Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 10:35   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Som en spinoff av den aldeles herlige kommentaren til Mim i tråden om 60-vask som blander seg med 40-vask, hvor blant annet pølseklyper ble nevnt... Hva gjør man om man vil ha pølser til middag senere på dagen?

For noen år siden kom Svartepus hjem med ei diger, feit rotte, som han presenterte glad og fornøyd for matmor, ved å legge den foran beina mine nede i kjellerstua.

Takk og lov var rotta død, så jeg slapp skrekken med å knerte et halvdødt eksemplar av arten, men hvordan få uttysket ut av huset? Ikke ville jeg ta i rotta, selv med papir i mellom, så jeg endte opp med å finne ei pølseklype i stål, som jeg bar uvesenet ut av huset med, på strak arm.

Men hva så med pølseklypa? Jeg vurderte å kaste hele skiten, men det er ei flott klype, som også funker fint til pasta. Ergo - jeg kokte klypa i noen timer, for etterpå å bade den i sprit...

Jeg nevnte dette i ettertid for ei jeg kjenner, og hennes umiddelbare reaksjon var at hun hadde pælmet hele klypa etter rotta, og aldri sett seg tilbake.

Så - hva ville dere gjort?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:37   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Pælmet katta etter rotta, muligens.... Glad jeg ikke har katt...

Men altså, tja, jeg hadde nok følt for å kaste den, men kokt og spritet er den da ren, egentlig. Og vel så det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:37   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Kastet klypa! :rotter er ekle!:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:38   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Kastet klypa dit pepperen gror ...

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:38   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Kommer det spørreundersøkelse?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:38   #6
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg ville hentet en hagespade og tatt ut rotta med

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:38   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Å grøss. Definitivt kastet klypa!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:40   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg ville hentet en hagespade og tatt ut rotta med

I etterpåklokskapens lys, er nok det den beste løsning... Men jeg kan love jeg var en smule urasjonell i gjerningsøyeblikket.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:41   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg ville sikkert desinfisert og kokt den. Da er den ren. Ferdig med det.

Det at jeg i utgangspunktet ikke ville brukt en pølseklype på en rotte, får vi ta i en annen tråd.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:41   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Kastet klypa.
Jeg ville nok aldri brukt en pølseklype til å fjerne rotta i utgangspunktet, hadde nok heller hentet en spade.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:42   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde kokt den lenge og vel. Case closed.

  Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:43   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg ville hentet en hagespade og tatt ut rotta med

Se der ja, det tror jeg nok egentlig er nærmere mine tanker også. (Nei, i praksis hylt på mannen selvsagt. Det hadde definitivt vært hans fordømte katte (*), og derved hans problem. Men var han ikke er hadde det nok ikke var pølseklypa jeg hadde brukt nei.) Heller spade, jernrive eller noe sånn.

(*) jeg vil ikke ha katt, så det hadde vært hans. Jeg ville ikke ha hund heller, så det er hans bikkje som vil ut, må luftes, har sluppet illeluktende avgasser etc. sånn er det bare. Men jeg tar henne med på tur altså, og slipper henne ut i hagen når jeg kommer hjem så hun får tisse. Jeg er ikke helt umulig heller. Bare påtar meg ikke hovedansvar for dette dyret. Særlig ikke om hun gjør noe galt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:44   #13
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Logisk sett er det ingen grunn til å kaste den, men jeg hadde nok hatt litt vel traumatiske minner til å bruke den.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:44   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde kokt rotta og kastet ut katten.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:44   #15
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Kastet den da jeg hadde tenkt på rotten hver gang den ble brukt senere- uansett hvor ren og desifisert den er..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:45   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg hadde kokt rotta og kastet ut katten.

Genial løsning. (Katta var ikke spesielt populær sånn en stund etterpå, kan man si.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:46   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Vi har ikke pølseklype.

Jeg hadde nok kastet den hvis den hadde vært brukt til slik, ja. Hadde sett for meg rotta ved senere bruk, ser jeg for meg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:48   #18
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

I etterpåklokskapens lys, er nok det den beste løsning... Men jeg kan love jeg var en smule urasjonell i gjerningsøyeblikket.


I såfall ville jeg beholdt pølseklypa til å fjerne kattas fremtidige fangster

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:49   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff


Hallo, dere er jo helt irrasjonelle. Hva i alle dager er det dere tror den pølseklypa kan holde på av bakterier etter å ha blitt kokt og spritet? Hva tror dere gjøres med medisinsk utstyr, liksom? Hvor mange vaginaer har ikke instrumentene til gynekologen vært oppe i før deg? de blir jo sterilisert. Om du blir operert, har jo klemmer og instrumenter vært brukt før, til veldig syke folk fulle av bakterier, men så lenge de blir rengjort og sterilisert er det jo ikke uhygienisk. Pølseklypa er fullstendig ren og fin, og helt brukbar.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:50   #20
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Minner meg om en gang jeg så et program på tv der de pakken ut en splitter ny dobørste av plasten. Puttet den i en suppeskål og ba folk spise suppa etterpå. Ingen ville smake.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no