Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 15:41   #21
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Sånn.

Da har jeg shinet både kjøkkenet og gangen. Ryddet og vasket gulv.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 16:54   #22
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

:abbånere:

Jeg og skimter bunnen på den ene av våre to skittentøysdunker

Med litt dårlige tørkemuligheter, så har er det rett og slett ikke gjennomførbart å vaske klær hver dag. For ikke å snakke om at klærne må henge på tørkestativet noen dager ekstra for å være helt sikker på at de blir tørre.

Tror den planlagte tørketrommelen må i hus ganske så snart.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:19   #23
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Fryder meg over dere med-husmødre i flueklassen.

I dag har jeg deltatt i middagslaginga og ryddet kjøkkenet skikkelig etterpå. Fikk slavet lille T rundt for å tømme bordet for alle glass og kopper. Vurderer om kjøkkengolvet skal få seg en skrubb mens jeg har ånden over meg, bør vel helst skje før jeg sovner under barne-tv.

Vi har ikke råd til hushjelp som ryddepress, men sørger for å invitere over folk med jevne mellomrom - da får vi ihvertfall tatt overflata.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:30   #24
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

:abonnerer:

Jeg har bestilt dampvasker fra TV-shop, og satser hardt på at denne vil inspirere...

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:40   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Hm, trenger jeg egentlig denne tråden jeg? Som alltid har det perfekt i huset
Nåja, kjøkkenet er stort sett alltid ryddig og rent. Av en eller annen, sikkert rar, grunn, må det være ordentlig før jeg kan lage mat. Hvorfor? Ha'kke peiling.

Siden jeg er så flink en mor at jeg har lært ungene ferdigheter i husarbeid, er det utrolig hvor mye de får til og hvor mye jeg slipper. Det vil si etter opplæringsperioden, da. He, he, he, knegg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:59   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Dette må være tråden for meg. Kanskje jeg burde ha som mål å få vasket opp resten av ulltøyet fra i vinter. Det som er håndvask blir bare liggende. Samme gjør det som må strykes (de få tingene det gjelder). Rydde klær er jeg helt håpløs på. Nå er jeg faktisk ganske ajour for en gang skyd. Skittentøykuven har jeg gitt opp å se bunnen på, men den renner i alle fall ikke over akkurat nå. Det betyr faktisk at jeg har vært ganske flink.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:23   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre

Jeg har vært på jobb og tjent penger å betale vaskehjelpen med. Det må vel bli en form for indirekte husarbeid? Skryteverdig?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:42   #28
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Mitt motto er: Har man det alltid ryddig, slipper man å rydde.

I teorien er det nok som du sier, men i praksis er det sånn:
"Har man det alltid ryddig, må noen (les: meg) rydde hele tiden".

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:44   #29
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

For øvrig har jeg helt tom skittentøykurv og nyvaskede gulver. Så det så!

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:55   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

I teorien er det nok som du sier, men i praksis er det sånn:
"Har man det alltid ryddig, må noen (les: meg) rydde hele tiden".


Å nei da, man lærer opp mann og barn!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:00   #31
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Samme gjør det som må strykes (de få tingene det gjelder).

Det betyr faktisk at jeg har vært ganske flink.

Joda, du har vært kjempeflink!
Det som må strykes hjemme hos oss strykes helt fint i sistelitenpanikk 16. mai om kvelden, eller en halvtime før en eller annen fest begynner.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:13   #32
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Rydde soverommet vårt tror jeg er en sak for september (eller muligens oktober), og ikke for én ettermiddag. Men rydde kjøkkenet er muligens gjørbart. Vi får se.

He-he. Prosjekt soverom er et kapittel for seg her også. Men kjøkkenet var ryddig i går kveld, og blir det mest sannsynlig i kveld også. Akkurat det er jeg flink til.

