Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vaksinering av barn ...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 20:46   #1
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Vaksinering av barn ...

Jeg lurer noen ganger på hva folk tenker med.

Vi bor i Norge, har mengder av informasjon tigjengelig rundt oss til enhver tid, vi bor i ett land med ett godt utarbeidet og velfungerende offentlig system. Vi bor i ett land med ett av de beste helsesystemene i verden.

Vi ligger også temmelig godt ann hva utdanning angår, og vi har ett stort og utbredt forskermiljø.

Allikevel er det mennesker som sitter hjemme med sine nusseige babyer og tenker..
"Jeg har hørt at noen babyer dør av vaksiner... Jeg tror nå eksperter rundt om tar feil jeg.. Jeg tror ikke vaksiner er no bra jeg."

Også har du de som er såpass smarte at de tenker... hmmm.. Kanskje finne ut noe om dette?
Så googler de, og finner en alternativside som mener homeopati er vel så bra, og jammen DASÅ!! supert, kan jeg stole på de istedet da!
Betyr vel ikke noe at de ikke er annerkjent av en eneste en, og at de ikke kan referere til en eneste kilde...
Selv om alle dødsfall og skader knyttet til en vaksine er tilbakevist..

Hva er det med sånne?
Som er så arrogante, at de tror DE vet bedre enn mange års forskning, eksperter og helsepersonel?

*dagens utblåsing..*

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:53   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 20:57   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Jeg har tenkt mye av de samme tankene selv.

Videre har jeg tenkt at det egentlig ikke er så farlig for disse få ungene. De bor i et land hvor alle rundt dem er vaksinert, så sykdomsfrembrudd er enda mindre sannsynlig. Så selv om foreldrene mener at de vet bedre enn helsesystemet og årelang forskning, så lider ikke barna noen voldsom nød.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:15   #4
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har tenkt mye av de samme tankene selv.

Videre har jeg tenkt at det egentlig ikke er så farlig for disse få ungene. De bor i et land hvor alle rundt dem er vaksinert, så sykdomsfrembrudd er enda mindre sannsynlig. Så selv om foreldrene mener at de vet bedre enn helsesystemet og årelang forskning, så lider ikke barna noen voldsom nød.

Nei, heldivis ikke.

Men. Idag reiser vi langt mer enn vi gjorde før, samt mennesker fra land med langt dårligere vaksinasjonsprogram bosetter seg her.
Ved å la være å vaksinere barna, kan vi på sikt gå tilbake, og man kan få en oppblussing igjen. Alle de som ikke vaksineres i dag, er potensielt i fare den dagen ett av dem bestemmer seg for å reise til ett land med en sykdom de ikke er vaksinert for. Så tar de dette med hjem, og utsetter alle andre ikke-vaksinerte for det samme.

Helt ok å ikke være vaksinert når sykdommen ikke er her, men når den dukker opp, da sliter man jo..

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:19   #5
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Leste denne artikkelen for ikke lenge siden, spesielt slutten er foruroligende.
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=545812

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:30   #6
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Jeg har tenkt mye av det samme selv.

Synes det er svært bekymringsfullt at en del av de sykdommene det vaksineres mot, nå er i vekst mange steder.

F.eks så kan jo røde hunder smitte ha stor fare for gravide kvinner. Selv om de fleste er vaksinert som barn, varer ikke nødvendigvis denne vaksinen hele livet. I verste fall kan man være negativ for røde hunder, bli gravid, og så smittes av et uvaksinert barn som har røde hunder.

Det er jo også et faktum at et vaksineprogram krever meget høy oppslutning for å ha full effekt. Lite solidarisk å ikke vaksinere barna sine, synes jeg.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:33   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Det er litt skremmende at flere og flere lar være å vaksinere barna sine "fordi alle andre gjør det jo, så da er sjansen så liten". Det er jo tilflytting fra andre land hvor sykdomsforekomsten er høyere enn her, vi reiser mer og jo flere som lar være å vaksinere jo lettere er det for sykdommer å blusse opp igjen.

