Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-17, 17:11   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Jeg tømmer fryser'n og Yngste er vegetarianer...

Søndagsmiddagen blir rådyrstek med fløtegratinerte poteter og margarinsurret rosenkål. Eldste planlegger å lage noen grønnsaker til og Yngste vil også ha noe godt.

Hva gjør jeg? Alternativer jeg har klart å tenke ut på egenhånd:

  • Eldste og Yngste får snakke sammen om grønnsakene Eldste planlegger og finne noe Yngste har lyst på.
  • Yngste bes ta med sin egen mat.
  • Yngste avskrives som fortapt og inviteres aldri til middag mer.
  • Spørre FP om gode råd.
Til info: Yngste har flyttet og kommer til middag, mens Eldste bor i huset.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-17, 17:17   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Hva med en nøttestek med samme tilbehør som rådyrsteken?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-17, 17:24   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Yngste er ikke så begeistra for ting som "erstatter" kjøtt. Men jeg fant en chana mandel masala i denne tråden, egentlig på Vegetarbloggen, men lell. Han liker kikerter, men masala passer kanskje ikke så godt til resten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-17, 17:24   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Jeg vil foreslå at du steker opp noen av disse burgerne til Yngste.

https://hofflivlaga.no/produkter/hof...r-tomat-og-ost

Lag så en god og næringsrik salat ved siden av.Og du er I mål. Easy peasy og lite job. De fleste supermarkeder har disse fra HOFF I sitt sortiment.

Hvis ikke du vil det, kan du skjære opp haloumi ost I tynne skriver og steke på høy varme som et alternativ men syns det passer mindre bra til fløtegratinerte poteter.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-17, 17:26   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Hvis du bytter ut de fløtegratinerte potetene med ris eller quinoa, vil chana masala være et fullgodt alternativ.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 27-10-17 kl 17:32.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-17, 17:56   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Når vi blir invitert på "stek-middager" hos svigerforeldrene mine, pleier vi å spise rotgrønnsaker som de uansett har som tilbehør og ostesaus. Med fløtegratinerte poteter hadde vi mer enn gjerne spist det og grønnsaker, evt. med saus til. Det er en vanlig sønndagsmiddag hos oss.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-17, 11:28   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarrett og rådyrstek - forslag?

Takk for tips. De chana mandel masala må jeg lage en gang. Jeg hadde visst ikke trengt å spørre, for Eldste og Yngste var blitt enige om misosuppe. Jeg glemmer av og til at de er voksne og tenker selv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no