa de kunne håndtere smittevernet, så jeg syns det er kjedelig.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 05-06-20, 10:33   #1048
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hvis dere hadde bestilt buffet på hotell, ville jeg tatt for gitt at hotellet har en annen løsning som tar hensyn til smittevern. Det er jo hotellets ansvar. Godt mulig at dette da innebærer at dere ikke kan få en tradisjonell buffet, men at hotellet lager til en slags mix med litt av alt på tallerkner til hver og en. Noe sikt fikk vi servert på 17. mai på et utested. Jeg ser at det ikke blir helt det samme som å kunne forsyne seg fritt med hva en vil, men vi fikk i alle fall delikate tallerkner med mye godt og rikelig med mat, så jeg var fornøyd.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 05-06-20, 10:40   #1049
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis dere hadde bestilt buffet på hotell, ville jeg tatt for gitt at hotellet har en annen løsning som tar hensyn til smittevern. Det er jo hotellets ansvar. Godt mulig at dette da innebærer at dere ikke kan få en tradisjonell buffet, men at hotellet lager til en slags mix med litt av alt på tallerkner til hver og en. Noe sikt fikk vi servert på 17. mai på et utested. Jeg ser at det ikke blir helt det samme som å kunne forsyne seg fritt med hva en vil, men vi fikk i alle fall delikate tallerkner med mye godt og rikelig med mat, så jeg var fornøyd.

Ja, vi har buffet på hotell, og jeg tenker at der må bare hotellet finne en løsning. Det har vi jo betalt for.

Restauranten rett utenfor jobbdøra mi har lunsjbuffet til vanlig, og det har de også nå. De har løst det slik at de har hengt opp plexiglassplater mellom buffeten og kundene, så er det betjeningen bak disken som legger opp det du sier at du vil ha. Ser for meg at noe sånt kan bli aktuelt på konfirmantbuffeten også, en serveringshjelp som forsyner folk med det de ønsker. Men som sagt, det får bli hotellets hodepine å finne ut av det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 05-06-20, 10:57   #1050
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

My: Vil tro hotellet da serverer gjestene. Slik blir det på mange hoteller i sommer til frokost også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 05-06-20, 11:18   #1051
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, vi har buffet på hotell, og jeg tenker at der må bare hotellet finne en løsning. Det har vi jo betalt for.

Restauranten rett utenfor jobbdøra mi har lunsjbuffet til vanlig, og det har de også nå. De har løst det slik at de har hengt opp plexiglassplater mellom buffeten og kundene, så er det betjeningen bak disken som legger opp det du sier at du vil ha. Ser for meg at noe sånt kan bli aktuelt på konfirmantbuffeten også, en serveringshjelp som forsyner folk med det de ønsker. Men som sagt, det får bli hotellets hodepine å finne ut av det.

Ja, det var jo en lur løsning.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 18-06-20, 23:56   #1052
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har vi fått dato og tidspunkt. I morgen må vi få laget invitasjoner og sendt ut, men må finne noe fornuftig å skrive mht kirken. Hver konfirmant kan ha med seg 12 gjester grunnet maksgrense på 200. Hvordan formulerer man noe rundt det? Kanskje jeg må sende ut en sms eller legge ved en lapp i invitasjonen hvor jeg skriver noe om det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 19-06-20, 08:25   #1053
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg ville formulert et eller annet om at pga maksgrense så vil dere ta direkte kontakt med dem som kan være med på selve seremonien.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 19-06-20, 08:39   #1054
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg ville formulert et eller annet om at pga maksgrense så vil dere ta direkte kontakt med dem som kan være med på selve seremonien.

Takk. Jeg begynte med noe sånt. Får gjøre det ferdig i dag. Vi er ikke så mange, så hadde trodd vi skulle få med alle, men det går ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-07-20, 01:04   #1055
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Herlighet, henger nå langt bak. Innbydelser er akkurat bestilt, men alle vet dato da.
Får litt panikk av at det bare er en drøy måned igjen og føler jeg har null på stell. Vel, tale og bilder er påbegynt, lokale og mat er i boks. Men klær (må kjøpes), drikke, bordpynt, gave og sikkert en haug jeg har glømt.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 29-07-20 kl 11:42.
star er ikke aktiv  
Gammel 29-07-20, 09:09   #1056
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg er veldig i stuss på hva vi gjør, det er så mye usikkerhet så jeg kommer ikke helt i gang med planleggingen. Det er mulig vi utsetter festen og så blir det seremoni og middag på restaurant på konfdagen. Hvis det blir seremoni da.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 29-07-20, 10:55   #1057
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hvor mange får man lov til å samle i privat sammenheng nå?

Vi kommer oss heller ikke videre. Vi skulle hatt fest i april, men å sette en ny dato nå virker helt uoverkommelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 29-07-20, 11:34   #1058
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Er det ikke 50 da? I privat sammenheng?
Vi greier oss med det, men skal samle folk fra flere land, deriblant Sverige som er rødt pt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 29-07-20, 11:41   #1059
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi er langt under 50.
Kirka har vi ikke hørt noe mer fra siden vi fikk info om ny dato.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 29-07-20, 11:55   #1060
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Oisann. Jeg trodde det fremdeles var 20.

Deler av familien nordpå har vært skeptiske til å reise til Oslo nå under korona, men i sommer har jo halve Oslo vært på ferie i deres nabolag. Vi får høre med dem om hva de tenker når sommeren er over.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no