Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-12, 09:22   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Jeg hadde bronkitt i juni. Da var jeg ganske dårlig med høy feber og dårlig allmenntilstand over lang tid. Men jeg er nå helt frisk. Men jeg har vært snørrete siden. Jeg må snyte meg mange ganger om dagen og det kommer ut skikkelig tyktflytende gørr. Jeg hoster fremdeles også opp klumper og går konstant rundt med snørrsmaken bak i munnen. Jeg setter ikke nevneverdig pris på dette. Men det får meg også til å lure på ting.

Så nå lurer jeg på hvorfor kroppen produserer snørr og hva snørr lages av? Det ser jo ut til å være et utømmelig lager av produksjonsmaterialer i hvert fall.

Så jeg spør FP. Orakelet som pleier å vite alt mulig rart.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 09:38   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Vann og glykoproteiner. Det er en del av immunsystemet for å fjerne bakterier og virus og partikler og sånt.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mucus

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 09:46   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Snørr er djevelens verk. *også midt oppi dritet*
Hoste er forresten enda verre. Jeg har sovet ca. 2 timer i natt pga. hoste. Hoste, med mindre man holder på å kveles av noe, må være tidenes fjerneste "oppfinnelse".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 10:00   #4
Smilla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 45
Smilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Snørr produseres av begerceller i luftveiene og hensikten er at det skal frakte med seg mikroorganismer og bakterier ut fra kroppen.
Når snørret er grønt (purulent) er det ofte et tegn på at det er bakterier til stede, som f.eks ved lungebetennelse og bronkitt, m.m..

Smilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 10:12   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Også lurer jeg på hvorfor noen blir oftere og mer snørrete enn andre
Lillegutt f.eks, har vel vært snørrete 2? 3? Ganger i _hele sitt liv_. Og de gangene han er det blir jeg jo helt satt ut, for jeg har ingen vane med å ha mykt&fint papir og saltvannsspray i hus og slikt.
Jeg er også ytterst sjeldent snørrete, en gang hvert 3-4 år??

Hvordan har det seg at enkelte har unger som snørrer hele tiden, eller selv går rundt og er tette i nesa i månedsvis og slikt?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 10:18   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Jeg ble mye mindre og sjeldnere snørrete etter at jeg kuttet ut melkeprodukter. Nå har jeg en heftig runde da, er sikkert pga. Tyrkiaturen med ekstrem temperaturforskjell og air condition osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 11:00   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

http://nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/715141

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 11:52   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.585
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Også lurer jeg på hvorfor noen blir oftere og mer snørrete enn andre

Dette skulle jeg også visst, og om det går an å gjøre noe med det. Jeg er født snørrete og har vært veldig snørrete hele oppveksten. Jeg synes fremdeles jeg er ille, men ikke så ille som jeg var.

Guttungen min er også konstant snørrete, men han er veldig frisk ellers. Etter litt over et halvår i barnehage, er han hjemme pga. sykdom for første gang nå og nå har han vannkopper. Mye prikker, men ellers helt frisk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 13:18   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan og hvorfor produseres snørr?

Jeg hater å være snørrete og tett i nesa. For andre gang i sommer er jeg potte tett og hoster.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no