Ja, og så ryddet jeg i Eivinds leker nede i dag. Og i CDene. Så nå kan jeg roe husarbeidet resten av uka.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:26   #33
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg hater rot og skitt, men hater også husarbeid. Har også en mann som knapt hadde tatt i ei vaskefille før han flyttet hjemmefra. Og som har en helt annen definisjon på hva som er "rotete enn jeg har. Dårlig kombinasjon.

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så bunnen av skittentøyskurven. Rettere sagt kurvene, vi har tre stykker på vaskerommet og to til på soverom/ bad. Og det er ikke fordi det aldri vaskes altså, maskinen går bortimot daglig, minst én vask og ofte flere. Men skittentøyet vil ingen ende ta - når jeg endelig føler meg halvveis ajour på vaskerommet, er skittentøyskurvene på soverommet og hovedbadet stappfulle, og fyller opp kurvene på vaskerommet på et blunk. Med tre små og to store, der de voksne trener regelmessig og dermed produserer enda mer vask har jeg innfunnet meg med at slik må det bare bli i en god stund fremover. Jeg liker å vaske tøy og henge opp til tørk, men hater å legge sammen og ikke minst å legge vekk i skuffer og skap. Derfor blir klærne ofte liggende i klesbaljer og i fine stabler på vaskerommet, og så henter man klærne herfra istedetfor fra skapene.

Heldigvis har vi fått tak i noen flotte, flinke vaskehjelper nå, som kommer annenhver uke. Det er akkurat passe - da blir huset shinet skikkelig da de er her, så flikker jeg over litt selv når jeg gidder. Dermed gror vi ikke igjen her.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:32   #34
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det som er håndvask blir bare liggende. Samme gjør det som må strykes (de få tingene det gjelder). Rydde klær er jeg helt håpløs på. Skittentøykuven har jeg gitt opp å se bunnen på, men den renner i alle fall ikke over akkurat nå. Det betyr faktisk at jeg har vært ganske flink.



Er du meg?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:35   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Holder stand andre uke med kontroll på kjøkkenbenk og skittentøyskurv. Det ble vel støvsuget litt sånn enkelt før helga også.

Har skrevet lang handleliste og middagsplan for resten av uka. Det får bli neste skritt: forutsigbarhet på kjøleskapsfronten.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:43   #36
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag har jeg handlet, tømt alle søppelkassene, vasket tøy, laget mat og kost meg innimellom. Flinke meg!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:47   #37
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har brettet et lass med håndduker/kluter. Og satt over to maskiner.
Og det NÅ, på kvelden.

Jeg som er halvdød når klokka passerer seks.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:29   #38
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Åh - akkurat en slik tråd trenger jeg. Er et umulig rotehue, og etter ferien har det vært mildt sagt kaotisk her. Kjøkkenet ordner mannen, så der er det levelig, men resten av huset er det så som så med. Jeg begynte i dag med å fjerne det sorte hullet med klær på soveromsgulvet. Har sortert ut to poser med klær til Fretex og føler meg riktig flink. Håper jeg kan bli inspirert til videre innsats av dere andre mindre vellykkede husmødre.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:20   #39
Iriam
litt skummelt
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 53
Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Har dere vasket kjøkkenviften i det siste, jenter?

Jeg gjorde det i forrige uke...vel, for å si det sånn..den skulle vært vært tatt for lenge siden! I samme slengen vasket jeg inni og utenpå alle kjøkkenskapene..+ oppå (neste gang skal jeg ha skap opp til taket! )...skrubbet komfyren...og kjøleskapet..

Ellers så slåss jeg stadig med skittentøyskurven og angsten for å legge det rene tøyet på plass der det skal være..

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:20   #40
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Hjelper på med overraskelsesbesøk (som er så snill å sende sms noen timer i forveien). Så i dag ble badet, gangen og kjøkkenet/stua vasket, klærne fra de to tørkestativene ble brettet og slengt på soverommet (kan jo ikke putte de rett i skapet) og mens vi var i siget, så ryddet faktisk Sambo på det som skal bli barnerommet også Alt dette på litt over en time

Takk for Jiff mopp og spray, mikrofiberklut og andre typer rengjøringsspray.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no