På den annen side så er det jo enkelte som anbefales å ikke vaksinere barna sine av medisinske årsaker (sjelden), men da er det jo desto viktigere at alle andre rundt følger vaksinasjonsprogrammet slik at sykdommen ikke får mulighet til å spre seg. Det er jo ganske kritisk for et hjertesykt barn som ikke er vaksinert om det får slike smittsomme sykdommer.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:33   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Videre har jeg tenkt at det egentlig ikke er så farlig for disse få ungene. De bor i et land hvor alle rundt dem er vaksinert, så sykdomsfrembrudd er enda mindre sannsynlig. Så selv om foreldrene mener at de vet bedre enn helsesystemet og årelang forskning, så lider ikke barna noen voldsom nød.

Ja, men om flere og flere tenker som disse og ikke vaksinerer barna sine, får vi jo et ganske stort problem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:34   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.


F.eks så kan jo røde hunder smitte ha stor fare for gravide kvinner. Selv om de fleste er vaksinert som barn, varer ikke nødvendigvis denne vaksinen hele livet. I verste fall kan man være negativ for røde hunder, bli gravid, og så smittes av et uvaksinert barn som har røde hunder.

Jepps. Jeg fant ut at jeg ikke hadde antistoffer mot røde hunder, midt i svangerskapet! Enda godt at jeg ikke var blitt smittet i løpet av den første tiden. Måtte vente til etter at knerten ble født før jeg kunne ta vaksinen.

Jeg er forøvrig vaksinert etter alle kunstens regler, og synes det var litt rart at jeg ikke var immun mot røde hunder, eller var det bare for lenge siden?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:48   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Vaksiner er vel og bra. Eg skulle berre ønske at me kunne få dei oppdelt ( mmr ) Minste tulla skal få vaksina si, men det er enno uvist når.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:15   #11
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jepps. Jeg fant ut at jeg ikke hadde antistoffer mot røde hunder, midt i svangerskapet! Enda godt at jeg ikke var blitt smittet i løpet av den første tiden. Måtte vente til etter at knerten ble født før jeg kunne ta vaksinen.

Jeg er forøvrig vaksinert etter alle kunstens regler, og synes det var litt rart at jeg ikke var immun mot røde hunder, eller var det bare for lenge siden?

Jeg fant ut det samme, men jeg var i ferd med å prøve å bli gravid. Så jeg måtte legge planene på hylla i 3 mnd. Var veldig glad for at det ble oppdaget da, slik at jeg kunne revaksineres. Jeg fikk beskjed om at det var forholdsvis vanlig at enkelte ble negative igjen etter en stund, og de var usikre på om det var pga vaksinen, eller faktorer hos enkeltindivider.
Tenkte jeg skulle sjekke igjen før jeg prøver å bli gravid på ny, for sikkerhets skyld.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:28   #12
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Vaksiner er vel og bra. Eg skulle berre ønske at me kunne få dei oppdelt ( mmr ) Minste tulla skal få vaksina si, men det er enno uvist når.

Jeg er tilhenger av vaksiner og vaksineprogrammet vi har her i Norge. Men jeg er også veldig veldig glad for at jeg ventet med mmr-vaksinen til vesla var frisk og sterk. Er minsta syk også eller var det bare det mellomste sjarmtrollet?

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:30   #13
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaksinering av barn ...

Me venter med minste tulla pga allergier.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:48   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg fant ut det samme, men jeg var i ferd med å prøve å bli gravid. Så jeg måtte legge planene på hylla i 3 mnd. Var veldig glad for at det ble oppdaget da, slik at jeg kunne revaksineres. Jeg fikk beskjed om at det var forholdsvis vanlig at enkelte ble negative igjen etter en stund, og de var usikre på om det var pga vaksinen, eller faktorer hos enkeltindivider.
Tenkte jeg skulle sjekke igjen før jeg prøver å bli gravid på ny, for sikkerhets skyld.

