Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 17:02   #241
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hadde det vært opp til meg skulle jeg gjerne kjørt hele leiligheten gjennom oppvaskmaskinen en gang eller to i uka.

Det hadde vært nydelig

Min oppvaskmaskin kalles for mannen, og han nekter å vaske hele huset.
Hvor kunne jeg byttet inn mannen for en ny en.. Tror det er noe galt med min.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:31   #242
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Hvor kunne jeg byttet inn mannen for en ny en.. Tror det er noe galt med min.

Si ifra hvis du finner ut av det.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:30   #243
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Har greid å invitere ei venninne hjem i dag - har lovet at jeg ikke skal stresse med rydding på forhånd.

Kan noen få hybelkaninene til å rydde litt før de reiser på ferie?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:33   #244
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Det hadde vært nydelig

Min oppvaskmaskin kalles for mannen, og han nekter å vaske hele huset.
Hvor kunne jeg byttet inn mannen for en ny en.. Tror det er noe galt med min.

Kanskje lettere å få tak i en til?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 13:13   #245
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kanskje lettere å få tak i en til?

Ah, god idé. :notere:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 13:20   #246
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Ah, god idé. :notere:

Ja, det er absolutt noe for oss også. Da kan jeg virkelig konsentrere meg om det jeg er best på (nemlig banningen), mens mann nr. 2 kan sloss med å demontere og montere oppvaskmaskiner i knotete kjøkkenbenker med håpløst røropplegg. Vi får trekke lodd om hvem av oss som skal få sokkelen som står lent inntil veggskapet i hodet til slutt, eventuelt gjøre det annen hver gang. (Det er i så fall ikke min tur neste gang).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 13:28   #247
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Torsk og Sokk:
dere to er helt utrolige

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 19:16   #248
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Torsk og Sokk:
dere to er helt utrolige

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 19:19   #249
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Si ifra hvis du finner ut av det.

Jeg mistenker svigemor har noe med dette å gjøre.. På et elle annet punkt

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 19:59   #250
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vi får trekke lodd om hvem av oss som skal få sokkelen som står lent inntil veggskapet i hodet til slutt, eventuelt gjøre det annen hver gang. (Det er i så fall ikke min tur neste gang).

:Pussebriller: Sokkelen stod det, ja. Sokkelen. (Det var nok den der "gjøre det annen hver gang" som skrudde hjernen min i feil retning.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 20:16   #251
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

:Pussebriller: Sokkelen stod det, ja. Sokkelen. (Det var nok den der "gjøre det annen hver gang" som skrudde hjernen min i feil retning.)

  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:36   #252
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg leverte alt sølvtøyet til svigers i går. Så skal de pusse det.

Dessuten har jeg fått levert alt av duker til renseriet.

Puh...det tar på å ordne til jul.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:45   #253
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg ryddet og støvsuget gjesterommet i går, og gjestene kommer ikke før lørdag morgen. Har kledt på dyne og pute til lillegjesten, om jeg får ånden over meg får foreldrene sengetøyet klart i ettermiddag.

Forøvrig må resten av huset ryddes og avstøves litt også. Satser på en omgang på badet i dag. Sambo får ta seg av ryddinga.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 11:17   #254
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg ryddet og støvsuget gjesterommet i går, og gjestene kommer ikke før lørdag morgen. Har kledt på dyne og pute til lillegjesten, om jeg får ånden over meg får foreldrene sengetøyet klart i ettermiddag.

Forøvrig må resten av huset ryddes og avstøves litt også. Satser på en omgang på badet i dag. Sambo får ta seg av ryddinga.



Vi får overnattingsgjest i kveld, og det er rotete her... Nettopp nå slapp jeg en pose grovsalt ned trappa (håndtaket røk), så jeg må vel støvsuge også. :uinspirert:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:23   #255
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.



Vi får overnattingsgjest i kveld, og det er rotete her... Nettopp nå slapp jeg en pose grovsalt ned trappa (håndtaket røk), så jeg må vel støvsuge også. :uinspirert:

- herlig, men i sånne tilfeller må jo støvsugeren fram - og når den først er framme...

Sambo er mer konform enn meg, og har ofte strengere krav til hvor ryddig det må være før vi får besøk. Så i går måtte jeg bare fortelle at: jeg er veldig sliten for tida, vi må finne ut hva som skal gjøres før vi får besøk, og om vi greier å gjennomføre det - også truet jeg med å avlyse besøket dersom han ikke ble fornøyd med ryddeinnsatsen.

Jeg kunne godt tatt i mot besøk med hybelkaniner under senga jeg, mer selskapelig enn husmoderlig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 13:56   #256
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Sokk er en husmor etter mitt hjerte!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no