Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-23, 10:29   #921
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.018
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

En uventet telefon.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 13-09-23, 10:34   #922
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Nydelig å lese, Input.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 11:14   #923
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.161
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Så herlig, Input! Og den byggingen av alle på et lag er så viktig!

Da min begynte med fotball, så tenkte jeg i mitt stille sinn at "kjære vene, er du sikker på at det er dette du vil drive med?!" - han var så klønete rundt ballen, og kontrasten til de lynkjappe dribletalentene rundt ham, var slående.

Vel, spol frem noen år, så hadde stortalentene sluttet (de dro til diverse "satsinger", fordi de ikke syns de ble satset nok på i den breddeklubben de var i), min sønn var blitt en skikkelig solid spiller som alltid bidro masse i laget sitt, var med og trakk dem frem til seier i divisjonen sin, og i tillegg spilte en annen idrett på landslagsnivå. Han spilte til han dro i militæret, "talentene" sluttet da de var 14-15-ish.

Og viktigere: Han ble en skikkelig, skikkelig god lagspiller, generelt. Han er opptatt av, og flink til, å bygge lag der han er: I klassen på skolen, i militæret, på studiet. På videregående tok klassen han det på seg at de, som et lag, løftet med seg alle i klassen - når noen nesten strøk, så hadde de dugnad for å få dem gjennom. Jeg får gåsehud når jeg tenker på det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 11:24   #924
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.947
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Gjør meg glad hver dag enda: Tanken på den fine badingen i verdens fineste innsjø i mørket i helga. En magisk og varm sensommerkveld i godt selskap hvor jeg kunne snike meg ubemerket unna, kle av meg alt i mørket og gli ned i sensommerferskvann og høre de andre skråle på verandaen 30 m unna uten at de visste at kollegaen lå splitter naken i vannet.


Sist redigert av banana : 14-09-23 kl 12:56.
banana er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 11:29   #925
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.161
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Haha, gøy, banana!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 11:30   #926
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.834
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Input sitt fotballinnlegg

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 11:53   #927
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.958
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Input sitt fotballinnlegg

Pluss banana sitt innlegg.

Dessuten er jeg glad for at jeg slipper å gå på jobb når hodet er tungt, feberen er av og på og halsen sår og vond. Takk for velferdsnorge.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 13-09-23, 12:33   #928
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.517
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Hyggelig lunsj med eldstejenta. Fordelen med å ha unge som går på vgs like ved arbeidsplassen min.

Ja, og fotballklubben til Inputsønnen og Banana sin nakenbading.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 13-09-23, 15:29   #929
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

16-åringen (med bursdag i dag), som trosset angsten og ble med inn i klasserommet på undervisning! Han hadde aldri blitt med om det var vanlig undervisning, men dette var trafikalt grunnkurs i regi av skolen - og han har så lyst til å kjøre traktor! Han satt utenfor i starten og ville slett ikke inn, men så bare reiste han seg og spaserte inn som ingenting. Vi satt sammen og han var med og diskuterte med meg når det var gruppearbeid. Han sa etterpå: fikk med meg alt, lærte ingenting. Bare det å få med seg NOE når angsten er så tilstede er fantastisk spør du meg.

Jeg var spent på om trafikalt så tidlig i året kom til å bli en suksess, men jeg tror jammen det kan hjelpe på å komme over noe av angsten når den indre motivasjonen faktisk er tilstede.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 12:05   #930
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.241
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

jeg strikker en jakke, og har bare holdt på, selv om jeg ikke helt har skjønt halsavslutningen.
Har tenkt at jeg får lese gjennom én gang til når jeg nærmer meg.
Nå har jeg nærmet meg, og har tenkt ut at 'sånn og sånn er jo den eneste logiske løsningen', og ved gjennomlesing får jeg bekreftet at jeg har tenkt riktig.

Ikke helt dum, altså!

Shun er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 12:51   #931
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Det å strikke og å forstå oppskriftene gir meg en veldig mestringsfølelse.
Enkel å glede altså.

Bare det å gjøre litt annerledes med hælfelling gir en helt annen hæl på sokker. Fant jeg ut. ( Mer firkantet hæl når man vender uten å strikke den ekstra masken til slutt.)

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 14-09-23, 14:28   #932
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Live og Ronny har kommet med ny podcast, "Meninga med livet". De to er fantastisk å høre på, jeg blir så glad av dem!

__________________
Unicorn er ikke aktiv  
Gammel 16-09-23, 15:45   #933
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Å spise de himmelsk gode, nystekte, varme ostemunkene de selger nedi byen her. -Det holdt ikke med én, så vi måtte tilbake å kjøpe flere.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 16-09-23, 16:06   #934
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Å spise de himmelsk gode, nystekte, varme ostemunkene de selger nedi byen her. -Det holdt ikke med én, så vi måtte tilbake å kjøpe flere.

Heldige deg! De er verdt å ta turen for altså.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 16-09-23, 22:02   #935
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Heldige deg! De er verdt å ta turen for altså.

Nam, ja. Folk burde reise langveisfra for ostemunkene, og for osten de lager der også. Nå er mormor hekta, etter at jentungen og jeg har snakket varmt om herlighetene. Vet hun gikk for påfyll etter at vi hadde reist i dag.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 16-09-23, 22:13   #936
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.773
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Hva er ostemunker? Aldri hørt om.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 16-09-23, 22:41   #937
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva er ostemunker? Aldri hørt om.

Jeg er også spent. Fortell, fortell.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 16-09-23, 22:54   #938
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.958
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Fire venninner og jeg koste oss på musikalen Evig Ung i kveld. Det var så mange kjente låter og gode rytmer i den at jeg ikke klarte å sitte stille. Tramping med takten og litt forsiktig synging underveis. Etterpå spiste vi og skravla og koste oss.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-09-23, 09:09   #939
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva er ostemunker? Aldri hørt om.

Munker er små kuleformede kaker stekt i munkejern. På ostemakeriet her bruker de egenprodusert ost i røra, og kaller da kakene/munkene for ostemunker. Og selv om jeg også kan lage munker, er disse fra ostemakeren mye bedre. I går stekte ostemakerne seg tomme igjen, og igjen, og folk ventet i kø uttafor utikken for å få sin del av godsakne.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-09-23, 14:01   #940
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.517
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #15

Søndagsjazz på nærkafeen

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-09-23 kl 23:52.
My er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no