Men siden jeg nå fikk mmr-vaksinen rett etter knerten ble født, bør jeg vel være sikker, eller?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 01:05   #15
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaksinering av barn ...

Vi bestemte oss for å gi lille skatt mmr-vaksinen før vi reiste til Afrika, selv om hun var under et år. Det er jeg sannelig glad for, for da vi kom dit fikk vi vite at det gikk meslinger der vi bodde (i et "upper class"-område med mange engelskmenn).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 08:34   #16
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem
 
oh hvite lakenrumpe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 51
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaksinering av barn ...

Vi skal utsette mmrvaksinen fordi vi har to autister i nær familie.
Autisme blri oppdaget rundt 18 mnds alder, mmrvaksinen taes i cirak 15 mnds alder... jeg velger å utsette vaksina til cirka 24mndsalder for å være sikker på at OM jenta mi er autist, så har ikke vaksinen noe å gjøre med det uansett. Selv om alt er tilbakevist, så vil jeg ikke ha den gnagende uroen av å allikevel ikke vite - for vaksinen og de første symptomene på autisme kommer så tett på hverandre.

__________________
Noen som har en gode ide til signatur??
oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:10   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksinering av barn ...

Jeg synes det er veldig stor forskjell på å utsette en vaksine på grunn av syke barn eller sykdomsforløp man har risiko for som man litt senere vil være kjent med, og å fullstendig kutte det ut.

Vi har også drøyd mmr for knerten et par måneder fordi han er helt nyoperert. Snuppa ble litt syk av den, og knerten trenger ikke plages med mer enn en ting om gangen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:24   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaksinering av barn...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, men om flere og flere tenker som disse og ikke vaksinerer barna sine, får vi jo et ganske stort problem.

For ikke å snakke om de barna som ikke kan få vaksinen pga allergier osv. De kan bli smittet av andre barn.

Svigerfar er en av disse snodige personene som mener at vaksiner er et komplott. For "De sykdommene det vaksineres mot eksisterte jo ikke før de kom med vaksiner. Det er bare et komplott for å få oss syke." Ja, og svigerinnen min "holdt på å dø av krybbedød pga vaksine". Så det så.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:00   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaksinering av barn ...

Vi følger vaksinasjonsprogrammet og for Junior har vi kjøpt noen ekstra vaksiner som Prevenar og Hepatitt B (pga reise). MMR utsatt vi til han var 2 år pga allergi, og han fikk heldigvis ingen reaksjon da den ble satt. Jeg skjønner ikke at folk tørr å la være å vaksinere friske barn.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 10:12   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaksinering av barn ...

Jeg er også av typen som syns det er tullete at man ikke vaksinerer barna sine med godt utprøvde vaksiner. (Og Snupp er tilleggsvaksinert med Prevenar.) Har man friske barn så bør man anse det som en samfunnsplikt å vaksinere slik at de barna som av medisinske årsaker ikke kan vaksineres får den beskyttelsen det er å leve i et samfunn hvor sykdomsepedemier ikke oppstår nettopp fordi så mange er vaksinerete.

Når det er sagt så kommer jeg ikke til å tilby eller tillate barna mine å delta i utprøvingen av nye vaksiner, selv om jeg selv har deltatt i frivillig (dvs. vaksine som tilbud, ikke anbefaling) vaksinasjon av russekull mot hjernehinnebetennelse.

Farmor var en slik som ikke vaksinerte fordi det var skummelt (og det var jo en periode det faktisk var skummelt å bli Polio-vaksinert, fordi det ble vaksinert med levende poliovirus.) Det varte helt til en gutt i nabolaget, som ikke var vaksinert, fikk Polio. Da ble pappa umiddelbart vaksinert med alt som ble tilbudt av vaksiner.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no