Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 16:10   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

En spinoff fra den andre tåden her inne om jobb, bolig osv i forhold til hvor mye en vasker.

Så da lurer jeg på hva du synest å vaske mye er, hva er lite og hva ser du på som normalt når det kommer til vasking?

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:12   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Normalt = 1 gang i uken, kanskje oftere støvsuging avhengig av dyr, barn osv.

Vi gjør nok rent sjeldnere enn dette, ergo lite. Forekommer dog noe hyppigere støvsuging i enkelte rom. Tørske støv gjør vi (dvs jeg...) ca hver 2. mnd.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:15   #3
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Jeg ser på det som normalt og vaske en gang i uken, støvsuge og tørke over bord og benker ved behov.

Vaske lite vil jeg si er om man lar det går mer en to uker uten at man gjør noen som helst.

Mye er vel om man vasker alt daglig. Jeg vasker vel en del daglig, slik som støvsuging, vasker lett over bad, tørker støv over flaten på stuen.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:15   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Optimal vasking for meg er vask og støvsuging av gulv 1 gang per uke, bad 2 ganger per uke, støvtørking annenhver uke. I tillegg støvsuging 1 gang midt i mellom vaskingene. Da er det ikke så verst rent her.

Mye vasking er full vask av huset oftere enn 1 gang i uka, bad hver dag, støvsuging hver dag, støvtørking flere ganger i uka.

Lite vasking er støvsuging og vask hver 2.uke eller sjeldnere. Vask av bad sjeldnere enn hver 1 1/2 - 2 uker.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:34   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Jeg vasker badet når Knotten bader. Nå har han nesten sluttet helt å bade, så der må jeg finne på noe annet ...
Ellers vasker jeg/vi når vi må (les: noen har sølt en liter med is-te på gulvet) eller får ånden over oss. Eller svigermor er på besøk.

Nå har jeg desverre ikke lov til å løfte ting og sånn pga. keisersnitt for litt siden, så nå blir det i hvert fall ikke vasket av meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:42   #6
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Jeg har vaskehjelp en gang i uka. I allefall i teorien (hun er relativt ofte på lange ferier). De ukene hun ikke kommer vasker jeg selv. I tillegg støvsuger vi stue og gang ett par ganger i uka (har katt og baby) og tørker over bad og kjøkken ved behov.

Dette finner jeg iallefall rimelig normalt, det er iallefall nødvendig hjemme hos oss. Hadde vi ikke hatt dyr hadde jeg nok droppa alt utover den ukentlige vasken.


Sist redigert av Ina : 13-08-10 kl 16:51.
Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:44   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaske mye eller lite, hva vil det si for deg?

Enig med 3barnsmor.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no