Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vasker du oppvaskbørsten?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 00:43   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Opprinnelig lagt inn av Sjokodille, her.

Jeg føler meg alltid så hygienisk når jeg vasker oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen, flere ganger i uken.

Men så gikk det opp for meg... Tannkosten, den vasker jeg jo aldri

Tannkosten skiftes ut ofte.

Oppvaskkosten bor i oppvaskmaskinen. Den står i bestikkurven til enhver tid og tas ut når vi trenger den. Så den er alltid ren.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 00:52   #22
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Jeg vasker oppvaskbørsten en gang i uka eller så, og nei, jeg har tilgode å vaske tannbørsten i oppvaskmaskina. Det er ikke saus- og fettrester i tennene mine når jeg pusser tennene, så skylling i varmt vann holder.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 00:55   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Jeg vasker oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen hver dag, og den holder seg utrolig godt!
Har en børste i evigheter. Tannbørsten skyller jeg bare, og bytter innimellom.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 00:57   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Mamma la alltid kluter og oppvaskbørste i klor, så det har jeg også gjort. Men altfor sjelden, egentlig. Men så leste jeg her inne at mange vasket oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen, så nå gjør jeg det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 00:59   #25
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Vasker oppvaskbørsten i oppvaskmaskina med jevne mellomrom, og bytter den vel ut etter et pr mnd? Tannbørsten blir også bytta ca hver andre mnd.

Dobørsten (uten sammenligning forøvrig) er det verre med... Den burde nok blitt bytta oftere enn den blir, for den blir IKKE vaska...

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:05   #26
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Oppvaskbørsten går i oppvaskmaskina jevnlig ja. Den både føles og ser renere ut sånn.

Enig

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:17   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Her stappes den i oppvaskmaskina ganske ofte, en gang i uka kanskje, og den brukes ikke så ofte siden vi stapper alt vi kan i maskina.
Kluten byttes så og si hver dag, og tannkostene regelmessig. Men å sette den i antibakterielt munnvann var lurt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:19   #28
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Opprinnelig lagt inn av Eni, her.

Vasker oppvaskbørsten i oppvaskmaskina med jevne mellomrom, og bytter den vel ut etter et pr mnd? Tannbørsten blir også bytta ca hver andre mnd.

Dobørsten (uten sammenligning forøvrig) er det verre med... Den burde nok blitt bytta oftere enn den blir, for den blir IKKE vaska...

Ikea! Jeg har dobørsteskrekk og bytter sikkert børste annenhver måned.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:24   #29
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ikea! Jeg har dobørsteskrekk og bytter sikkert børste annenhver måned.


Bor jo langt oppi Gokk, og laaaaangt unna nærmeste Ikea... Men har jo sett billige dobørster på både Biltema (!!) og Europris (eller var det Nille?)... Burde absolutt byttet den også annenhver mnd ja... (kanskje jeg bare hamstrer noen børster neste gang, og setter i boden? )

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 01:36   #30
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Oppvaskbørsten vasker jeg ofte i oppvaskmaskina og så bytter jeg den ut ca en gang i mnd. Innimellom legger jeg klut og børste i klor.
Tannbørster bytter vi ut annenhver mnd. Antibaktrielt munnskyllevann skal jeg innføre i heimen ser jeg. Takk for tips.
Dobørsten legger jeg i klor ofte, og så kjøper vi ny 1-2 ganger i året.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 02:14   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Her stappes den i oppvaskmaskina ganske ofte, en gang i uka kanskje, og den brukes ikke så ofte siden vi stapper alt vi kan i maskina.



Tannbørsten skiftes regelmessig. Vasker den ikke spesiellt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 04:10   #32
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Jeg opplevde nettopp at oppvaskbørsten ikke tålte en tur i oppvaskmaskinen - den brakk rett og slett rett av i selve børstedelen etterpå. Det var en av de nye, fancy gjennomsiktige børstene til Jordan, er det andre som har opplevd noe sånt med dem?

Svaret er at jeg har begynt å putte oppvaskbørsten i maskinen etter å ha fått det tipset på jobben (men er blitt skeptisk etter denne opplevelsen, gidder ikke kjøpe ny børste etter hver tur i maskinen ...). Tannbørstene vaskes ikke, men skiftes relativt ofte. Dobørsten står alltid i vann med enten klor eller sånn WC-vask i, og skylles/vaskes hver gang vannet skiftes.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 06:14   #33
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Jepp, oppvaskkosten blir vasket jevnlig, og byttes så snart den begynner å flate litt i bustene.

Tannbørster eter jeg, og etter en mnd er den fullstendig utoverbøyd i alle retninger så den byttes nok gjennomsnittlig minst hver 4. uke.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 08:21   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Hva man ikke lærer på FP. Har aldri klart å tenke på (eller hørt om) at oppvaskbørsten kan vaskes i oppvaskmaskinen. Så enkelt og genialt! (Og så dum man føler seg for at man ikke har klart å tenke tanken engang. )

Hittil har den blitt kloret med jevne mellomrom, men nå skal den få en runde med oppvaskmaskinen relativt ofte ja.

Tannbørstene har jeg aldri gjort noe med, men vi bytter relativt ofte.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 08:41   #35
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Vasker den i oppvaskemaskin ett par ganger i uken. Legger den i klor/domestos ett par ganger i måneden, og skifter den/de ut tre/fire ganger i året.

I går skiftet jeg ut. Ble stående 2 min i butikken for å bestemme meg hvilken jeg skulle kjøpe. Den pene og dyre, eller den enkle og hvite. Ble den enkle og hvite. :gnien:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 09:14   #36
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

oppvaskbørsten slenger jeg i oppvaskmaskinen innimellom ja..

tannbørstene skifter vi jo så de vasker jeg ikke.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:34   #37
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen, ja. Men jeg tror vi bytter oppvaskbørste like ofte som vi bytter tannbørster, så "tannbørster-skifter-vi, ikke-vasker"-argumentet holder ikke helt her, tror jeg. Burde jeg vasket tannbørstene også, kanskje?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:40   #38
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Oppvaskbørstene går i oppvaskmaskinen innimellom ja. Vi har én til å vaske av skittent servise og én til å vaske rent med. Den siste brukes ikke særlig ofte, siden vi stort sett ikke gidder å ha sånt som ikke kan vaskes i maskin.

Tannbørster byttes jevnlig, sånn ca én gang i måneden i tillegg til når noen er syke.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 11:12   #39
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Vasker begge deler ganske ofte. Det er skikkelig ekkelt med gammel, møkkete og sliten oppvaskbørste.

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 11:18   #40
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Vasker du oppvaskbørsten?

Jepp, gjør som min mor. Bruker egen oppvaskbørste når jeg skal skylle av skitne kasseroller o.l., og en annen til oppvask. Bruker aldri en rengjøringsklut mer enn en dag. Sure tuer er helt motbydelig.

Ny børste til tannkost byttes annenhver måned, og tannkostene står ikke sammen i en kopp.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no