Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til mine med-sjusker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 21:34   #41
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Kjenner meg igjen i mye her gitt.. :skrape:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:35   #42
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Vi har faktisk latt som vi ikke var hjemme for å slippe unna.

Jeg haaater uanmeldt besök! (Gjelder ikke deg, rajraj, jeg har ikke noe mer å skjule for deg.)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:38   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Det kommer så å si aldri uanmeldt besøk her, og det er så å si bare ryddig her når vi venter besøk. Vi bor i tredje etasje, så man får en tyve sekunder på seg til å hive vekk eventuelle gamle truser fra badegulvet, men for øvrig så sier jeg bare "her ser det ikke ut, men det er nå så" og setter på kaffen, og liker de ikke å se på rot mens de drikker kaffe, så lærer de kanskje noe til neste gang.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:48   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg har det nok ikke RENT alltid
Men stort sett tålelig ryddig

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:05   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg liker uanmeldt besøk, jeg, og jeg bryr meg ikke nevneverdig om de ser at det er rotete (noe det jo ofte er). Jeg tenker som så at dersom folk plages av rotet vårt, så burde de ringt på forhånd.

De eneste gangene jeg blir satt ut av uanmeldt besøk, er hvis vi ikke har kaffe i huset. Da føler jeg meg helt lost og har stort behov for å unnskylde meg langt opp etter veggen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:08   #46
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Uanmeldt besøk? Skrekk og gru!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:08   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Så klart. Her er mannen med i et styre i et idrettslag og rett som det er så kan han finne på å si: "Bente stikker innom om 5 min. og skal hente noen drakter "... o.l.
MAKAN!! Det går jo ikke an å invitere folk hit UTEN å ha snakket med meg må vite.

GRØSS!!

Hah. Nå vet jeg hva jeg skal! nd:

Jeg synes at det er hyggelig med besøk og åpner alltid med at det var flott de kom så blir vi flere til å rydde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:12   #48
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Vi har ei nabojente på seks-sju år som bruker å henge rundt i området og vil gjerne inn og se hvordan vi har det. Her en dag når jeg lå på senga med bihulevondt og var i særdeles ulekkert humør, ringte hun på og mannen min lukket opp og jenta ville inn og henge med oss, mannen min sa at siden jeg var syk så passa det litt dårlig med besøk... Da utbryter jenta: "Ja, jeg sjønner jo at dere ikke vil ha besøk når det er så rotete..."

Jeg lå på senga og så slik ut:


Det er av barn og fulle folk man får sannheten sies det

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:21   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Den dagen jeg føler at jeg må rydde huset fordi jentene skal ha venner på besøk, den dager fryser helvete over.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:29   #50
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

De aller fleste har det vel litt uryddig i hverdagen. Jeg er vel ikke så flau over det.
Av en eller annen grunn har jeg en tendens til å lesse alt mulig på spisestuebordet og så kommer det aldri videre...

Ehhm, er vi tvillinger?? Her er det stort sett naboene som titter innom og de er litt av samme kaliber som oss. Her er det strøkent annenhver mandag. Da har vaskehjelpen vært her.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:36   #51
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den dagen jeg føler at jeg må rydde huset fordi jentene skal ha venner på besøk, den dager fryser helvete over.



Ja for da måtte jeg ryddet 24/7.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:43   #52
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den dagen jeg føler at jeg må rydde huset fordi jentene skal ha venner på besøk, den dager fryser helvete over.

Dit kommer nok aldri jeg heller.
Mine har venner på besøk titt og ofte, men det driter jeg i.
De ser sikkert mer en nok rot hjemme hos seg selv også.

Er mere voksen besøk jeg føler at ikke trenger å se hvor elendig jeg er.
Ikke at jeg har så mye mer å skjule, nå er jeg mere på denne:

Jeg har et dårlig navn og rykte å forsvare når det gjelder mine husmorkunnskapet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:50   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker



Vi har mye rot overalt! Dessuten har vi opphengingsvegring her i huset...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:53   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Med-sjuske melder seg.

Jeg får helt hetta om noen plutselig ringer på døra. Det skjer sjeldent, men det hender jo.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:55   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg er en med-sjuske.

Uanmeldte besøk har vi heldigvis særdeles lite av. Det hender de stikker innom på kort varsel, og det er da jeg lovpriser at leiligheten bare er 58 kvadratmeter slik at jeg rekker å fjerne de verste hybelkaninene med støvsugeren.

Mamma gidder jeg ikke å panikkrydde for, men hun er ganske oppgitt over hvordan det ser ut hos oss til tider. Heldigvis har hun vett nok til ikke å kommentere det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:58   #56
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Lukker ikke opp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:59   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg er et troll til å krasjrydde.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:07   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

og liker de ikke å se på rot mens de drikker kaffe, så lærer de kanskje noe til neste gang.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:15   #59
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg må innrømme at det av og til støkker i meg når jeg rydder på stua og ungene spør om vi får besøk... De er på en måte vant til at det kun ryddes når storinnrykk forventes.

Men, pussig nok så er det ganske rent under alt rotet, det er ryddinga og ikke vaskinga det skorter på. Er jeg ikke kvalifisert til tittelen da?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:20   #60
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg må innrømme at det av og til støkker i meg når jeg rydder på stua og ungene spør om vi får besøk... De er på en måte vant til at det kun ryddes når storinnrykk forventes.

Been there...

  Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no