Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 22:39   #21
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jepp. Du åpner altså en flaske rødvin, men drikker ikke hele selv. En god skvett deler du med husfluene. De vil gasse seg!

Ille nok at jeg må dele vinen min med gubben, om ikke fluene skal ha også!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:45   #22
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Litt Eplecidereddik i ett glass, med få dråper zalo i har tatt kverken på over 140 (!!!!) ja jeg har telt, helt dem ut, lagd ny blanding, telt og helt dem ut flere ganger i løpet av to dager nå! Nå har bananene fått fyken og resten av frukten åker inn i kjøleskapet!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:03   #23
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Om du mot formodning ikke skulle drikke opp all rødvinen: la det stå igjen litt, sprut en dæsj zalo i, og du har et godt åte.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:07   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det beste er jo å sørge for at de ikke får formert seg. Hell kokende vann i alle sluk. Gjør det noen ganger i løpet at to-tre dager. Da blir du kvitt problemet.

Jeg har aldri hatt fluer i sluket...?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:23   #25
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om du drikker tilstrekkelig whiskey tviler jeg på at du legger merke til bananfluene.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 16:06   #26
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg har aldri hatt fluer i sluket...?

Det er der de leggene...

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 16:59   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er der de leggene...

Virkelig? Det må prøves.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 17:10   #28
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Betty, her.

Vi har bare blandet en dæsj zalo og en dæsj eplesyre-eddik. Fungerer som bare det.

Sånn gjør jeg også - de hopper oppi hver gang.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:58   #29
Maninin
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
Maninin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Dette må jeg forske litt på

Maninin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:03   #30
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Veps og døde fluer ligger med bena til værs i balsamico-shoten.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:13   #31
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Veps og døde fluer ligger med bena til værs i balsamico-shoten.

Fluer også? Hmmm, hos meg er det kun bananfluene drinken virker på. Har du den inne eller ute?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 23:59   #32
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Denne biter definitivt IKKE på ordinære fluer.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:14   #33
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Hver gang jeg ser overskriften på denne tråden leser jeg -Hva slags drink kan jeg bruke bananfluer i?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:27   #34
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Har vann og 7% eddik,funker fint på mine.
Frukt kjøpes kun i kvanta hvor de blir spist opp med en gang.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:33   #35
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Mine fluer ville ikke ha eddik, heller ikke eplesidereddik. Men jeg la en liten gjærklump i vann + litt zalo og det var de interessert i. Men de dør ikke, bare sitter der på kanten og gasser seg og blir enda flere!!! Jeg har også prøvd å ha plastfolie på, men de går ikke nedi, sitter bare oppå og snuser på den deilige lukten. Hva gjør jeg galt??? Jeg har visst fått de smarte bananfluene.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:38   #36
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Mine fluer ville ikke ha eddik, heller ikke eplesidereddik. Men jeg la en liten gjærklump i vann + litt zalo og det var de interessert i. Men de dør ikke, bare sitter der på kanten og gasser seg og blir enda flere!!! Jeg har også prøvd å ha plastfolie på, men de går ikke nedi, sitter bare oppå og snuser på den deilige lukten. Hva gjør jeg galt??? Jeg har visst fått de smarte bananfluene.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 20:48   #37
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Ketchup på ett lokk, så må en forte seg og ta en plastpose over og fange de oppe i lokket i ett eneste svush. Kjedelig, men det funker..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:20   #38
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags "drink" kan jeg drukne bananfluer i?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Mine fluer ville ikke ha eddik, heller ikke eplesidereddik. Men jeg la en liten gjærklump i vann + litt zalo og det var de interessert i. Men de dør ikke, bare sitter der på kanten og gasser seg og blir enda flere!!! Jeg har også prøvd å ha plastfolie på, men de går ikke nedi, sitter bare oppå og snuser på den deilige lukten. Hva gjør jeg galt??? Jeg har visst fått de smarte bananfluene.

Jeg får oppdatere. Jeg helte blandingen fra skåla og opp i et konjakkglass og lot hele kjøkkenet være noen timer, så bananfluene fikk fred på seg til å bli lurt nedi istedet for å stå å kokkelure på kanten for så å bli skremt hver gang jeg tok en tur bort til dem for å sjekke hvordan det gikk. Nå er det nesten ingen igjen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no