Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bruke takke som grill?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-20, 16:25   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruke takke som grill?

Eg bur i borettslag og har kun lov til å bruke elektrisk grill på balkongen. Eg har ei arva takke som eg har brukt to gonger, men eg har lyst å lage lefser og liknande i framtida. Eg synes det er tullete å kjøpe ein billig grill som i praksis er nesten det samme som takka. Så spørsmålet er: Vil eg øydelegge takka om eg bruker ho som grill?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 16:40   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg bur i borettslag og har kun lov til å bruke elektrisk grill på balkongen. Eg har ei arva takke som eg har brukt to gonger, men eg har lyst å lage lefser og liknande i framtida. Eg synes det er tullete å kjøpe ein billig grill som i praksis er nesten det samme som takka. Så spørsmålet er: Vil eg øydelegge takka om eg bruker ho som grill?

Jeg er ganske sikker på at min takke hadde instruksjoner der det sto at man kunne bruke den til å steke f.eks bacon eller hamburgere på. Eneste er vel at jeg har takke uten kant, så man må være klar for at fett renner over kanten og man må tørke opp etterpå dersom man ikke har kant rundt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 17:06   #3
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Jeg har brukt min i bursdager til å steke fiskepinner og karbonader.
Mest sannsynlig blir ting mer stekt enn grillet, men hvis målet er å kunne lage maten på verandaen så funker den.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 20:46   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Eg synes liksom ikkje det blir grillsmak utan kull, så el-grill er litt meiningslaust i mitt hovud. Men ungen maser om å grille pølser på balkongen. Men takke har jo ikkje grillrist, det er sant. Tenker litt sånn at så lenge takka ikkje blir øydelagt av det, er det ikkje vits å ha to plasskrevende elektriske steike-dingser. Men eg vil ikkje steike pølser på den, viss det betyr at lefsene eg har intensjon om å lage til jul får pølsesmak.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 21:31   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Jeg har ikke takke så ingen god kjennskap til dette. Men hvis den er helt slett så lar den seg vel rengjøre slik at pølsene man steker nå ikke setter smak på lefsene til jul. Stekepanna vår brukes jo til alt mulig rart.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 21:54   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Hva slags er det, meteor eller sånn bestemors/mormors eller hva det nå heter som er teflonbelagt?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 22:23   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

På jobb har vi brukt takke til egg og bacon.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 23:23   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Jeg steker medisterkaker, kjøttboller og kjøttkaker på takka når det er storproduksjon. Takka er like fin etterpå.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 01:00   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hva slags er det, meteor eller sånn bestemors/mormors eller hva det nå heter som er teflonbelagt?

Meteor

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 10:20   #10
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Jeg brukte min takke til å steke hamburgere til datterens bursdag for noen år siden. Det gikk helt fint, og ingenting ble ødelagt. Jeg har laget lefser på samme takke en del ganger siden da.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 10:34   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Jeg steker både karbonader, kjøttkaker og sveler/lefse på vår takke. Kan ikke huske at det gir noe kjøttsmak på søtbaksten.

Husk at den trekker store mengder strøm, så den bør ikke gå på samme kurs som andre strømkrevende apparater. Men det vet du sikkert...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 09:35   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Meteor

Heldiggris!

Det går nok helt fint, den tåler jo å rengjøres skikkelig uten at noe belegg blir skadet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-20, 14:39   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Satser på at det går bra, då.

Ja, den ubrukte meteortakka var det einaste eg tok, då vi fekk plukke utstyr frå dødsboet til ei grandtante for nokre år sidan.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 17:16   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruke takke som grill?

Mamma har stekt masse fiskekaker på sin takke uten at den har tatt skade av det i alle fall, så jeg vil tro det går helt fint.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no